دانشگاه هاروارد چطور به شما آموزش میدهد در زندگی شاد باشید؟

دکتر تال بن‌شاهار این واحد درسی را برای اولین بار شروع کرد...

آموزش شاد زندگی کردن ، انسان محکوم به خوشبختی است…

یکی از ساده‌ترین و بهترین‌ راه‌هایی که میتوانید تشخیص دهید آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر، این است که ببینید آیا احساس خوشبختی میکنید؟ اگر نه، بهتر است این مقاله را خیلی خوب بخوانید چون شما باید در زندگی مسیری را انتخاب کنید که از بودن در آن لذت ببرید.

این ها فقط قسمت هایی از کلاس های تال بن-شاهار بود که دانشجویان دانشگاه هاروارد را مسخ سخنرانی هایش میکرد.
تال، میخواست به دانشجویانش یاد بدهد واقعا شاد باشند ! و نه اینکه بخواهند نقش افراد شاد را بازی کنند؛ البته او به طرز شگفت انگیزی در این کار موفق هم شد.

چون در مدت خیلی کوتاهی آموزه های تال در سرتاسر اینترنت و صدایش که توسط دانشجویان هنگام تدریس ضبط شده بود به کل دنیا سرایت کرد و تال به شهرت جهانی رسید.

او کتابی هم با عنوان «شادتر؛ راز داشتن لذت روزانه و ماندگان را یاد بگیرید» به رشته تحریر درآورد که خیلی زود به صدر جدول کتاب های پرفروش راه یافت و بازخورد فوق العاده زیادی از طرف خوانندگان دریافت کرد.

قابل ذکر است تمام آموزه های تال، متفاوت از آموزه های مرسوم در این حوزه بودند و یکی از دلایل اصلی مشهوریت وی، به خاطر آموزه های کاربردی در زمینه خوشبختی و لذت در زندگی است.

بنابراین اگر نمیخواهید شما هم قسمتی از آمار رو به رشد افسردگی در کشور باشید و دوست دارید نهایت لذت را با شاد بودن و حس خوب از این زندگی ببرید، این مقاله را که چکیده‌ای از آموزه های تال هستش، را از دست ندید.

آنچه در ادامه میخوانید تحقیقات چندین دهه تال در زمینه خوشبختی و شاد بودن است؛
شما باید یادبگیرید تصویری بزرگ از خوشبختی و شادی در ذهن داشته باشید، چیزی که نه تنها شما را در خانه، محل کار، در کنار دوستان و تمام قسمت های زندگی تان را نیز شامل باشد…

خب، آماده داشتن یک زندگی شاد و لذتِ احساس خوشبختی هستید؟ شروع کنیم…

5 درس آموزش شاد زندگی کردن و شاد ماندن در زندگی


در همین زمینه، نوشته‌های زیر را حتما بخوانید :

 

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت idsh می‌گوید

    بی نظیر بود این مقاله
    خیلی خیلی ممنون از شما
    براتون بهترین آرزو ها رو دارم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**