زندگی سخت است (اما باید با این سه طرزفکر استقامت تان را افزایش بدهید)

 

زندگی سخت است… خیلی خیلی هم سخت است اما… تو به این مقاله احتیاج داری !
چه بخواهید و چه نخواهید چه باور کنید چه باور نکنید، این واقعیت همچنان باقی است که تمام کارهایی که انجام میدهید (یا داده اید) عواقب و تاثیر خود را دارند؛ در برخی از حالات، نتیجه ممکن است پیامد یک اقدام مثبت باشد و در برخی  موارد دیگر، عواقب به عنوان یک شکل از مجازات و یا پیامدهای رفتارهایی چون بی دقتی، بی پروایی، و نادانی هستند.

صرف نظر از هر مورد، قصد  قضاوت و یا محکوم نمودن نداریم. هدف از این مقاله این است که شما را به تمرکز بر ویژگی های خاص خود ترغیب کند که کمک خواهد کرد شخصیت محکم تر و مستحکم تری داشته باشید.

اینجا ما نمیخواهیم به شما بگوییم اگر زندگی سخت است چه کاری انجام بدهید… نه !
ما میخواهیم به شما طرزفکری نشان دهیم که به کمک آن بتوانید از سختی های زندگی عبور کنید و اگر گفتند «زندگی سخت است» شما بگویید «ولی من آسون میگیرم…»

هدف این مقاله معرفی سه فضیلت اخلاقی است که در دوران سخت به کمک شما آمده و شما را در گذراندن روزهای بد کمک می­کنند و قادر خواهید بود مسیرهای سخت زندگی خود را با قدرت و استقامت بیشتری طی کنید :

 

دل کارنگی
دل کارنگی

 

طرزفکر مهم شماره یک | صبر، صبر و … صبر
مطمئن هستم که شما ضرب المثل قدیمی که می­گوید «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» را شنیده­ اید.

صبور بودن نه تنها یک فضیلت است بلکه یکی از مهم­ترین فضایل اخلاقی می­باشد، خصوصا در هنگام بحران­ ها و مصیبت­ ها داشتن صبر به شما کمک زیادی خواهد کرد… نه به لحاظ پیدا کردن راه حل، بلکه از عدم انجام کاری اشتباه و بی دقت !

البته بروز صبر و شکیبایی می­تواند متفاوت باشد:

این که در حال مواجه با طوفان باشید یا به دنبال یک سرپناه مطمئن و یا تحمل مشکلات تا زمانی که بحران­ ها اتمام یابد.
ممکن است شرایط ایده آل نباشد و یا حتی فاجعه بار باشد. اما اگر تمام آنچه که از دست شما بر می­آید را انجام داده باشید تنها کاری که می­توانید کنید اعتماد به غریزه زنده ماندن و انتظار صبورانه است تا دنیا باری دیگر روی خوش به شما نشان دهد.

محاسبات این دنیا فراتر از چیزی است که بتوانیم ذهنی محاسبه اش کنیم.
حتی اقتصاددان های برتر هم نتوانسته اند به خوبی و خیلی دقیق آینده را پیش بینی کنند، اما همیشه و در هر نصیحت از افراد خردمند تاریخ خواهید دید که میگویند «صبر کلید موفقیت است.»

کافیست از بزرگترین کارآفرینان بپرسید چطور موفق شدید؟ مطمئن باشید یکی از کلیدهای موفقیتی که به شما معرفی خواهند کرد «داشتن صبر و حوصله» است.

زندگی سخت است پس سعی کنید هیچوقت در اتخاذ تصمیمات خود عجله نکنید و اجازه دهید همه چیز طبق روال همیشگی و طبیعی خود صورت پذیرد و زمانی که فرصت­ ها به سراغ شما آمدند لحظه­ ها را غنیمت شمرده و از فرصت­ها استفاده کنید.

 

طرزفکر مهم شماره دو | زمان بندی و تنظیم وقت را همیشه داشته باشید
صبر و زمان دست در دست یکدیگر هستند. شما هیچوقت نمیتوانید بدون داشتن برنامه زمانی درست، صبر داشته باشید. صبر داشتن به معنی تحمل کردن همراه با برنامه است.

با صبور بودن و داشتن شکیبایی بالاخره فرصت­ ها از راه می­رسند و به محض این که فرصتی بوجود می­آید، مسئولیت شما شناختن این موقعیت و نهایت استفاده از فرصت است.

این امر زمانی محقق خواهد داشت که زمان بندی و تنظیم وقت مناسب داشته باشید.
زمانبندی یعنی داشتن زمان مشخص و از پیش تعیین شده برای فعالیت های مختلف روزانه در راستای اهداف تان. شما نمیتوانید بدون داشتن یک برنامه موفقیت (و البته مکتوب) زمانبندی داشته باشید.

به عنوان یک انسان، همیشه باید به دنبال متعالی کردن فضایل اخلاقی خود باشیم و زمان بندی مناسب قطعا بر تمام ابعاد زندگی ما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. از روابط خانوادگی گرفته تا، مسائل مربوط به سلامت، کار،  امور مالی، و هر چیز دیگر… تنظیم وقت بر روی هر چیزی تاثیر گذار می­باشد.

تنظیم زمان از جمله مواردی است که نادیده گرفته می­شود و تخطی از آن به عنوان تخطی از هنجارهای اجتماعی در نظر گرفته می­شود. به عنوان مثال  افرادی که بصورت مداوم تاخیر دارند معمولا قابل اعتماد نیستند یا افرادی که نابجا سخن می­گویند یا نمی­دانند چه موقع چه مطلبی را باید بیان کرد، از لحاظ اجتماعی چندان موجه نیستند.

پس ارزش زمان را بشناسید و هیچوقت این جمله معروف داروین را از یادنبرید : «آنکه جرات دارد یک ساعت از وقت اش را هدر بدهد، هنوز ارزش زندگی اش را نشناخته است.»
طرزفکر مهم شماره سه | اعتماد به نفس داشته باشید
اعتماد به نفس معمولا به عنوان جذاب­ ترین ویژگی یک فرد در نظر گرفته می­شود. چرا اینطور است؟

به این دلیل که اعتماد به نفس به معنای باور داشتن به خود است. اعتماد به نفس یعنی این که به خود اعتماد کامل دارید هیچ چیز جذاب­ تر از کسی که بخودش ایمان دارد نیست.

هنگامی که اعتماد به نفس کافی داشته باشید چه کسی می­تواند توانایی شما را زیر سوال برد؟
داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می­کند تا بر همه چیز مسلط باشید و بر عکس شک کردن به قابلیت­های خود باعث تغییر در عملکرد بدن و ایجاد مشکل در روند کاری شما خواهد شد.

 

هرمان ملویل
هرمان ملویل

 

مطالعات ثابت کرده اند که اعتماد به نفس به طور مستقیم با عملکرد فرد در ارتباط می باشد.
به جای نگرانی و شک کردن در توانایی های خود، به یاد داشته باشید که با افکار منفی 100٪ روز بدی برای خود رقم خواهید زد. به خود ایمان داشته باشید که قادر به کنترل هر چه با آن مواجه خواهید شد، هستید. حتی اگر اوضاع خارج از کنترل شما باشد.

داشتن اعتماد به نفس راه حل کلیدی حل مشکلات شما است، به قابلیت­های خود ایمان داشته باشید و در کنار داشتن اعتماد به نفس تواضع را فراموش نکنید. اعتماد به نفس به معنی این نیست که «من همه کار بلدم» بلکه یعنی «من مطمئنم راهی برای انجام این کار خواهم یافت»

اکثر اوقات اعتماد به نفس را با غرور اشتباه میگیرند.
افرادی که اعتماد به نفس دارند، به خودشان احترام میگذارند و به خاطر اینکه به ارزش شخصیت خودشان پی برده اند، به دیگران نیز احترام میگذارند. افرادی که هیچ احترامی برای دیگران قائل نیستند، نسبت به خودشان هم بی احترام اند.

درست است که میگویند زندگی سخت است اما صرف نظر از آنچه اتفاق می افتد، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. داشتن اعتماد به نفس به شما قدرت و شجاعت می­بخشد حتی در زمانی که ممکن است فاقد قدرت و شجاعت باشید.

یک خبر خوب راجع به اعتماد به نفس این است که ما به صورت صوتی و رایگان دوره ای کامل برای ساختن اعتماد به نفس و عزت نفس برای شما قبلا در سری دوره های #صفرتاصدویک آماده کردیم که میتوانید دانــــلـــود کنــــید.

«همیشه بهترین نسخه از خود باشید»

متاسفانه، درد و رنج همیشه بخشی از زندگی است؛ قبلا اینجا از دکتر ویکتور فرانکل خواندید که چرا درد و رنج باید در زندگی باشند… چون به زندگی معنا میدهند.

خبر خوب این است که از آنجا که در عصر اطلاعات زندگی می­کنیم، درمان و تکنیک های جدید برای مدیریت درد و رنج همیشه در دسترس ما قرار دارد.

به حد عالی رساندن این سه فضیلت شکست ناپذیری را تضمین نمی کند (هیچ چیز تضمین شده نیست، به جز مرگ و مالیات!) اما زمانی که این فضایل را در خود توسعه و پرورش دهید قدرت ادراک شما تغییر می­کند و احساسات خود را راحت­ تر مدیریت خواهید کرد و در نتیجه در موارد اضطراری کمتر رنج می­برید.

تقریبا می توان تضمین کرد  که توسعه این سه فضیلت زندگی  شما را تغییر خواهد داد.
در همین زمینه، نوشته های زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت pour می‌گوید

    خیلیییییی خوبین ♥♡♥♡♥♡♥

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**