۵ دقیقه تمرین روزانه برای افزایش پایدار اعتماد به نفس به سبک قانون جذب

اعتماد به نفس به راستی بستر و زمینه‌ی رشد و پیشرفت ما را در هر زمینه‌ای فراهم می‌کند. یک فرد دارای اعتماد به نفس بالا مطمئناً موفق‌تر و هدفمندتر است تا فردی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برد.

اما اعتماد به نفس مبحثی نیست که به طریق ارثی به ما منتقل شده باشد،تنها راه به دست آوردن آن و پایدار نگاه داشتن آن در وجود خود،تمرین و تمرین است و به طور قطع با تمرین و ممارست هر کسی که از نداشتن آن رنج می‌برد،آن را به دست خواهد آورد.

برای داشتن یک اعتماد به نفس قوی شما باید از لحاظ جسمی و روحی بر روی خود کار کنید، تمرینات زیر به شما کمک خواهد کرد تا به این نیروی شگفت‌آور،دست یابید. این تمرین برای یک روز یا دو روز نیست،این تمرینات را همیشه و هر روز انجام دهید.

در ابتدا ما باید تمرینات آمادگی جسمی و ذهنی را انجام دهیم و بعد از آن به سراغ تمرینات مختص اعتماد به نفس رویم،هر چیزی یک زمینه‌ای دارد.با فراهم کردن زمینه‌ی اعتماد به نفس، راحت‌تر خواهیم توانست آن را به طرف خود جذب کنیم.

 

1- ورزش و حرکات جسمی:

به طور قطع ثابت شده است که ورزش و حرکات جسمی پادزهر طبیعی و مؤثری برای افسردگی است.ورزش با کاهش فشار عصبی در عضلات و کاهش ترشح آدرنالین و دیگر مواد شیمیایی–که به سبب اضطراب و نگرانی وارد جریان خون می‌شوند – با افسردگی مقابله می‌کنند.علاوه بر این،ورزش به طور منظم ترشح ماده‌ی آرام بخش طبیعی بدن(اوپیات) را افزون می‌کند و این ماده برای ساعت‌ها موجب آرامش می‌شود،با گذشت زمان،این احساسات مثبت تعیین کننده‌ی احوال جسمی ما می‌گردد.

2- بیست دقیقه خنده در روز:

خنده حتی اگر ابتدا اجباری و مصنوعی باشد (قدرت خنده را حتی به صورت مصنوعی قبلا توضیح دادیم)، قدرت ثابت شده‌ای برای بهبود روحیه،سلامت جسم و خُلق و خوی عمومی دارد.خنده مانند ورزش،موجب تولید اندرفینز – ماده‌ی آرام بخش و مخدر دیگری که بدن به طور طبیعی تولید می‌کند – می‌شود.حتی لبخند زدن ساده،ترشح سروتونین (پیامبر عصبی شادی) را در خون افزایش می‌دهد و عاملی مؤثر در مبارزه با افسردگی است.

3- تلاش اجباری برای داشتن اندیشه‌های مثبت:

برای داشتن اندیشه‌های مثبت نیازمند تهیه‌ی برچسب‌های روزانه‌ی مثبت هستید.این برچسب‌ها را به صورت رنگی تهیه کرده و در منزل و محل کار استفاده کنید.به هنگام دیدن برچسب‌ها، بایستی به چیزهای خوشایند و مثبتی فکر کنید.این کار مسیرهای عصبی مربوط به شادی را تقویت می‌کند و ترشح مواد شیمیایی شادی آفرین طبیعی بدن را افزایش می‌دهد.

این کار را باید آنقدر انجام دهید که به عادت تبدیل شود.شما با انجام این کار سیستم عصبی خود را مجدد سیم پیچی می‌کنید،به مرور زمان شخصیت شما تغییر می‌کند،با تغییر شخصیت شما از یک فرد منفی نگر به فردی مثبت نگر و خوش بین تغییر وضعیت می‌دهید،با انجام این کار شما به دلیل انرژی بسیار بالای امواج مثبت‌اندیشی،حتی جوان‌تر و بشاش‌تر به نظر می‌رسید.

 

 

5 دقیقه تمرین روزانه
برای ایجاد اعتماد به نفس پایدار

 

قانون جذب به شما چه می‌گوید؟ قانون جذب و راز بزرگ آن به ما می‌گوید که شما «همان می‌شوید که مکرر انجام می‌دهید».

انجام و تکرار چهار مورد زیر می‌تواند به تقویت و رشد اعتماد به نفس طبیعی شما کمک کند:

  • 1- با خود به صورتی مثبت و با اعتماد به نفس صحبت کنید.
  • 2- تصاویر بزرگ و مثبت در ذهن بسازید.
  • 3- از بدن خود به صورتی استفاده کنید که گویی اعتماد به نفس دارید.
  • 4- هر روز دست کم یک کار ریسکی انجام دهید.

هر چه بیشتر این چهار مورد را تمرین کنید، اعتماد به نفس طبیعی بیشتری کسب خواهید کرد. به زودی واکنش‌ شما به موقعیت‌های جدید، به جای ترس و تردید،به خودباوری و اعتماد به نفس تبدیل خواهد شد.

انجام این کارها برای شما هزینه‌ای به همراه ندارد،تنها چیزی که لازم دارید، مقداری کاغذ برای نوشتن،یک آئینه و 5 دقیقه وقت است.

 

دقیقه اول: بخش‌های برجسته فیلم موفقیت

فیلم موفقیت،همان لحظات پیروزی و شادی شما در تصاویر ذهنی‌تان است.منظور دیگر از فیلم موفقیت آرزوها و خواسته‌هایی است که شما در ذهنتان آن را به صورت یک جریان فیلم به تصویر کشیده‌اید و در آخر قهرمان فیلم شما هستید. تمام لحظات را باید مثل یک فیلم از جلوی چشمانتان عبور دهید و با اعماق ذهنتان آن را حس کنید که وقتی به رویای خود رسیدید چه احساسی داشتید و چه لذت بی انتهایی از کسب آن به دست آوردید.

حال یک دقیقه صرف کنید و بخش‌های برجسته‌ی فیلم موفقیتی را که هر روز ممکن است آن را در ذهن خود پرورانده باشید و در نهایت به سادگی از کنار آن گذشته‌اید،مرور کنید. از این تمرین برای تجسم موفقیتی که در گذشته تجربه کرده و یا در آینده انتظار تجربه‌ی آن را دارید استفاده کنید. فراموش نکنید که با استفاده از تصاویر متحرک و بزرگ و با رنگ‌های روشن، خاطرات خود را جذاب‌تر می‌کنید.

دقیقه دوم: آئینه

در مقابل آئینه بایستید و چشمان خود را ببندید.

به کسانی که شما را دوست دارند فکر کنید و خود را از دریچه‌ی چشم آن‌ها ببینید.

وقتی که آماده هستید،چشمان خود را باز و در آئینه نگاه کنید.سعی کنید که خود را حقیقتاً از دریچه‌ی چشم کسی که شما را خیلی دوست دارد ببینید.

حتما بخوانید: قدرت باورنکردنی تلقین و راهنمای قدرتمند برای استفاده از آن

 

دقیقه سوم: از خود تعریف کنید

در حالی که هنوز به آئینه نگاه می‌کنید، با ندای درونی با اعتماد به نفس، مکرر از خود به مدت یک دقیقه تعریف کنید. ممکن است که این کار قدری مشکل باشد، اما بسیار اهمیت دارد.فراموش نکنید که شما در حال هدایت انرژی خود به سمتی هستید که بتوانید آنچه را که از زندگی می‌خواهید به دست آورید.

دقیقه چهارم: کلید اعتماد به نفس را فشار دهید

زمانی را به خاطر بیاورید که احساس اعتماد به نفس واقعی داشتید و به آن زمان برگردید. هر آنچه آن وقت دیدید و شنیدید، ببینید و بشنوید. همان احساس خوبی را که آن زمان داشتید، حس کنید. اگر نمی‌توانید چنین زمانی را به خاطر بیاورید، مجسم کنید که زندگی شما چقدر بهتر می‌بود اگر شما با اعتماد به نفس بودید و تمام قدرت و خودباوری لازم برای موفقیت را داشتید.

در حالی که این خاطره‌ را مرور می‌کنید، رنگ‌ها را درخشان‌تر، صداها را بلندتر و احساسات را قوی‌تر کنید.

در حالی که این احساس خوب را حس می‌کنید، شست و انگشت میانی دستان خود را به هم فشار دهید.

در حالی که هنوز شست و انگشت میانی را به هم فشار می‌دهید، به موقعیتی فکر کنید که ظرف بیست و چهار ساعت بعد پیش خواهد آمد. شما می‌خواهید که در این موقعیت با اعتماد به نفس باشید، تصور کنید که همه چیز به خوبی و دقیقاً همانطور که شما می‌خواستید پیش می‌رود، ببینید و بشنوید، هر آنچه خواهید دید و شنید، احساس خوب آن را حس کنید.

دقیقه پنجم: اعتماد به نفس در عمل

یک دقیقه صرف نوشتن چیزهایی بکنید که به هنگام انجام این تمرین به شما الهام می‌شود.

دست کم، یکی از آن‌ها را که به نظر کمی ریسکی می‌رسد، برای اقدام در بیست و چهار ساعت بعد انتخاب کنید.

هر دفعه که تمرین روزانه‌ی اعتماد به نفس را انجام بدهید، آرامش درونی و خود باروی شما افزون می‌شود. بر خلاف ورزش و حرکات جسمانی، در حین اجرای این تمرین‌ها، تنفس برای تمدید قوا لازم نیست. هر چه بیشتر تمرین کنید، اعتماد به نفس شما سریع‌تر رشد خواهد کرد.

 

 


در همین زمینه بیشتر بخوانید:

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    دقیقا

  2. کاربر سوخت جت goli می‌گوید

    بسیار مفید بود امیدوارم بتونم هرروز انجام بدم

  3. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    عالی

  4. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    این قسمت یک دقیقه آیینه رو من متوجه نشدم یعنی چجوری از دید کس دیگه خودمون رو ببینیم یکم توضیح بدین

    1. کاربر سوخت جت نو می‌گوید

      با اجازه من نظرم رو میگم و چیزی که برداشت کردم امیدوارم کمک کننده باشه ؛وقتی ادم کسی رو دوست داره اونو همونجور که هست دوست داره با همه خوبی ها و بدی هاش ،به خاطر بودنش و حضورش اونو دوست داره با هر خصوصیتی که داره ،ووقتی ادم خودش رو از چشم معشوقش نگاه کنه ،دوس داشتنی ترین موجود هستی رو میبینه که فقط متعلق به اونه و بهترین همراه وهمدم همیشگی اونه و اینجوری وجود خودت رو پذیرفتن، تو رو با تمام حسهای خوب آشنا میکنه و این میشه یه انرژی که وجودت رو گرم میکنه و باعث میشه امنیت رو درونت حس کنی و در سایه امنیت باورت هم به خودت قویتر میشه،خیالت بابت خودت راحت میشه و این یعنی اعتماد به نفس ،

  5. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    مطالب خیلی خوبن ولی مشکل اینه که نمیتونیم ذخیرشون کنیم تا بعدا هم استفاده کنیم ازشون

  6. کاربر سوخت جت qash می‌گوید

    ممنون از پست مفیدتون

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**