قدرت دست دادن هنگام سلام کردن در مذاکرات و روابط شخصی

قدرت دست دادن هنگام سلام کردن
در مذاکرات و روابط شخصی

 

دست دادن با طرف مقابل هنگام سلام کردن یک عمل کاملا بدیهی در روابط است… اما افراد حرفه ای، بر خلاف عموم مردم از این اقدام بـدیـهــی امتیازی برای خود در مذاکرات یا روابط شخصی شان بدست می آورند.
آیا میدانید تحقیقات علمی اخیرا ثابت کرده، یک سلام کردن و دست دادن صحیح میتواند نتیجه مذاکره را به نفع شما تغییر دهد؟

اگر این مقاله  را خوانده باشید، به قدرت و تاثیر برخورد اول در روابط پی بردید و میدانید که در هر برخوردی، چه کاری و چه شخصی، مردم کمتر منطقی فکر میکنند. آنها ابتدا از روی احساس تصمیمی میگرند و بعدا آنرا به صورت منطقی توجیه میکنند.

یعنی اینکه؛
شما اگر بتوانید کاری کنید طرف مقابل شما در برخورد اول با شما، احساس خوبی داشته باشد؛ میتوانید از این فرصت استفاده کنید و امتیازات بیشتری به نفع خودتان دریافت کنید (برای مثال در مقاله اثر هاله ای خواندید که چطور به کمک آن بتوانید در نظر طرف مقابل یک ابر قهرمان به نظر برسید)

برای نحوه تاثیرگذاری در برخورد اول در این مقاله و این مقاله قبلا توضیحاتی دادیم و اگر میخواهید با زبان بدن و اهمیت تن صدا در برخورد اول ایجاد روابط نیز آشنا شوید، میتوانید این فایل صوتی را از اینجا دانلود کنید.

اما این مقاله در مورد یکی از ابتدایی ترین اقدامات در هر رابطه (مخصوصا در مذاکرات)  است؛ دســـت دادن هنــگام سـلــام کــــردن.

در هر روابطه ای که دارید، چه کاری ،چه شخصی، اینکه چطور ابتدای رابطه تان را بنیانگذاری کنید اهمیت فراوانی دارد. شما باید در همان ابتدای کار، تاثیری دوستانه بر طرف مقابل به جا بگذارید؛ زیرا احساس هر دو طرف نسبت به هم اهمیت فوق العاده ای در طول مذاکره خواهد داشت.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که شما برای تمام این کارها فقط 100 میلی ثانیه فرصت دارید؛ چیزی کمتر از 1 ثانیه… و در همین 100 میلی ثانیه، شما از نظر طرف مقابلتان 80% قضاوت میشوید : آیا فردی قابل اعتماد هستید یا نه؟ آیا فردی عملگرا هستید یا نه؟ آیا فردی صادق هستید یا نه؟ آیا فردی دروغگو هستید یا نه؟ و …

اما واقعا چه چیزهایی در قضاوت طرف مقابل نقش دارد؟

  • زبان بدن
  • تن صدا
  • محتوای کلامی
  • لباس و پوشش شما (از ایـنــجـا کامل بخوانید)
  • تماس چشمی

به غیر از مـحــتـوای کــلــامــی دیگر بخش ها را به عنوان ارتباطات غــیــر کـــلــامــــی می شناسند.
برای مثال، قبل از اینکه شما سخنی بر زبان بیاورید، لباس هایی که در ملاقاتتان پوشیدید، باعث میشوند طرف مقابل در مورد شما قضاوت هایی کنند… این خبر خوبی است ! زیرا شما میتوانید به کمک آنها تاثیرگذاری بیشتری بر طرف مقابل داشته باشید.

اما در این مقاله قصد داریم از بخش ارتباطات غیرکلامی -> زبان بدن -> دست دادن هنگام سلام دادن بپردازیم.

تحقیقات نشان داده اند، در مذاکراتی که طرفین مقابل، قبل و بعد از مذاکره با همدیگر دست میدهند به مراتب نتیجه بخش تر است.

تحقیقات دیگری که انجام شده، نشان میدهد کارمندانی که به منظور استخدام در مصاحبه های شغلی با رئیس مجموعه قبل از شروع مصاحبه دست میدهند، نرخ استخدام بالاتری دارند نسبت به آنهایی که این کار را نمیکنند.

بنابراین اهمیت دست دادن قبل از مذاکره را فراموش نکنید.
همیشه در برخورد اول با شخص طرف مقابلتان در مذاکره، قبل از شروع مذاکره با یک تماس چشمی قدرتمند و یک دست دادن گرم و صمیمانه، تقریبا میتوانید 80% نتایج را به نفع خودتان تمام کنید.

سعی کنید محکم ،مصمم و گرم دست بدهید و اجازه بدهید احساساتتان از طریق دست دادن تان منتقل شوند. هرگز هنگام دست دادن طرف مقابل را قضاوت نکنید، زیرا ناخودآگاه اگر احساس بدی نسبت به طرف مقابل داشته باشید ناخواسته هنگام دست دادن تان انتقال پیدا خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر از انواع شیوه های دست دادن و معنا و مفهوم هرکدام میتوانید ایـــن فـــایـل صــــوتــی  را دانلود کنید.

البته لازم به ذکر است با توجه به قوانین شرعی و عرف کشورمان ایران، این عمل برای هر جنس محدود تر است و این مقاله نیز مطابق با قوانین کشورمان نگاشته شده.

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت ando می‌گوید

    عالی واقعا کاربردی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**