قانون 90-90-1 به شما کمک میکند اهداف بزرگتان را بدست آورید (فرمول مورد استفاده Robin Sharma)

همه ی ما رویاهایی برای بدست آوردن داریم…
رویاهایی که وقتی چشمانمان را می بندیم و به آنها می اندیشیم ، وقتی خودمان را میبینیم که به خواسته مان رسیدیم، لبخندی بر لبانمان می نشیند.

رویای شما شاید راه اندازی یک کسب و کار باشد، ترفیع گرفتن در شرکت، فروش بیشتر، خرید خانه، قبولی در دانشگاه و  هرچیز دیگری که باشد، یک مشکل به صورت مشترک در بین همه ما وجود دارد : زمان کافی برای انجام آن نداریم…

مشکل از جایی شروع می شود که همین که میخواهیم شروع کنیم در مسیر اهدافمان فعالیت کنیم، انواع فعالیت های جانبی شروع می شوند که اجازه نمیدهند 100% بر روی کارمان تمرکز کنیم، از چک کردن انواع ایمیل های بی محتوا تا چک کردن شبکه های اجتماعی و خرابی خودرو و … مسائل دیگری که وقت و تمرکز را از ما میگیرد.

اما یک خبر خوب؛
مهم نیست چقدر سرتان شلوغ باشد، شما میتوانید رویایتان را بدست آورید اگر بخواهید – برای این منظور یا اهداف مشخصی دارید یا سیستم دارید (این مطلب را بخوانید) در هر صورت یک برنامه برای بدست آوردنش باید داشته باشید.

اخیرا، Robin Sharma نویسنده کتاب “راهبی که اتومبیل فراری اش را فروخت” برنامه ای پیشنهاد داده که برای مدیران فروش شرکتش اجرا کرده و توانسته فروش آنها را 5 برابر کند. این برنامه رابین شارما برای بدست آوردن اهداف و رویاهایتان در هر شرایطی کاربرد دارد.

 

رابین شارما 2

 

رابین نام آنرا قانون 90-90-1 گذاشته و درباره آن میگویید:
من توانستم به کمک این قانون کسب و کارم را راه اندازی کنم، بعدها که به کمک قانون 90-90-1 توانستم فروش مدیران فروش شرکتم را 5 برابر کنم واقعا به قدرت آن پی بردم… اگر این برنامه برای یک مجموعه با انواع تیپ افراد کار کرده مطمئنا برای شما نیز موثر خواهد بود…

بنابراین اگر دانشجو هستید و میخواهید معدل این ترم تان بالای 17 باشد، فروشنده هستید و میخواهید این فصل فروشتان را 5 برابر کنید، علاقه مند هستید کسب و کارتان را راه اندازی کنید و … میتوانید از قانون 90-90-1 استفاده کنید و هرآنچه را که رویایتان است، بدست آورید.

استفاده از این قانون به شما کمک میکند تمرکزتان حداکثر شود و زمانی که شروع به فعالیت میکنید کاملا متمرکز بر کارتان باشید و راندمان کاری تان به بیش از 100% افزایش پیدا کند.

قانون 90-90-1 چیست؟

قانون 90-90-1 خیلی ساده است، اما اجازه ندهید ساده بودن درک آن باعث دست کم گرفتن قدرت آن شود.
این قانون که توسط رابین شارما کشف شده و برای خودش و شرکتش نتیجه فوق العاده ای داشته به شرح زیر است :

برای 90 روز بعد، 90 دقیقه شروع کارتان را به مهم ترین هدفتان اختصاص دهید.
تمرکز حداکثر و عوامل پرت شدن حواس حداقل باید باشد. فقط پروژه مورد نظر را تمام کنید.

 

یعنی اینکه :
هر زمانی که تصمیمتان را گرفتید از قانون 90-90-1 پیروی کنید، 90 روز (3 ماه – 1 فصل) را مشخص میکنید بر روی تقویم، سپس هر روزی اولین 90 دقیقه اول روزتان یا 90 دقیقه شروع کارتان را به مهم ترین هدفی (فقط 1 هدف میتوانید مهم ترین باشد) اختصاص میدهید و در جهت انجام آن فعالیت میکنید. یعنی فقط 90 دقیقه، تلفن همراهتان را در حالت بی صدا قرار دهید، از باز کردن ایمیل ها خودداری کنید، از صحبت کردن های بی جهت برای گذران وقت با همکاران و دوستان اجتناب کنید و مطمئن و شوید 100% متمرکز بر هدفتان هستید.

سپس، هرآنچه که هدفتان باشد، خواسته تان باشد و یا ایده اصلی تان باشد که در جهت آن میخواهید فعالیت کنید، به مدت 1 ساعت و نیم بر روی آن متمرکز باشید.

 

هنری ویلر شاو

 

این کار را به مدت 3 ماه هر روز انجام دهید (شاید عجیب باشد، اما فوق العاده کاربردی و ساده تر از چیزی است که تصور میکنید) تا تاثیرات شگفت انگیز آنرا ببینید.

برای مثال اگر فروشنده هستید، به مدت 3 ماه، هر روز، بین ساعت مشخصی که مشتریانتان در محل کارشان حاضرند، به مدت 1.5 ساعت مرتب، بدون وقفه و بدون هیچگونه وقت تلف کردنی شروع کنید به زنگ زدن به مشتریان و پیشنهاد خرید دادن… فقط 3 ماه، هر روز به مدت 1.5 ساعت ! اصلا سخت نیست ، اما تعجب خواهید کرد چقدر مفید است.

بعدها میتوانید برای کارهای مختلف با اهداف مختلف، این قانون را به 30-30-1 یا 45-45-1 تغییر دهید.

برای مثال، اگر میخواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید، میتوانید این قانون را به 120-120-1 تغییر دهید تا فقط روزی 2 ساعت فعالیت با تمرکز بالا، به مدت 4 ماه، به شما کمک کند کسب و کارتان را خیلی زودتر از زمانی که فکر میکنید راه اندازی کنید.

در همین زمینه، مطالب زیر را حتما بخوانید :

8 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سپاسگزارم خیلی مفید بود

  2. کاربر سوخت جت یه می‌گوید

    سلام…
    سپاسگذارم

  3. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    عالی بود.من دنبال این قانون بودم که اینجا پیداش کردم.ممنون

  4. کاربر سوخت جت 2020 می‌گوید

    واقعا مقاله جالبی بود . ممنون و سپاسگزارم

  5. کاربر سوخت جت loot می‌گوید

    چه عجب یه سایت فارسی خوب دیدیم. از زحمات شما سپاسگزاریم.

  6. کاربر سوخت جت adZR می‌گوید

    سلام من این مقاله رو چندین بار خوندم و متوجه این نشدم که منظور اینه که در 90 روز 90دقیقه رو صرف هدفمون کنیم یا نه اولین 90 دقیقه ی روزمونو صرف هدفمون کنیم؟؟؟

    1. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

      هردوش منظوره

  7. کاربر سوخت جت ran. می‌گوید

    تشکر تشکر تشکر
    بابت مطالب فوق العاده و کاربردی من خودم روانشناس هستم و بابت ابین مطالب سپاسگزارم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**