اعتماد به نفس غیرقابل نفوذ (چطور از درون و عمیقا اعتماد به نفس تان را کامل کنید) + قدرتمندترین تکنیک های افزایش اعتماد به نفس | قسمت دوم

داشتن اعتماد به نفس نیاز به زحمت و تلاش دارد.
شما میتوانید موقتا خودتان را با اعتماد به نفس نشان دهید، به صورت مقطعی و آنی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید اما آیا در بلند مدت چطور؟

به زبان خیلی ساده و خودمانی، اعتماد به نفس یعنی اینکه درباره خودتان چه احساسی دارید؟
وقتی دوستتان از ترفیع اش صحبت میکند که شما نگرفتید، آیا در مورد خودتان احساس یک قربانی، بازنده و فرد شکست خورده میکنید؟ یا اینکه برای او از صمیم قلب خوشحال میشوید و آرزوی موفقیت میکنید؟

اینکه اجازه میدهید دنیای و اطرافیانتان چطور احساس شما را تعیین کنند، اعتماد به نفس شما را مشخص میکند. اعتماد به نفس شما نحوه تعامل شما را به جهان بیرون از افکارتان را تعیین میکند.

افراد با اعتماد به نفس بالا تعامل خوبی با دنیای خارج دارند. با مردم مهربانند، دوستان زیادی دارند و کمتر قهر میکنند یا در دام دوستی های ناسالم می افتند.

اما افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند همیشه در دوستی هایشان شک و شبهه وجود دارد، در جمعی اگر یک نفر درآمد بیشتری نسبت به آنها داشته باشد آنها احساس خواری میکنند و اکثر اوقات خودشان را قربانی شرایط و محیط اطرافشان میدانند.

اهمیت اعتماد به نفس بالا به قدری زیاد است که حتی نیروهای ویژه رزمایشی سراسر دنیا نیز باید اعتماد به نفس شان را افزایش دهند تا بتوانند در صحنه نبرد بهترین تصمیم منطقی (و نه احساسی) را بگیرند.
حتی سران کشورها در مذاکرات نیز بـــاید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند تا در سخت ترین شرایط اجازه ندهند اعتماد به نفس پایین باعث شود طرف مقابل بر آنها تسلط پیدا کند.

لیست اهمیت و چرایی مهم بودن اعتماد به نفس آنقدر بلند و بالاست که هرچقدر راجع به آن بنویسیم کم است و البته همه مان اکثر آنها را میدانیم و یا دست کم میدانیم داشتن اعتماد به نفس بالا یکی از دلایل موفقیت افراد است.

اما موضوع این مقاله !
اینبار میخواهیم یکبار برای همیشه، به صورت ریشه و دائمی به شما آموزش دهیم چطور اعتماد به نفس تان را از درون افزایش دهید و به جایگاه بالایی در کنار افراد با اعتماد به نفس قرار بگیرید.

این مقاله یکبار برای همیشه شما را وادار میکند بر روی خودتان زمانی را سرمایه گذاری کنید (و اعتماد به نفس تان را عمیقا و دائمی افزایش دهید) و بعدها برای همیشه از این موهبت کمال استفاده را ببرید.

شما در این مقاله فقط 5 طرزفکر صحیح می آموزید که به شما اجازه میدهد دنیا را متفاوت از آنچه تاکنون میدیدید، ببینید. آنچه در ادامه این مقاله میخوانید، خلاصه و ساده سازی شده دروس روانشناسان بنام حوزه اعتماد به نفس است که کمک شایانی به شما خواهد کرد.

و از همه مهم تر، یک تمرین مهم هم هست که باید خودتان انجام دهید : یک قلم و کاغذ بردارید و پس از هر درس مثالی از دنیای اطرافتان که تجربه میکنید یا تجربه کردید را بنویسید و در ادامه آن بنویسید من بعد باید چه رفتاری در شرایط مشابه از خود نشان دهید.

ریچارد تمپلار

آماده ساختن یک اعتماد به نفس پولادین هستید؟ شروع کنیم…
قسمت اول را از اینجا بخوانید

 

 

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت hori می‌گوید

    خيلي بپيچيده بود بعضي قسمت ها و نسبت به مقاله هاي ديكر اين سايت ضعيف تر بود
    من ك زياد خوشم نيومد و بيشتر احساسميكنم اعتماد ب نفسمم كاهش پيدا كرد!!

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**