پرونده مرموز سوییشیرو هوندا؛ پسر بچه ای که عاشق دنیای اتومبیل بود و آنرا متحول کرد

اسطوره ای که باید زودتر با زندگی اش آشنا میشدم...

پسر بچه ی فقیری که علاقه ای به تحصیل نداشت، هیچ وقت صاحب مدرک دانشگاهی نشد، اما با رویاهای بزرگ و روحیه ی تسلیم ناپذیرش توانست شرکت هوندا را تاسیس کند و طرزفکر تمام تولید کننده های دنیا را به خاطر نوآوری هایش دستخوش تغییر کند…

شرکتی که امروزه یکی از غول های تولید کننده اتومبیل و موتورهای بروز و تکنولوژیک دنیاست و خط تولیدش زبانزد برترین مدیران برنامه ریزی تولید و مهندسین صنایع دنیاست.

تقریبا غیرممکن است در این کره خاکی به دنیا آمده باشید و نام هوندا را به لطف موتورها و اتومبیل ها، واگن های باری، جرثقیل ها، اتوبوس ها، ایستگاه های برق قدرت، دستگاه های خودکار کشاورزی و موتورهای مکانیکی گازوئیلی دیگرش نشنیده باشید؛ زیرا امروزه تولیدات هوندا در بیش از 140 کشور دنیا استفاده میشود.

در این مقاله می خواهم مروری بر زندگی سوییشیرو هوندا صاحب شرکت معروف هوندا داشته باشم، مرد بزرگی که محدودیت هایش را باور نکرد؛ مرزها نوآوری را شکست و قوانین جدید وضع کرد.

وقتی زندگینامه اش را ورق می زدم، روحیه ی جنگنده و تسلیم ناپذیرش پر رنگ ترین ویژگی او بود.

شاید هیچ کس تصور نمی کرد پسر آهنگر فقیری که در روستای کوچک کومیو بزرگ شد و با دیدن یک آگهی استخدام شاگرد در یکی از مجلات تجاری درس را رها کرد و مشغول به کار شد، روزی صاحب یکی از ثروتمندترین شرکت های خودرو سازی جهان شود. و روزی کار به جایی برسد که همه ی دنیا او و محصولاتش را به خوبی بشناسند.

در دنیایی که بسیاری از تحصیل کرده ها و حتی گاهی افراد ثروتمند نمی توانند به موفق های چشم گیری برسند، هوندا با وجود محدودیت هایش به موقعیت عالی رسید.

در سال 1906 در روستای کوچکی در ژاپن به دنیا آمد. پدرش آهنگر بود و گاهی تعمیر دوچرخه هم می کرد.

سوییشیرو هوندا از همان زمان به دنیای ماشین ها علاقه داشت، وقتی دید که شرکت شوکاتی توکیو نیاز به یک شاگرد تعمیر کار دارد، درس را رها کرد و اولین قدم به سوی رویایش را در زندگی برداشت.

موقعیت های پر فراز و نشیبی که برای او پیش می آمد، حقوق کم، شرایط سخت او را از حرکت باز نمی داشت. او حتی تجربه پرستاری از بچه ی صاحب کارش را هم در دوران زندگی اش دارد.

6 سال در توکیو ماند و در 22 سالگی به زادگاهش برگشت تا خودش به کار تعمیر بپردازد.

علاقه اش به دنیای خودرو او را به سمت شرکت در مسابقات اتومبیل سواری برد.
در سال 1936 توانست رکورد جدیدی در سرعت بشکند اما فراز و نشیب های زندگی او پایان نداشت.  دچار سانحه شد و استخوان ها و مچ هر دو دستش شکست. بعد از این حادثه به اصرار همسرش برای همیشه با مسابقات خداحافظی کرد.

ولی این اتفاق باعث نشد هوندا دست از تلاش بردارد…

شما از الگوهای زندگی تان چه درسی یاد گرفتید؟

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را توصیه میکنیم بخوانید :

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت زی می‌گوید

    عالیه واقعا من پشنهاد می کنم عکس این طور افراد را روی دیوار اتاقتان بزنید چرا که با نگاه به آنها همیشه انگیزتان حفظ می شود

  2. کاربر سوخت جت badi می‌گوید

    مطلب فوق العاده ای بود …

  3. کاربر سوخت جت egan می‌گوید

    داستان زندگی افراد موفق واقعا انگیزشی و الهام بخش سوای اون بخش اموزشیش که میتونی از تجربیاتشون چیزهای زیادی یاد بگیری

  4. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    فوق العاده است این مرد

  5. کاربر سوخت جت m.ba می‌گوید

    به هرچه مقاومت کنی ادامه می یابد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**