چرا واحد پول قرن بیست و یکم زمان است ؟

اهمیت واقعی زمان

بله این اسمیه که جدیدا روی واحد پول قرن بیست و یکم یعنی «زمان» گذاشتند
و از اسمش که پیداست مثل اینکه خیلی هم موضوع مهمی هستش؛ اما پیش از اینکه بریم سر اصل مطلب اجازه بدید با یک داستان شروع کنیم.

میگویند پدران ما حاضر بودند نیم ساعت پیاده روی کنند تا 5 تومان کرایه را ندهند و نگه دارند؛ اما نسل امروزی حاضر است 5 تومان بدهد تا نیم ساعت وقت بیشتر داشته باشد… همه ما این را شندیده ایم که میگویند :

تصور کنید حساب بانکی دارید که در آن هر روز صبح 86400 تومان به حساب شما واریز می گردد و شما فقط تا اخر شب فرصت دارید تا همه پول ها را خرج کنید چون اخر شب حساب شما خود به خود خالی می شود…

و سوال اصلی اینه که عکس العمل شما چیست؟ پول تان (و یا زمان تان) را چگونه خرج خواهید کرد؟
البته کاملا مشهود هستش که سعی می کنید تا آخرین ریال را خرج کنید. در واقعیت هر یک از ما یک چنین حساب بانکی داریم، حساب بانکی به نام «زمان» !

هر روز صبح در بانک زمان شما 86400 ثانیه واریز می گردد و تا 12 شب به پایان می رسد. هیچ برگشتی در کار نیست و هیچ مقداری از این زمان به فردا اضافه نمی شود. اما سوال اینه که…

چه کسی واقعا از آن استفاده می کند؟

شما در این مقاله یاد خواهید گرفت که :

  • چرا واحد پول قرن بیست و یک زمان است و دلار نیست؟
  • چگونه خدمات را بهتر از رقیب مان به مشتریان ارئه دهیم و باعث سودآوری هردویمان شویم؟
  • چرا صف های طولانی برای مشتریان ناراحت کننده و چگونه سرعت عمل خود را افزایش دهیم؟
  • چطور این شعار را که “هر چه پیش اید خوش اید” را با مدیریت زمان نابود کنیم؟
  • و…

آماده اید بهترین استفاده را از زمان ببرید؟

واحد پول قرن بیست و یکم زمان است.

ما در دنیای زندگی میکنیم که اگر سرعت خودمان را بالا نبریم جا می مانیم. این روز ها همه بسیار عجله دارند. مشتریان که قبلا نمی دانستند کالا یا خدمات را می خواهند یا نه، حالا حتی اگر همین امروز کالا را تحویل بگیرند، فکر می کنند دیر است. مردم مانند گذشته صبور نیستند.

روز به روز مردم بیشتری به ارزش واحد پولی جدید یعنی زمان شان پی برده اند.
آنها دیگر مانند گذشته تعارف ندارند. اگر بخواهید زمان شان را اشغال کنید و یا آنرا تلف کنید ناراحت میشوند و کسب و کارتان را ترک میکنند.

 

بنجامین فرانکلین
بنجامین فرانکلین

 

مشتری های قدیمی اگر بفهمند فرد دیگری هست که می تواند سریعتر از شما خدمات ارئه بدهد، یک شبه سراغ او میروند. این یعنی شکست کسب و کار شما… خیلی درد ناک است مگر نه؟

شعار قدیمی «مشتری را باید به سرعت راضی کرد» دیگر به اندازه کافی سریع نیست. وظیفه شما باید چیزی سریع تر از آن باشد… درست حدس زدید، داشتن سرعت عمل در کل فعالیت ها !

یادتان هست گفتیم مشتریان ما دیگر مثل گذشته صبور نیستند آن ها از زیاد منتطر ماندن و همچنین صف های طولانی به شدت بیزارند؟ خب بهتر است آزمایشی که در آلمان انجام شد را بخوانید :

در یک آزمایش در یکی از مدارس آلمان، به چند گروه از دانش آموزان 5 دلار (18000تومان) پول دادند و گفتند برای افزایش بودجه خود یک کاری را شروع کنید و آن پول را به حداکثر برسانید.

بعد از اتمام مهلت دو هفته ای که تعیین کرده بودند، دانش آموزان با مبالغی در دست آمدند.

هر یک از این گروه ها تنها ضریب کمی از پول خود را افزایش داده بودند.

اما گروه برنده این سیاست را در پیش گرفتند که آنها با چند روز تحقیق دریافتند که یکی از رستوران های بزرگ و شلوغ شهر، افراد پولدار دقایق زیادی را با اعضای خانواده در صف منتظر می مانند و از این بابت ناراحت هستند. از این رو آن دانش آموزان با دریافت نوبت و گذراندن دقایقی در صف و فروش نوبت خود به افراد انتهای صف، مبالغی را از خانواده ها دریافت می کردند و جالب این جاست که خانواده ها با رضایت کامل نوبت آنها را خریداری می کردند.

این یک واحد کارآموزی برای کارآفرینی بود؛ اما به نظر شما به در عمق این ایده، چه چیزی پنهان بود؟ ارزش زمان.

شما در هرکاری که فعالیت کنید، باید به زمان خودتان و مشتری اهمیت زیادی بدهید. ما چهار راهکار کاربردی برای اینکار به شما معرفی میکنیم :

اهمیت واقعی زمان

راهکار شماره یک | به کار هایتان حالت اورژانسی بدهید


شما به عنوان یک کارآفرین یا یک فروشنده و… باید به کار هایتان (فرقی نمی کند چه کاری باشد، حتی غذا خوردن) حالت اوژانسی بدهید، مثل اقای کیم وو چونگ خالق کتاب سنگ فرش هر خیابانی از طلاست که می گفت: «خیلی مواقع فرصت نمی کنم غذا بخورم  چون کار مشتری همیشه در اولویت است…»

برای این راهکار قبلا یک کلیپ انگیزشیِ «حس اضطرار» را که منتشر شده است را ببینید.

 

راهکار شماره دو | به سرعت وارد عمل شوید


در خودتان نسبت به کار، تعصب ایجاد کنید. هر فرصتی که پیش آمد به سرعت وارد عمل شوید. زیاد تعلل نکنید.

از قدیم گفتند که فرصت ها در خانه ی هر کسی رو میزنند، پس بهتر است در زمان درست خانه باشید و خودتان را به خواب غفلت نزده باشید. در اولین فرصت پیش آمده و به سرعت وارد عمل شوید و کاری پیش رو را انجام دهید.

وقتی مردم چیزی میخواهند یا نیاز دارند، به سرعت اقدام کنید همیشه یک قدم جلوتر از رقیبان باشید.

بزرگترین کارها با کوچکترین گام ها شروع شده و سخت ترین گام،اولین گام است!

وقتی مشتری یا رئیس تان کاری از شما می خواهد، اگر آب دست تان بود، زمین بگذارید و چنان سریع عمل کنید مشتریان شما حیرت کنند. می گویند: «اگر می خواهی کارت درست انجام شود، آن را به کسی بده که سرش شلوغ است» میدانید چرا مردم رستوران های شلوغ را بیشتر ترجیح میدهند؟ چون آنها وقت مشتری را هدر نمیدهند !

اگر تا حالا به رفتار افراد موفق دقت نکردید، یک بار دقت کنید که آنها هیچ وقت زمان شان را بیهوده هدر نمی دهند، وقتی که دارند به سر کار میروند، سرعت حرکت شان خیلی بیشتر از افراد معمولی هستش… این افراد می خواهند زود برسند مغازه یا شرکت شان تا زمان کافی برای انجام امور داشته باشند.

و این را بدانید کسانی که به داشتن سرعت عمل مشهور هستند فرصت ها و موقعیت های بیشتری را به سوی خود جلب می کنند.

 

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران

 

راهکار شماره سه | کارها و وظایف مشابه را درکنار یکدیگر انجام دهید


سعی کنید تا حد امکان کار های مشابه را با هم انجام دهید تا سریع تر به نتیجه برسید. البته نباید کیفیت انجام کارتان کاهش پیدا کند. مثلا ساعتی را به چک کردن ایمیل های کاریتان یا تماس های که باید گرفته شود بپردازید و بعد میتوانید بروید بیرون وامور بانکی تان را پیگیری کنید در برگشت هم میتوانید خرید خانه تان را انجام بدهید.

 

راهکار شماره چهار برای اهمیت واقعی زمان | انجام کارهای ضروری را در ساعت اولیه شروع کار انتخاب کنید


به قول برایان تریسی: «اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهید، این است که قورباغه ی زنده ای را قورت بدهید تا در بقیه ساعات باقی مانده روز خیالت راحت باشد که سخت ترین و بدترین اتفاق روزت را پشت سر گذاشته اید.»

البته ایده اصلی پشت این جمله مربوط به مارک تواین می باشد؛ قورباغه شما در واقع سخت ترین کار روزانتان است که باید انجام دهید. اگر این کار را هر روز صبح انجام دهید بهره وری شما بیشتر شده و با تمرکز بالا به سراغ بقیه کار های روزانتان خواهید رفت.

این را بدانید که انسان های وقت شناس فرصت های بسیار بیشتری پیدا می کنند تا کار های بسیار زیادی را سریع تر از افرادی انجام دهند که فقط وقتی کار انجام می دهند که حوصله اش را داشته باشند.

باور کنید هر لحظه از زندگی تان گنج بزرگی است؛ گنجتان را آسان از دست ندهید.

 

در همین زمینه اهمیت واقعی زمان ، نوشته های زیر را بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت shad می‌گوید

    در این مطلب، گفته اید که حتی تامین سفارش در روز جاری ثبت سفارش هم دیر است،
    این امر جالب و هیجان انگیز است ولی یکی از بهترین روشهای انجام اینکار، استفاده از مشتریان بعنوان کارمندان پنهان یا ناخودآگاه است.
    مثلا از کارمندان بانک کم میشود و مشتریان، بسیاری از کارها را که قبلا بواسطه کارمندان انجام میدادند، حودشان از طریق سایت، موبایل یا خودپرداز انجام میدهند… .
    یا مثلا برای رسیدن به بازنشستگی و مستمری، نیازی نیست حتما ۳۰ سال صبر کنیم؛ میتوان طی ۱۵ یا ۲۰ سال هم به پشتیبانی مستمری مادام العمر رسید:
    @RahkareTavangari

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**