5 حقیقت باورنکردنی از طرزفکر کارآفرینان موفق

یک مورد خاص در بین کارآفرینانی که ایده و کسب و کارخود را راه اندازی کردند و به اوج رساندند وجود دارد که در کارآفرینانی که ایده هایی که در ذهنشان وجود داشته را در همان مراحل ابتدایی نگه داشته اند و هیچوقت بیش از حد معمولی پیشرفت نکردند،وجود ندارد.

اگر زندگینامه کارآفرینان بزرگ دنیا را مطالعه کنید، به طور ناخودآگاه و غیر مستقیم عادات خارج از عرفی خواهید دید که توقع نداشتید.
ما 5 تا از مهمترین و تاثیر گذارترین عاداتی که در بین کارآفرینان بزرگ وجود دارد به صورت غیر مستقیم از آنها استفاده میکنند را برای شما تهیه کرده ایم که میتوانید شما هم در زندگی از آنها استفاده کنید تا سریع تر تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید :

5 حقیقت باورنکردنی از طرزفکر کارآفرینان موفق (که شاید لازم است طرزفکر شما هم باشد…)

1. “کوچک” فکر کنید بجای اینکه بدنبال “ایده بزرگ” باشید
بر خلاف تصور عموم  از “ایده بزرگ” ، تناقضی در کسب و کار وجود دارد که با این طرزفکر جور در نمیآید.

ایده های بزرگی که بدنبالش هستید، همان ایده های کوچک و ساده هستند. خیلی هم متمرکز و متفاوت اند و میتوانند بخش خاصی از بازار (بازار هدف کوچکتر) را یا دسته محصولات را به نفع خودشان تصرف کنند. کِوین سیسترام در حال ساخت یک پایگاه همراه گوشی موبایل  که متوجه شد یک قسمت از کسب و کاری که در حال توسعه آن است بازخورد خوبی دارد و آن اشتراک گذاری عکس است؛ پس تنها بر روی اشتراک گذاری عکس متمرکز شد و اینچنین بود که اینستاگرام (Instagram) بوجود آمد.

اگر شما نمیتوانید ایده کسب و کارتان را بر پشت کارت ویزیتتان بنویسید یا به یک بچه 10 ساله توضیح دهید، احتمالا یک ایده بزرگ دارید، یک ایده بد ! .

 

2.از فاز استارتاپ استفاده کنید –دره ی مرگ- تا ریسک و آزمایش کنید.
بجای دنبال کردن راه های عرف و محتاط بودن در شروع، کارآفرینان برند-ساز از “دره ی مرگ” استفاده میکنند تا آزمایش کنند و ایده ساده شان را تقویت کنند.

استارتاپ شما ممکن است در دره مرگ سقوط کند و بمیرد، اما کارآفرینان حرفه ای باور دارند فاز اولیه کسب و کار یعنی فاز شروع مهمترین و با ارزش ترین فاز و زمان است زیرا شما در این فاز میتوانید از هیچ چیز به همه چیز برسید. وقتی مارک زاکربرگ فیس بوک را راه اندازی کرد، کوچک فکر کرد و ابتدا شروع به آزمایش کرد. او شروع کرد ایده اش را بر روی دانشجوهای هاروارد تست و ویرایش و دوباره تست کند.

 

والت دیزنی 3

 

3.بدانید وقتی مردم میپرسند “دقیقا داری چیکار میکنی؟” شما در حال انجام کاری مهم هستید !
وقتی ایده جدیدی داشته باشید اکثر مردم شما را “دیوانه” خطاب خواهند کرد.
باید رفتاری خارج از عرف داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کنید، یعنی واکنش نشان ندهید و به غریزه تان اعتماد کنید و جلو بروید.

شما باید بدانید وقتی ایده ارزشمندی دارید که “فضای خالی” بازار را پر میکند، چیزی که در بازار جدید و چشمگیر است، باید به جلو یورش ببرید و ایده تان را عملی کنید. مردم عادی نمیتوانند خارج از عرف و چهارچوب فکری ثابت، فکر کنند و همیشه تصور میکنند ایده هایی که تا به امروز اجرا شدهبهترین ایده هایی هستند که میتوانستند بوجود بیایند؛

اما کارآفرین شورشی  است و همیشه بدنبال جایگزین های بهتر و بچنگ آوردن فرصت ها است.
در سال 1980 وقتی فرِد کارل جی آر میزهایی برای آشپزخانه اش میخواست تا همسرش راحت تر در آشپزخانه کار کند چیزی را که میخواست در بازار پیدا نکرد، فقط میز های رستوران ها بودند که آنها هم به حد کافی کوچک نبودند پس تصمیم گرفت این فضای خالی بازار را پر کند، او شروع کرد به ساخت میز های کوچکی مخصوص آشپزخانه، بعد ها وقتی مردم او را دیوانه خطاب کردند اهمیتی نداد و عمدا نام برند میز های خود را وایکینگ (Viking) گذاشت. برندی که میز های آشپزخانه را برای اولین بار به خانه مردم آورد.

 

4.به حرف دل و احساساتشان به اندازه قوه درکشان گوش دهید.
یک کارآفرین بزرگ میخواهد پول بسازد، شما هم احتمالا به همین خاطر میخواهید کارآفرین شوید اما باید بدانید هدف شما باید چیزی بیشتر از پول بیشتر باشد. (چرا؟ از اینجا بخوانید)

پیدا کردن ایده کسب و کارتان همان پیدا کردن هدفتان است.
هدف شما باید گره کوری با داستان اعماق وجودتان خورده باشد؛ حس ساختن آینده خودتان و کسب و کارتان. ایناسِنت (Innocent) توسط سه دانشجوی فارق التحصیل کمبریج بنا نهاده شد که در سال 1998 از شغلشان استعفا دادند. ایده کوچک در پشت ایناسنت ,اعتبار بود. همانند شعار تبلیغاتیشان “میوه, همه اش میوه و هیچ چیز بجز میوه“.

در روزهای اولیه ایناسنت شروع به آزمایش کرد و از ترکیب میوه های مختلف استفاده کرد و اجزای آنها را در برابر دیدگان مردم قرار داد و بازخوردی که از مردم گرفت بهترین کیفیت و بیشترین نیازشان را رفع کرد.

 

5.روند یا دسته جدیدی ایجاد کنید بجای اینکه با روند بازار پیش روید
کارآفرینان پیش رفته بدنبال پالس هایی از چیز هایی هستند که در حال اتفاق افتادن است ،نه چیزهایی که اتفاق افتاده است؛

آنها بدنبال آن هستند که مشتری بدنبال چیست.

آنها یک طرز فکرخارج از چهارچوب فکری عام دارند.
از بیرون به درون شروع به فکر کردن میکنند. مانند مثال اگر میخواهید اتومبیل تولید کنید، بهتر است راه کارآفرینان بزرگ را پیش بگیرید و سری به تحقیقات دانشمندان مکانیک و اقتصاد دانان از آینده اتومبیل بزنید تا آینده پیش رو را در چشم انداز خود لحاظ کنید بجای اینکه ببینید در بازار الان چه نوع اتومبیلی خوب فروش میرود.

این 5 درس ساده انداما از روند معمول و عام کسب و کارها خارج هستند. .
ا ین روش ها زیاد در روند کارآفرینان بزرگ  قابل مشاهده نیست زیرا برای آنها کاملا بدیهی است. به همین علت است که اینقدر مهم هستند.

 

اگر این مطالب را خواندید و هیجان زده شدید ؛این مطالب را از دست ندهید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**