اگر در سخت ترین شرایط تسلیم نشوید… این اتفاق مهم رخ میدهد !

ققنوس، تا زمانی که در آتش نسوزد دوباره متولد شود… شما چطور؟
در سختی ها تسلیم میشود یا سخت تر تلاش میکنید؟ پاسخ این سوال میتواند تعیین کننده موفقیت شما باشد…

  • تا به حال برای راه اندازی کسب و کاری خطر کردید؟
  • تا حالا به سمت تحقق رویاهایتان حرکت کردید؟
  • برای پیشرفت کاری تان چه کارها انجام دادید؟

اگر خواستید کارآفرین شوید، کسب و کاری راه اندازی کردید و شکست خوردید، دو گزینه پیش رو داشتید :  تسلیم شوید و کارآفرینی را کنار بگذارید یا ادامه دهید.

گزینه دومی خیلی سخت است.
میدانیم که افراد کمی گزینه دوم را انتخاب میکنند، افرادی که میخواهند تغییری بزرگ در زندگی خودشان و مردم جهان پدید آورند.

فرض کنید برادران رایت تسلیم میشدند و پس از چندین سال تجربه شکست از خیال اختراع هواپیما دست بر می داشتند و یا تصور کنید جی کی رولینک، نویسنده کتاب های هری پاتر، پس از هشتاد انتشاراتی که کتاب او را مرجوع کردند، ادامه نمیداد و شکست را می پذیرفت و تسلیم میشد؟

ما هیچوقت با این داستن افسانه ای آشنا نمیشدیم. شاید تا به امروز هواپیما اختراع نمیشد و هزاران چیز دیگری که در زندگی مان استفاده میکنیم هم نبودند. زندگی یکنواخت نمی شد؟

 

نلسون ماندلا
نلسون ماندلا

در این مقاله میخواهیم بپردازیم به مشخصه افرادی که هیچوقت سمت تسلیم شدن نمیروند؛ آنهایی که حاضرند تا آخرین نفس بجنگند تا پیروزی را از زندگی بدست آورند. این افراد چه ویژگی هایی دارند؟

6 ویژگی فوق العاده که باعث می شود در زندگی تسلیم نشوید

ویژگی اول | هیچوقت پاسخ «نه» را قبول نکنید

قبلا هم در مقاله «قانون هایی که باید شکست» گفتیم که اجازه خواستن کار مودبانه است است اما نه برای هرچیزی… گاهی لازم است برای دست یابی به رویاهایتان قید اجازه گرفتن را بزنید و وارد عمل شوید.

به قول رابرت کیوساکی، کارآفرینان منتظر نمی مانند تا هر سه چراغ راهنما سبز شود، آنها کافیست باریکه ای از یک چراغ سبز ببینند، بنابراین وارد عمل میشوند و کار را به انجام میرسانند. اگر مشتری اول به شما «نه» گفت، مشتری دوم «نه» گفت… مشتری صد-م «نه» گفت و … ادامه دهید حتی شده به مشتری هزارم برسید.

«نه» پاسخی نیست که باعث شود متوقف شوید.

 

ویژگی دوم |‌ شکست ها را فرصتی برای بازآفرینی ببینید

شما پس از راه اندازی کسب و کاری که یک سال سخت تلاش کردید، یک مرتبه شکست میخورید. شکستی که واقعا تقصیر شما نبوده اما به هر دلیلی کسب و کار شما از هم می پاشد و شما به نقطه اول برمیگردید.

افراد موفق، از این فرصت استفاده میکنند و خودشان را بازآفرینی میکنند.
مانند کارگاه خودسازی ! افکارشان را تصحیح میکنند، اشتباهاتشان را اصلاح میکنند و از شکست شان درس میگیرند و اینبار مجهزتر به سمت موفقیت پیشروی میکنند.

 

توماس ادیسون
توماس ادیسون

 

ویژگی سوم |‌ چالش ها را به عنوان فرصتی برای پیشرفت ببینید

درحالی که اکثر مردم شکست را به عنوان انتهای مسیر قبول میکنند، افراد موفق شکست و چالش ها را فرصتی جدید برای پیشرفتی بزرگتر میبینند.

هرچالشی که تا به حال در زندگی با آن روبرو نشدید، فرصتی است برای پرورش مهارت ها و استعدادهایتان؛ پس، هر چالشی دیدید، عقب گرد نکنید، خودتان را برای رشد و پیشرفت آماده کنید چون قرار است به داخل آن شیرجه بزنید.

 

ویژگی چهارم | زمین خوردید، بالاتر باید هوا برید

قبلا هم در این وبسایت خواندید، افرادی موفقیت های عظیم بدست آورده اند، دقیقا بعد از سخت ترین شکست هایشان بوده است.

استیو جابز زمانی به اوج پیشرفت خود رسید (NeXT را راه اندازی کرد و Pixar را خرید که از شرکت خودش یعنی Apple اخراجش کردند) یا از چهره های ایرانی، بابک بختیاری، مخترع آیس پک زمانی به فکر تولید آیس پک افتاد که بیش از چند صد میلیون بدهی داشت.

هرچقدر سخت تر شکست بخورید، پله های بالاتری از موفقیت را باید طی کنید.

 

آلبرت انیشتین
آلبرت انیشتین

 

ویژگی پنجم | بدانید که موفقیت بعد از شکست است

هیچ مسیری مستقیم به موفقیت در این دنیا وجود ندارد. شکست قسمتی از مسیر موفقیت است. موفق ترین افراد، شکست خورده ترین افراد دنیا هستند. اصلا به قول رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر بی پول «برای سریع تر موفق شدن، باید سریع تر شکست بخورید.»

 

ویژگی ششم | یادبگیرید، پیشرفت کنید و مجددا امتحان کنید

یادگیری بخش جدایی ناپذیر زندگی شما به عنوان یک فرد موفق است. هر زمانی که احساس کردید یادگیری شما متوقف شده و خیلی وقت است چیز جدیدی یادنگرفتید، مراقب باشید چون شکست نزدیک است. (اینجا عیسی محمدی، نویسنده مقاله پربازدید «آنچه پس از ۱۸ سال جسجتوی موفقیت» مفصل برای تان توضیح داده… حتما بخوانید)

پس یادبگیرید، بیشتر از رقیب هایتان هم یادبگیرید و پیشرفت کنید. به یک سطح مشخصی از پیشرفت قانع نباشد و هربار چیزهای جدیدی امتحان کنید، از تغییر نترسید.

در همین زمینه، بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت rvin می‌گوید

    سلام وقت شما بخیر ممنونم از تیم سوخت جت که تلاش می کنند تا افراد زیادی به موفقیت برسند.nیه چیز مبهمی که برای من وجود داشت اینه که وجود یه راهنما لازمه بطور مثال وقتی وارد این سایت خوب شدم نمیدونستم از کجا شروع کنم پیشنهاد میکنم مطالب رو دسته بندی و طبقه بندی کنید که هر عضو بتونه مرحله به مرحله مطالب رو بخونه یا راهنمای پکیج بزارید تا ما متوجه بشیم بهتره که کدوم بسته رو در وهله اول خریداری کنیم .اینطور سایت بسیار جذاب تر خواهد بود.nبا تشکر

  2. کاربر سوخت جت omme می‌گوید

    مقاله و مقاله هاتون عالی ولی کلیپ های انگیزشی به شدت افت کرده . اخه ویدیو این هفته کجاش انگیزشی بود ؟ به این ویدیو میگن تاثیر گذار نه انگیزشی .اول ها کلیپ هاتون عالی بود حیف

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام
      دوست عزیز ویدیو های جدید در راه اند…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**