سودآور ترین شغل‌ های سال 2017 کدامند؟ شاید از لیست تعجب کنید !

پرستاری یکی از سودآورترین هاست...

یکی از اصلی ترین رازهای موفقیت در کسب و کار انتخاب محل درست برای سرمایه گذاری و آگاهی از این مسئله است که چه شغل‌هایی در هر دوره‌ای بیشترین بازدهی را دارند و این همان رازی است که بسیاری از سرمایه گذاران و افراد موفق از آن با خبرند.

چه مدرک دانشگاهی داشته باشید و به دنبال کار باشید (که اگر هنوز تصمیم نگرفتید، حتما این مقاله را بخوانید) و چه یک کارآفرین باشید (حتی اگر میخواهید هم درس بخوانید و هم کارافرینی کنید، این مقاله برای شماست) آگاهی از نیازهای جامعه و شغل‌های رو به رشد می‌توانید برایتان بعنوان یک فرصت بالقوه تلقی شود.

در این مطلب به معرفی سه مورد از پربازده ترین شغل هایی می‌پردازیم که پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده پردرآمد ترین و پرتقاضاترین شغل‌های جهان باشند.

اولین شغل سودآور : توسعه‌دهنده اپلیکیشن

به احتمال زیاد برایتان عجیب نخواهد بود اگر بدانید این شغل یکی از پربازده ترین شغل‌ها در طول 10 سال آینده خواهد بود.

کافی است یک روز در مکانی مانند مترو حواستان را جمع کنید تا ببینید استفاده از گوشی‌های هوشمند تا چه حد در میان مردم گسترده شده است و حتی گاهی افرادی با سن بالا و متعلق به نسل‌های قبل را خواهید یافت که مشغول کار با گوشی‌های هوشمند خود هستند.

طبق آماری که مدتی پیش در وبسایت معتبر pewinternet.org منتشر شد فقط در آمریکا 77 درصد مردم صاحب یک گوشی هوشمند هستند که این میزان در سال 2011 تنها 35 درصد بود.

طبق آمار دیگری که در وبسایت statista.com منتشر شد در حال حاضر چیزی بالغ بر 4 میلیارد و 770 هزار گوشی تلفن همراه در دنیا وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2019 به 5.07 میلیارد عدد برسد.

با این تفاسیر کاملا طبیعی است که توسعه دهندگان اپلیکیشن آینده‌ای فوق العاده درخشان پیش رو داشته باشند. در حال حاضر چیزی حدود 414 هزار شغل در این زمینه وجود دارد که انتظار می رود تا پیش از سال 2016 شاهد 16% رشد برای آن باشیم و بد نیست بدانید میانگین درآمد برای این شغل چیزی حدود 96 هزار دلار در سال است.

دومین شغل سودآور : مشاور بازاریابی

در دنیای امروز تعداد کسب و کارهای کوچک همانند قارچ در حال افزایش است و تمامی این کسب و کارها برای موفقیت و رویارویی با رقبا نیاز فراوانی به افراد متخصص در زمینۀ بازارسنجی و بازاریابی دارند.

از طرفی با توجه به پیشرفت تکنولوژی و در اختیار داشتن ابزارهای مدرن کسب اطلاعات درمورد مشتریان و بازارهای بالقوه تبدیل به امر بسیار آسانی شده است. اما در این میان نیاز به نیروی خلاق و مبتکری است که از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده کند تا اعمالی همچون قیمت‌گذاری، بازارسنجی و تبلیغات به بهینه‌ترین شکل ممکن انجام بپذیرد.

پیش‌بینی می‌شود این شغل در ده سال آینده با 28% رشد مواجه باشد و درآمد میانگین برای مشاوران بازاریابی چیزی حدود 78 هزار دلار در سال خواهد بود.

 

سومین شغل سودآور : پرستاری و شغل‌های مرتبط با سلامتی

پرستاری شغل دیگری است که می‌توانید حسابی روی آن حساب کنید.
این شغل در طول سال‌های 2005 تا 2015 با رشد بی سابقۀ 30 درصدی روبرو بوده است و انتظار می‌رود که تقاضای آن تا 10 سال آینده 25 درصد دیگر هم رشد داشته باشد.

شاید بپرسید که دلیل افزایش تقاضا و رشد این شغل چیست؟
برای این سوال دو دلیل وجود دارد:

  1. میانگین سنی جمعیت جهان رو به افزایش است و نسبت تعداد افراد مسن به کل جمعیت در بیشترین حالت خود قرار دارد.
  2. پیشرفت‌های تکنولوژی بیش از هر زمان دیگری افرادی که نزدیک به مرگ هستند را نجات می‌دهد و اکثر این افراد نیاز به مراقبت مداوم خواهند داشت.

به همین جهت نیاز به پرستاران، چه آن‌هایی که در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند و چه آن‌هایی که به صورت خصوصی کار می‌کنند در سراسر جهان رو به افزایش است به طوری که میانگین درآمد سالیانۀ حاصل از این شغل چیزی حدود 97 هزار دلار برآورد می‌شود.

 

کلام آخر؛
مطمئنا اگر بخواهیم لیستی از تمام شغل‌های رو به رشد تهیه کتیم صدها نمونه برای انتخاب پیش رو خواهیم داشت اما در این مطلب سعی کردیم تا سه مورد از سه حیطۀ فوق‌العاده حاصلخیز را معرفی کنیم که در هرکدام از این زمینه‌ها فرصت‌های بی شمار دیگری بغیر از آنچه گفته شد نیز وجود دارد که می‌توانید با کمی ریزبینی همه را رصد کنید.

در جایی از فیلم شبکۀ اجتماعی ساختۀ دیوید فینچر یک دیالوگ شگفت‌انگیز از زبان مارک زاکربرگ می‌شنویم: «ما زمانی در مزارع زندگی می‌کردیم، سپس به شهرها کوچ کردیم، و حالا قرار است که در اینترنت زندگی کنیم»

اینترنت روز به روز در حال فراگیر تر شدن است و گوشی‌های هوشند راه ارتباط شما با دنیای جدید خواهد بود؛ آیا برای این تغییر و تحول برنامه ای دارید؟

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    تازه با این سایت اشنا شدم ولی واقعا خوشحالم …بسیار استفاده کردم…و یار و یاور این سایت میمونم…خداخیرتون بده

  2. کاربر سوخت جت za57 می‌گوید

    سلام مصطفی جان امیدوارم موفق باشی.
    بهترینها رو برات آرزو میکنم
    هر موقع اوکی بودی بگو تبادل اطلاعات کنیم ..

    1. کاربر سوخت جت ور می‌گوید

      حتما رضای عزیز. این آدرس اینستاگرام من هست از این طریق میتونیم کانکت بشیم: mostafavalipour

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**