13 آموزه محرمانه تقویت اراده از معبد سامورایی ها

تقویت اراده

در دنیای به این بزرگی، کدام یک از شماست که دوست نداشته باشد اراده ای تزلزل ناپذیر داشته باشد؟ کافی است نگاهی به برخورد خودمان با انسان های بااراده داشته باشیم.

چنان با حسرت آنها را نگاه می کنیم که انگار اراده، از آسمان افتاده است توی بغل آنها و ما نصیبی نمی بریم. همین غبطه خوردن به انسان های با اراده و دوست داشتن آنها، نشان می دهد که همه ما دوست داریم با اراده باشیم.

مگر اراده چه چیزی دارد که این همه دوستش می داریم؟


اراده، انرژی یکسان تقسیم شده ای است که ما را به چشم اندازها و دوردست هایمان می رساند.

انسان های بااراده، از وسوسه های کوچک می گذرند تا به پاداش های بزرگ در آینده برسند و این صفت، در هر کسی یافت نمی شود. راستی، شما هم دوست دارید انسان با اراده ای باشید؟

عجب سئوال احمقانه ای؛ کیست که دوست نداشته باشد؟
پس به جای روده درازی، شما را به خواندن این مقاله ویژه دعوت می کنم تا درس های اراده پروری را از گروهی از انسان های بااراده فولادین تاریخ کسب کنید.

درباره سامورایی ها چیزی شنیده اید؟

آنها، سلحشورانی در تاریخ ژاپن بوده اند که در نوع خود، انسان ها و جنگجویانی عجیب محسوب می شدند. آنها برای امیران و فرمانروایان مختلفی کار می کردند و نوعی اخلاق و فرهنگ مربوط به خودشان را داشتند.

از جان گذشتگی، شجاعت و وفاداری و احترام به امیران و والدین، از اصول اساسی و فراموش نشدنی آنها بود.

سامورایی ها، از نیروی جنگاوری فوق العاده ای برخوردار بوده اند. چرا؟
خیلی ساده است: آنها از جان گذشته بودند و کسی حریف چنین انسان هایی نمی شود...

 

ماشارو موریموتو

 

قبل از رسیدن به آموزه های خواندنی سامورایی ها، بد نیست داستانی را روایت کنیم:

مردی در ژاپن چند صد سال پیش می زیست که بسیار پولدار بود، زن و بچه داشت، کلی اعتبار اجتماعی هم به دست آورده بود و … روزی فرا رسید که خانه و دارایی هایش آتش گرفت، زن و بچه اش در این آتش سوختند، اعتبار اجتماعی اش را هم از دست داد و …. خلاصه به اوج فلاکت رسید.

تصمیم گرفت خودش را بکشد.
رفت و خودش را توی دریا انداخت. نجاتش دادند. دو سه راه دیگر را هم امتحان کرد، نشد. سرانجام وارد شهری شد، دید که سربازان حکومتی، دور یک نفر که شمشیر به دست دارد، جمع شده اند و می خواهند دستگیرش کنند ولی نمی توانند حریفش شوند.

با خود فکر کرد که می رود توی دل خطر و خودش را وسط معرکه می اندازد و با این مرد گلاویز می شود و به این ترتیب، جانش را از دست می دهد و از این وضعیت خلاص می شود. فریادی زد و میان آن همه سربازی که جرأت نمی کردند به این مرد خطرناک نزدیک شوند، رفته و با این مرد گلاویز شد. در اوج شگفتی، موفق شد او را شکست بدهد. سربازان هم پیش امیرشان رفتند و واقعه را تعریف کردند. امیر او را نزد خودش خواند. گفت چطور توانستی او را شکست بدهی، در حالی که ده ها سرباز نتوانستند؟ گفت من نه شمشیر زدن بلدم، نه رزم، فقط می خواستم بمیرم، همین.

نقل است که می گویند در اینجا، امیر واقعاً منقلب شد؛
چون او از شاگردان قدیمی مکتب سامورایی بود و مدت ها بود که مهمترین اصل را فراموش کرده بود؛ این که جانت را کناری بگذاری و با شجاعت، به پیش بروی. می گویند که این امیر، بعدها تبدیل به فرمانده و جنگاوری بزرگ شد؛ فقط به خاطر این که این اصل را به یاد آورد.

و اما بعد، کتابی درباره آیین سامورایی ها نگاشته شده است که تحت عناوین هاگاکوره؛ کتاب سامورایی و نیز آیین بوشیدو، شناخته می شود. توسط شخصی به نام یاماموتو چونه تومو نگاشته شده است.

این کتاب، در واقع کتاب ناب خواستن و اراده کردن است.
شما در این سری مقاله رازهای معابد سامورایی ها میخواهیم خلاصه ای کاربردی و فوق العاده خواندنی از کتاب های نگاشته شده از آیین سامورایی ها و تحقیقاتی که توسط روانشناسان در این زمینه انجام شده است را میخوانید.

رازهای و آموزه های محرمانه از که از کتیبه های قدیمی معابد سامورایی های بزرگ به جا مانده.
این مقاله را به چشم دل باید بخوانید…

 

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    خوبه.
    اگه کل مردم اینو بخونن دیگه از ما نمیترسن.

  2. کاربر سوخت جت ahin می‌گوید

    ای کاش ما به مفهوم و اثرات و نتایج صداقت پی می بردیم وبا انتشار راهکارهای مبتنی بر حقیقت بستر های رشد و توسعه و موفقیت های اجتماعی ود ر نهایت موفقیت های فردی فراهم گردد امروز با پیشرفت سریع علوم و فنون دوران آرتیست بازی و قهرمانپروری و تقویت اندیشه های احساسی به پایان رسیده به مصداق این بیت از شعر نا برده رنج گنج میسر نمی شود
    مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
    واما کار و به تبع آن نشاط روحی و جسمی در گروه فراهم بودن ابزار کار مناسب با زمان است و این امر نیز در گروه توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات کار و فعالیت پرورش استعدادها و آموزش وبه کار گماری تربیت شده گان خردمند و ایجاد مکانیزمهای کنترل و نظارت بهره گرفته از دانش روانشناسی و جامعه شناسی وبه عبارتی ازبین بردن هر گونه شرایط سو استفاده از منابع ملی محقق خواهد شد امروز با نگاهی بسیار ساده خواهید پی برد که چه انسانهایی که از نظر اراده و پایبندی به اخلاق ناب انسانی و دانش مفید و موثر در پستو ی اجتماع نابود می شوند و چه افراد شیاد و فرصت طلب بیسواد ارکان اساسی مدیریت منابع و اجتماع را تصاحب کرده اند در چنین شرایطی قهرمان پروری و بازی با احساسات نیروی جوان و کارآمد یعنی گرفتن آینده و زندگی آنها

  3. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    من نمیتونم بخونم چون کاربر ویژه نیستم عضوم میشم نمیشه..میگه نام کاربری اشتبا

  4. کاربر سوخت جت zaei می‌گوید

    مطالبتون عااااااالیه عااااالیه مثل همیشه من همیشه هم ازسایت هم ازکانال تلگرام انرژی میگیرم دستتون دردنکنه

  5. کاربر سوخت جت m.ba می‌گوید

    شیفته سامورایی ها شدم .سپاس

  6. کاربر سوخت جت fmhr می‌گوید

    عالی بود.به نظرم بزرگترین سکوی پرتاب یا حتی مانع بزرگ هر شخص خودشه

  7. کاربر سوخت جت iost می‌گوید

    مطالبتون عالیه کلا کارتون درسته اینستا تلگرام و وبسایتتون عالیه حرف نداره هرروز مطلباتونو میخونم مرسی ❤❤❤❤

  8. کاربر سوخت جت nazy می‌گوید

    واااای از تقسیم کردنا. یه مقاله میشد کلاااا ولی 2 تاش کردین .بس لطفا زودتر قسمت دوم رو بذارید چون بیصبرانه میخوام بخونم . مثل خوراک روح میمونه مرسی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**