باید یک تصمیم بزرگ برای زندگی بگیرید (حتی اگر هنوز آمادگی اش را ندارید)

 

یک وقت هایی توی زندگی همه ما زمان گرفتن یک تصمیم بزرگ فرا میرسد… زمانی که باید خودمان با خودمان روراست باشیم و هرآنچه را که میخواهیم را مشخص کنیم و به خودمان قول بدهیم برای بدست آوردن خواسته هایمان تا آخر می جنگیم.

اما از کجا بدانید که تصمیم درستی گرفتید؟
اصلا از کجا بدانید زمان درست برای یک تصمیم بزرگ در زندگی چه زمانی است؟
بعد از تصمیم های بزرگ است که زندگی انسان ها متحول میشود، شما تا زمانی که تصمیم نگیرید از فقر و بدبختی خلاص شوید، ثروتمند و خوشبخت نمی شوید.

تا زمانی که دانش آموزی تصمیم نگیرد نمره خوبی در درس ریاضی بگیرد، هیچ اثری از نمره خوب پدیدار نمیشود. تا زمانی که یک نفر تصمیم نگیرد کارآفرین شوید، هیچ راهی برای خروج از زندگی کارمندی ندارد… ولو اینکه خیلی راجع به کارآفرینی بداند یا دوست داشته باشد.

یک تصمیم، همراه با عمل و رفتاری متفاوت خبر از افکاری صحیح میدهد.
به قول پیتر دراکر، پدر علم مدیریت نوین «هروقت کسب و کاری موفق میبینید، بدانید یک زمانی، یک نفر، تصمیمی شجاعانه گرفته است.» تصمیم بزرگ و شجاعانه شما چیست؟

شاید صحبت راجع به تصمیم های بزرگ راحت باشد، اما واقعا تصمیم گیری های بزرگ اینطور نیستند. تصمیم گیری های بزرگ و متحول کننده معمولا پس از یک دوران سختی، یک تجربه تلخ و یا احساس درد و حقارت گرفته میشود، وقتی که فرد با خود میگوید «دیگه نمیتونم تحمل کنم، باید تغییر کنم.»

 

آرنولد بنت
آرنولد بنت

 

در این مقاله میخواهیم بپردازیم به اینکه :

  • چطور بدانید درحال گرفتن یک تصمیم بزرگ هستید؟
  • چه زمانی قبل از تحمل درد و سختی بتوانید تصمیم بزرگ و متحول کننده ای بگیرید؟
  • برای یک تصمیم بزرگ چطور برنامه ریزی کنید؟

اگر میخواهید تغییرات مثبت بیشتری در زندگی تان ببینید، باید تصمیمات درستِ بیشتری بگیرید؛ آماده گرفتن تصمیم های بزرگ برای زندگی موفق تان هستید؟  شروع کنیم…

از شهود تان کمک بگیرید

احتمال دارد در زندگی وارد جریانات غیرقابل پیش بینی شده باشید، برای مثال پدر و مادر شما اجبار کردند پزشک شوید و شما قرار است پزشکی بخوانید و یا ناخودآگاه بدون آنکه خودتان فکر کنید در مجموعه ای که قرار بود فقط یک تابستان کارمند شوید و کار کنید، چند سال است که کار میکنید و اتفاقاتی از این دست که در زندگی اتفاق می افتد… شهود شما کلید تصمیم گیری های بزرگ شماست !

اگر دل تان جای دیگر است، اگر احساس میکنید به جایی که کار میکنید تعلق ندارید، اگر احساس میکنید بهترین دوست تان دارد به شما دروغ میگوید، اگر احساس میکنید استعفا دادن برخلاف گفته دوستان تان میتواند برای زندگی شما مفید باشد، اگر احساس میکنید… به احساس و شهودتان اعتماد کنید.

90% اوقات، احساسی که از اعماق شما ندای تغییر به شما میدهد، صحیح است.
ما انسان ها، موجودات معنوی هستیم. ما احساس میکنیم؛ غریزی نه، واقعا احساس میکنیم. با یک آهنگ خوب حس خوب پیدا میکنیم و با یک لبخند شاد میشویم.

باید به احساسات تان اهمیت زیادی بدهید.
فکر نکنید احساسات فقط مال تو فیلم هاست و اصلا در زندگی واقعی جایی ندارد. خیر، اکیدا اینطور نیست. اتفاقا تمام افرادی که کاری بزرگ در زندگی به انجام رساندند، نه با تفکر منطقی بلکه فقط احساس کردند که کار درست چیست و باید آنرا انجام دهند.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را بخوانید :

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت adeh می‌گوید

    بیش تر عللی که باعث مقاومت فرد در برابر تغییر میشه جنبه ی روانی دارن، یه روانشناس خوب می تونه این علل رو شناسایی کنه و با راهنمایی هاش فرد رو برای پذیرش تغییر آماده کنه، درسته در نهایت خود فرد هست که تن به این تغییرات میده و زندگیشو متحول می کنه ولی بعضی وقتا بدون راهنمایی های یه روانشناس خوب رسیدن به این تحول غیر ممکنه…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**