باید از تاکتیک جنگ مغول ها برای پیروزی سریع در زندگی و کار استفاده کنید

مغول ها چابک بودند و میتوانستند سریع تر از دشمن پیروز شوند، اما چطور؟

دنیای امروز، دنیای جدیدی شده است… دنیایی که در آن، به قول دونالد ترامپ، ریتم جدیدی از سرعت و رقابت باب شده؛ تا پیش‌ از این، چنین حجمی از سرعت، در رقابت‌ها جایی نداشت. اما امروزه، سرعت، جزو مزیت‌های مهم هر رقابت و ایجاد هر کسب‌ و کاری است.

دنیای جدید است دیگر، چه‌کار می‌شود کرد؟
اما به‌جای نفرین این سرعت جدید، باید که آن را به‌خوبی درک کرد و در خدمت خود گرفت، علم به این سبک جدید زندگی، می‌تواند ما را چند قدم از دیگران و رقبا پیش بیندازد.

به قول ابرهارد فون کوئن‌هایم، مدیر صنعتی آلمانی شرکت BMW : «در عصر جدید، دیگر این بزرگ‌ترها نیستند که کوچک‌ترها را می‌بلعند، بلکه این سریع‌ترها هستند که آرام‌ترها را می‌بلعند و از آن‌ها سبقت می‌گیرند.»

و همچنین به روایت یک پژوهش چندساله در دانشگاه هاروارد، که روی بیش از ده هزار تن از داوطلبان آزاد و مدیران صورت گرفته، «سرعت» یکی از معیارهای موفقیت شخصی شده است.

غالب این افراد مطالعه شونده، معتقد بودند مدیرانی که سرعت بالایی در انجام کارها و پروژه‌ها دارند، دو برابر بیشتر از باقی مدیران، جزو رهبران تأثیرگذار محسوب شده و کارمندان وفادار بیشتر به دست آورده و نیز، شانس بالاتری برای رشد و ترفیع دارند.

پس جهان امروز، جهانی سریع شده است و کسانی که در این جهان از سرعت بیشتری برخوردار باشند، طبیعی است که از مزیت‌هایی برتر و موفقیت‌هایی افزون‌تر نیز برخوردار خواهند بود.

وقتی‌که در تاریخ عقب می‌رویم و به سریع‌ترین ارتش‌های جهان نگاهی می‌اندازیم، می یینیم که مغول‌ ها، به قول برایان تریسی در کتاب پیروزی خود، تا قرن بیستم و تا قبل از اختراع ماشین و امثالهم، سریع‌ترین ارتش جهان بوده‌اند.

شاید برای جهان سریع امروز، از سرعت عمل و چابکی و چالاکی تاکتیک جنگ مغول‌ ها، بتوان درس‌هایی را استخراج کرد.

اما صدها سال‌ پیش بدون وجود تکنولوژی ارتباطی این جنگجویان بیابان‌گرد و نسبتاً بی‌رحم، چطور به این حد از سرعت رسیده و می‌توانستند سرزمین‌های مختلف را، با سرعت خودشان غافلگیر و سپس اشغال کنند؟

در این مقاله میخواهیم به صورت اختصاصی بپردازیم به تاکتیک جنگ مغول ها و ببینیم چطور میتوانیم از آن در زندگی برای بدست آوردن اهداف مان و در کار برای بدست آوردن پیروزی های بیشتر استفاده کنید؟

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت یی می‌گوید

    شما عزیزان همتا ندارید

  2. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    سلام خدا قوت خیلی عالی

  3. کاربر سوخت جت m sa می‌گوید

    به نظرم نمیشه از هر موضوعی محتوای موفقیت و انگیزشی استخراج کرد

  4. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    خیلی مطلب جالبی بود. ممنون از شما

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**