چرا باید مثل یک فرمانده نظامی مانور بدید و موفقیت‌های بزرگ فتح کنید؟

چون این استراتژی قدرتمندی است که افراد موفق استفاده میکنند...

استفاده از اصول نظامی در موفقیت، می‌تواند نتایج بسیار مهم و قابل توجهی داشته باشد… چراکه هر دو، سعی می‌کنند به هدفی برسند و این کار را سریع‌تر انجام بدهند.

البته تفاوت‌هایی هم وجود دارد، اما در کل زیادی شبیه هم هستند !
برای همین قبلا در مقاله در همین زمینه در پروژه سوخت جت خواندید که با استقابل خوبی روبرو شد :

در این مقاله، قصد داریم از «اصل مانور»، که در رویه‌های نظامی و جنگی کاربرد زیادی دارد، استفاده کنیم؛ و ببینیم چطور در دنیای موفقیت ما انسان‌ها، می‌تواند نقش‌آفرینی کرده و ما را به‌پیش ببرد؛ آماده‌ اید؟

» مانور دادن یعنی…

در تعریف مانور، ویکی‌پدیا چنین گفته است که البته تعریف درستی هم هست :

«رَزمایش یا مانور نظامی یا مانور نظامی به یک تمرین نظامی در مقیاس بزرگ گفته می‌شود که در آن مانورهای گوناگون رزمی اجرا و شبیه‌سازی می‌شوند.
رزمایش در اصل شبیه‌سازی یک شرایط جنگی است
و هدف از آن، آزمودن و همچنین آموختن شگردهای جنگی است.
شیوه‌های مؤثر هماهنگی و ساماندهی نیروهای رزمنده نیز از دیگر موارد آزمایش در یک رزمایش است. در یک رزمایش معمولاً دو سوی نبرد شبیه‌سازی‌شده با نام «آبی» و «قرمز» نام‌گذاری می‌شوند تا از نامیدن گروه یا کشور بخصوصی به‌عنوان دشمن اجتناب شود.»

البته رزمایش یا مانور، صرفاً جنبه نظامی ندارد… ارگان‌ها و سازمان‌ها و مراکز مختلفی، سعی می‌کنند هر از چندی و حتی به‌طور منظم، مانورهایی را برگزار کنند.

مثلاً ستاد مدیریت بحران، هلال‌احمر یا آتش‌نشانی؛ شما فرض کنید که کلی نیرو و امکانات و ساختمان و تجهیزات در اختیار یک گروه گذاشته‌اید، اما وقتی‌که اتفاقی می‌افتد، نمی‌داند که چطور باید با این اتفاق روبه‌رو شود. چرا؟ چون تجربه‌ای نداشته و ندارد.

برای کم کردن از این هزینه‌های جانبی که ممکن است منجر به آسیب دیدن این گروه‌ها و جامعه هدفی که قصد کمک‌رسانی به آن‌ها را دارند، مانورها برگزار می‌شوند.

» هدف از مانور دادن

درواقع هدف از مانورها، در ابتدا ایجاد آمادگی و چابکی در نیروها، خاصه نیروهای جدید، است؛

سپس ایجاد شرایط شبیه‌سازی‌شده، برای کشف شگردها که البته این هم بخشی از همان اولی است، ولی کمی ریزتر، سپس دوری از رخوت و روزمرگی در نیروهای کهنه‌کارتر است، و دست‌آخر، این‌که کسی قصد دارد با این مانورها، پیامی غیرمستقیم به کسی دیگر بدهد.

خب حالا بهتر است قصه را کوتاه‌تر کنیم و سریع به اصل قضیه بپردازیم :

ما کاری به جنبه‌های آماده‌سازی و … نداریم؛ هرچند که در نوع خودشان بسیار مهم‌اند.
ما به جنبه قدرت‌نمایی مانورها کار داریم !


در همین زمینه مقالات زیر را هم مطالعه کنید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت odin می‌گوید

    با سلام
    مطالب خیلی جالبی در این سایت بود به جرات میتونم بگم بالای 50 درصد مطالبش به دردم خورد . من اشتراک یک ماهه خریدم 20 هزار تومن ولی به انداره 100 میلیون به من اطلاعات داد . چیزهایی که تو مدرسه و دانشگاه یادمون ندادن . با تشکر از زحمات بچه های پروژه سوخت جت

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**