فرمول موفقیت بسیار ساده تر از چیزیست که شنیده اید

اگر بخواهیم همین اول، به اصطلاح آب پاکی را بر روی دستان تان بریزیم باید بگوییم : هر اوضاع و شرایطی که زندگی دارید، تماما، خواسته یا ناخواسته،رابطه مستقیمی با کیفیت روابط شما با اطرافیانتان دارد !

اما نکته مهم اینجاست : آیا به اندازه ای تاثیرگذار هستید تا آنها را ترغیب کنید، در راه رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند؟
اگر جواب شما بله است، هیچ نیازی به خواندن این مقاله ندارید.
اما اگر جواب شما خیر است، شاید این مهمترین متنی باشد که در طول زندگی تان میخوانید…

یکی از مهم ترین مهارت های افراد موفق توانایی ساخت و نگه داری روابط سالم، پایدار و مفید است. روابطی که نه تنها به آنها نفوذ و قدرت کافی برای ادامه ی مسیر را میدهد، بلکه توسط کمک طرف مقابل میتوانند، زودتر و راحت تر به خواسته شان میرسند.

اینجا لازم است با «قانون کنترل» آشنا شوید :

شما نسبت به خودتان احساس خوب و مثبتی خواهید داشت
اگر بدانید که کنترل اوضاع و شرایط زندگی تان را در دست دارید،
و الته، احساس بد و ناراضی-ای نسبت به خودتان خواهید داشت،
اگر بدانید بر اوضاع و شرایط زندگیتان کنترل ندارید.

به زبان ساده تر یعنی اینکه شما اگر بدانید چطور باید بر 3 جنبه ی زندگی ‘ثروت‘، ‘سلامتی‘ و ‘خوشبختی‘ کنترل کامل دارید احساس خوب و شادی خواهید داشت.

یعنی بتوانید خودتان و زندگیتان را به هر سمت و سویی که میخواهید پیش ببرید.
اگر بدانید چه کارهایی باید انجام دهید تا ثروتمند شوید، چه کارهایی باید انجام دهید تا سلامت کامل داشته باشید و چه کارهایی لازم است انجام دهید یا ندهید تا احساس خوشبختی کنید، آن موقع نسبت به خودتان راضی و احساس مثبتی خواهید داشت.

روانشناسان نام این اثر را «مرکز کنترل» گذاشته اند و معتقدند هر انسانی یا مرکز کنترل درونی دارید یا بیرونی.

 

رابرت لویی استیونسن
رابرت لویی استیونسن

 

افرادی که مرکز کنترل درونی دارند، معتقدند تغییرات از درون آنها نشات میگیرد و ‘علت’ خودشان هستند و اوضاع و شرایط معلول افکار و اعمال آنهاست و این افراد دقیقا افرادی هستند که کاملا مسئولیت پذیرند و تصمیماتی اتخاذ میکنند که آینده ساز باشد.

افرادی که مرکز کنترل بیرونی دارند، معتقدند دیگران مقصر اوضاع و شرایط فعلی شان هستند و آنها کاملا تحت کنترل جهان خارج هستند. این افراد آنهایی هستند که همیشه بدنبال رئیس خوب، دوست خوب، محله ی خوب، شهر خوب، کشور خوب و … میگردند و هرگز آنرا پیدا نکرده اند و همیشه اوضاع و شرایط زندگی شان را نتیجه داشتن رئیس بد، دوست بد، محله بد، دوران کودکی بد، روابط بد و … میدانند.

قبل از اینکه به خواندن ادامه دهید، با خودتان فکر کنید
‘من کنترل درونی دارم؟ یا کنترل بیرونی؟’


فرمول ساده، آسان و کاربردی برای موفقیت

اگر میخواهید فرد موفقی در زندگی باشید و عزت نفس بالایی داشته باشید و از زندگی کردن لذت ببرید، باید زندگی تان را در مسیری برنامه ریزی کنید که کنترل بیشتری بر امورات آن و اتفاقاتی که برایتان خواهد افتاد داشته باشید و مهم تر از همه، بدست آوردن مهارت استفاده از قدرت، هوش و نیروی دیگران در راه رسیدن به اهدافتان است.

(دقیقا فرمول جادویی و محرمانه ای که در ادامه میخوانید…)

به مثال های زیر که افراد موفقی هستند توجه کنید :

کلنل ساندز بهترین آشپز مرغ سوخاری نیست ! اما آشپزهای مهمی برای او کار میکنند تا رستوران های KFC-اش را رونق بدهند.

هنری فورد
هنری فورد

هنری فورد
موسس شرکت تولید کننده اتومبیل فورد ؛نه تنها سواد کلاسی خاصی نداشت، بلکه از ماشین و اجزای فنی آن هم اطلاعاتی نداشت اما خودش معتقد بود برای موفقیت نیازی متخصص شدن نیست، زیرا افرادی هستند که متخصص اند و حاضرند برای شما کار کنند.

بیل گیتس
متخصص کامپیوتر نیست، اما متخصصان و نوابغ کامپیوتری از سراسر دنیا برای او کار میکنند و او را ثروتمند میکنند.

احد عظیم زاده
احد عظیم زاده

احد عظیم زاده
این کارآفرین بزرگ ایرانی فرش باف نیست، شاید بافتن فرش را هم بلد نباشد، اما بزرگترین تاجر بین المللی فرش است و بهترین متخصصان فرش درحال کارکردن برای او هستند.

و هزاران مثال های دیگر…

روزی استیو وزنیاک، شریک سابق استیو جابز با تندی به وی گفت «استیو ! تو نه برنامه نویس هستی، نه متخصص سخت افزار، نه الکترونیک بلدی و نه طراح هستی… پس تو چیکار میکنی برای Apple ؟» استیو جابز با خونسردی پاسخ داد «تمام آنهایی را که نام بردی ادوات مختلف یک ارکستر هستند که من رهبر آن ارکستر هستم.»

نکته مهمی که باید بدانید این است : برای موفقیت نیاز به متخصص شدن در زمینه خاصی نیست. برای شروع، ابتدا باید کمک کردن را یادبگیرید. به دیگران (خیلی خیلی خیلی ها …) باید کمک کنید. باید واقعا کمک کنید تا دستآوردی در زندگیشان داشته باشند.

مهم نیست به شما چه خواهد رسید، اما بدانید که هرکاری که برای دیگران انجام میدهید، اگر مستقیم جبران نشود، مطمئن باشید غیر مستقیم برای شما جبران خواهد شد؛ در واقع شما به خودتان کمک کردید.

شما با کمک کردن بی چشم داشت به دیگران، موهبتی بزرگ بدست خواهید آورد. تصویری از فردی خوب و یک حس دین ادا نشده در ذهن دیگران و این یعنی چیزی ارزشمند تر از طلا، ثروتی که هیچ اوضاع بد اقتصادی نمیتواند ارزش آنرا کم کند.

شما قرار است کمک کنید، تا بتوانید بر دیگران تاثیربگذارید تا برای شما کاری انجام دهند و بتوانید از کمک آنها در راه موفقیت تان استفاده کنید.

چطور دیگران را به کمک کردن ترغیب کنیم؟
شما دو انتخاب دارید : یا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، یا خودتان تحت تاثیر قرار بگیرید.

اگر تاثیرگذار نیستید، پس تاثیرپذیر هستید.
اینکه چطور تاثیرگذار باشید را در این مقاله از آرشیو پروژه سوخت جت خواندید و اگر نخواندید حتما بخوانید، زیرا باید تاثیرگذار باشید تا دیگران را ترغیب کنید طوری فکر و عمل کنند که میخواهید به شما کمک کنند واگر نه باید تحت تاثیر دیگران قرار بگیرید و خودتان برای هدف دیگران فعالیت کنید.

شما در قدم اول به دیگران کمک میکنید چون این یک پدیده روانشاسی است. وقتی برای دیگران کاری انجام میدهید، آنها احساس میکنند وظیفه دارند تا لطف شما را جبران کنند… حتی اگر خودشان متوجه این موضوع نباشند.

و این دقیقا تفاوت افراد قدرتمند از نظر فکری و ضعیف است و دقیقا جنگ رسانه ها بر روی ترغیب افکار ضعیف است… یعنی مردم عام، که شما نباید جزو این افراد باشید. شما باید یادبگیرید چطور در دیگران نفوذ کنید، تاثیر بگذارید و کاری کنید دیگران حاضر باشند به شما کمک کنند.

فرمول جادویی و محرمانه موفقیت

تنها یک فرمول جادویی و کاملا ساده وجود دارد :

فرمول موفقیت :       شما × روابطتان = قدرت نفوذ شما

قدرتی که راجع به آن صحبت میکنیم یعنی قدرتی که بتوانید هرآنچه از درون میخواهید در دنیای بیرون خلق کنید.
روابط و افرادی که با آنها در ارتباط هستید، باعث موفقیت یا شکست شما در زندگی میشوند.

در واقعیت، شما با داشتن کنترل درونی و با ایجاد روابط خوب و پایدار با دیگران، میتوانید هرآنچه را که از درون میخواهید در بیرون خلق کنید. روابط شخصی شما دقیقا تعیین کننده موفقیت یا شکست شماست، برای مثال کافی است لیست کاربران تلفن همراه تان را به یک فرد موفق نشان دهید تا کاملا روشن و واضح به شما بگویید آیا شما موفق می شوید یا نه !

به نظر شما چه فرقی بین لیست کاربران تلفن همراه افراد کارمند و افراد کارآفرین وجود دارد؟ کمی تامل لطفا…
آینده شما تاثیر غیرمستقیمی از آینده افرادی که با آنها در ارتباط هستید میگیرد… پس آگاهانه افرادی که در زندگی تان هستند را انتخاب کنید.

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت دم می‌گوید

    بسیار عالی،واقعا ممنونم.
    من تاحدودی این رویه رو در زندگی ام پیاده کردم و اکثرا فردی تاثیر گذار بوده ام و موفقیت هایی حاصل از اعتماد به نفس و انگیزه ای که از اطرافیانم دریافت میکردم به دست آورده ام.

  2. کاربر سوخت جت fari می‌گوید

    سلام کاش ینفر بود که تایپست ماهری بود تو سایتتون غلط املایی خیلی زیاد دارین ادمین جوووووووون.مثل اینکه تایپستون عجله داره زود زود تایپ میکنه که بره خونشون.تو یه متن دو صفحه ای نزدیک به 50تا غلط املایی .بعیده از این سایت

  3. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    تشکر به خاطر این مقاله خوب

  4. کاربر سوخت جت seb می‌گوید

    کسانی که خودشون را باور کردن موفق هستند مهم باورکردن است و من می توانم حتی 100 بارشکست خورده باشم رمز اصلی این است .

  5. کاربر سوخت جت seb می‌گوید

    یادتان باشد خیلی ها فرش باف ماهری هستند ولی هیچ کدام عظیم زاده نشدند مهم این است . پس بیاید عظیم زاده باشیم نه ….

  6. کاربر سوخت جت za91 می‌گوید

    اقای عظیم زاده خودشون گفتن از 5 سالگی تا 23 24 سالگی فرش میبافتن اونوخ شما میگید … ای بابا

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      ایشون فرش میفروختند، شاید هم فرض بافی را بلد باشند، اما حتی اگر بخواهند فرش باف شوند، بهترین فرش باف که نیستند.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**