قانون 2 عدد پیتزا و جدیدترین شیوه مدیریت

قانون 2 عدد پیتزا

روزی روزگاری در شرکت آمازون (Amazon) مدیران به کارمندان پیشنهاد میدادند تا حدی که در توانشان هست، باید با دیگران ارتباط برقرار کنند… همه. اما؛ ناگهان روزی، Jeff Bezos مدیرعامل و موسس آمازون برخلاف انتظار عموم شیوه عجیب مدیریتی را معرفی کرد و گفت “نه !!! هرگز… ارتباطات زیاد مضر است…”

و بعد قانون عجیب و جالبی عنوان کرد برای کارمندانش که با نام قانون 2 عدد پیتزا معروف شد. این قانون میگوید : تیم کاری شما، باید به اندازه ای بزرگ باشد، که بتوانید با 2 عدد پیتزا تمام اعضای آنرا سیر کنید.

ارتباطات بیشتر عملا کلید حل مشکل ارتباطات نیست !
برای مثال قانون 2 عدد پیتزا را میتوانید به سادگی در جمع های بزرگتر مانند عروسی ها و جشن ها بزرگتر ببینید، در چنین شرایطی، به علت افزایش تعداد افراد، تعداد ارتباطاتی که باید ایجاد کنید افزایش پیدا میکند، در نتیجه شما نمیتوانید ارتباطات معنادار و بهتری با همه ایجاد کنید و مجبور میشوید، ارتبطات و سطح مکالماتتان را سطحی تر انتخاب کنید.
به همین دلیل است که در جمع های بزرگتر، مردم معمولا به دسته های کوچکتری تقسیم میشوند.

اما چطور جِف بِزوس، توانست به کمک قانون 2 عدد پیتزا و شیوه نوین مدیریتش، درآمد شرکت Amazon را 1.8 برابر افزایش دهد؟
در این مقاله قرار است، شیوه مدیریتی جِف بِزوس و علم ریاضی و روانشناسی پشت قانون 2 عدد پیتزا را بخوانید و یادبگیرید چطور از آن در کسب و کار و یا اداره و مدیریت تیم دوستانه تان استفاده کنید.

 

رابرت فراست

 

شاید قبلا تصور میکردید منابع انسانی بزرگترین سرمایه یک کسب و کار است، پس با افزایش منابع انسانی خوب، سرمایه کسب و کار افزایش پیدا میکند و رشد آن سریع تر خواهد شد… اما متاسفانه اینچنین نیست !
اکثر مدیران قدیمی با چنین تصوری راه کسب و کارشان را با شکست موازی کردند…

قانون 2 عدد پیتزا و این شیوه مدیریتی جدید،در شرکت های بزرگ دنیا مانند Amazon، Zappos، Karma و حتی در عملیات های حساس نیروهای نظامی آمریکا نیز استفاده میشود.

قانون 2 عدد پیتزا
و جدیدترین شیوه مدیریت :

با افزایش تعداد نفرات تیم تان، ارتباطات هولناک تر میشود
جِف بِزوس متوجه شد، با ایجاد تیم های کوچکتر، ارتباطات راحت تر و موثر تر میشود، باعث میشود مرکزیت تیم حفظ شود، سرعت و پریشانی کاهش یابد، باعث شود افراد تیم بیشتر سعی کنند خلاق تر باشند.

مشکل اصلی با تیم های بزرگتر، فقط افزایش تعداد اعضای تیم نیست.

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    با توجه به زمانها و پیشرفت تکنولوژی و فرهنگها نسخه های مدیریت و رهبری فرق میکند تنها چیزی که خیلی مهم است فاکتور بروز بودن است و اینکه داری برای چه افرادی و در کدام موقعیت و چه فرهنگی رهبری میکنیم. شناخت شناخت شناخت

  2. کاربر سوخت جت eila می‌گوید

    ممنون میشم دوباره فایل های صوتیتون رو در سایت قرار بدید من تازه باسایت شما اشنا شدم …………سپاسگزارم

  3. کاربر سوخت جت chem می‌گوید

    در کسر فرمول باید 2 بگذارید…
    در واقع این انتخاب 2 نفر از n نفر است، که تعداد روابط ممکن را می دهد.

  4. کاربر سوخت جت yvan می‌گوید

    ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ..ﻣﻤﻨﻮﻥ.
    ﮐﺎﺭ ﮔﺮﻭﻫﻴ+ﻧﮕﺮش ﻣﺜﺒﺖ و ﻋﺎﻟﯽ =ﺗﻴﻢ و ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭﯼ

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**