48 دروغ بزرگی که برای ثروتمند شدن نباید باور کنید (اما اکثر مردم باور کرده اند) | قسمت دوم

ثروتمند شدن تبدیل به دغدغه زندگی بسیاری از جوانان امروزی شده… 
تا جایی که اکثر جوانان حاضر هستد حتی از راه‌های سریع پولدار شوند که این میتواند مشکل ساز باشد. در واقع، «راه های سریع پولدار شدن» فقط باعث میشوند خیلی زودتر فقیر شوید.

قسمت دوم از سری مقاله های
48 دروغ بزرگی که برای ثروتمند شدن نباید باور کنید

مسئله اصلی این است که دستیابی به هدف یعنی پولدار و ثروتمند شدن در نگاه اول ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، مخصوصا اگر مجبور شوید در این راه روزهای شاد و جوانیِ خود با کار کردن فراموش کنید. اما نگران نباشید… چون خوشبختانه، اکثر دیدگاه­ ها در مورد ثروتمند شدن ریشه در تفکرات اشتباه و بی‌اساس دارند !

یعنی اکثر تفکراتی که برای ثروتمند شدن دارید، به احتمال زیاد اشتباه هستند !
چون از دنیای قدیم تر و با حرف مردم این باور و تفکرات به ما رسیده و چون از کودکی بارهای برای ما تکرار شده، به اشتباه فکر میکنیم درست هستند درحالی که هیچوقت واقعا برای صحیح یا غلط بودن آن ها تحقیق نکردیم.

در ادامه لیستی از باورهای اشتباهی که به دروغ به ما قبولاندند را میخوانید؛ چون اگر آنها را باور کرده باشید، مانع پیشرفت شما برای ثروتمند شدن خواهند شد.

برای اینکه بتوانید برای درستی هر ادعا تحقیق کنید، ما یک نمونه از افرادی که بدون توجه به دروغ مورد نظر ثروتمند شدن را به شما معرفی کردیم که بتوانید داستان موفقیت آنها را نیز پیگیری کنید :

ادامه مقاله 48 دروغ بزرگ برای ثروتمند شدن

25- ثروتنمند شدن کار سختی نیست

اگر تلاش و پشتکار نداشته باشید در هیچ زمینه­ای موفق نخواهید شد. با تدبر جلو بروید اما تلاش لازم را هم انجام دهید.

نه تنها برای ثروتمند شدن، بلکه برای موفقیت در هرکاری، باید هوشمندانه تلاش کنید. سخت کار کردن یعنی کاری را که نتیجه مشخص دارد برای نتیجه بیشتر، بیشتر انجام دهید… ثروتمندان برای ثروتمند شدن سخت کار نکردند.

قبلا اینجا خواندید که چرا برای ثروتمند شدن نباید سخت کار کنید.

 

26- افراد ثروتمند دود چراغ خورده­ اند

اگر شما حداقل هفت ساعت خواب مفید نداشته باشید قادر نخواهید بود وظایف خود را به درستی انجام دهید.

فکر نکنید آنهایی که ثروتمنداند اصلا نمی خوابند و همیشه درحال کار کردن هستند. خواب شما مهم است… خیلی خیلی هم مهم است.

 

27- ثروتمندان زمان کافی برای استراحت و مسافرت ندارند

افراد ثروتمندی که در کسب و کار خود فعال هستند نسبت به کارگران معمولی تعطیلات بیشتری دارند و نسبت به افراد عادی زندگی لذتبخش تری دارند. آنها مثالی معروف دارند «سخت کار کن، سخت تفریح کن»

 

28- ثروتمندان برای هر روز خود یک برنامه دقیق و منظم دارند

شما  به یک برنامه موثر نیاز دارید. برنامه بیش از حد سنجیده شده و بسیار دقیق انرژی شما را از بین می­برد و به  بسیاری از ابعاد مهم زندگی شما آسیب وارد می­کند.

حتی دونالد ترامپ، کارآفرین و سیاستمدار مطرح آمریکایی که امروزه برای ریاست جمهوری تلاش زیادی میکند هم میگوید برای هر روزش برنامه مشخصی ندارد اما میداند باید طبق برنامه مشخص شده بلند مدت اش کار کند.

اگر میخواهید درباره دونالد ترامپ بیشتر بدانید، مقاله پرونده مرموز دونالد ترامپ را بخوانید.

 

29- فدا کردن سلامت خود

سلامت جسمی تمرکز و انرژی شما را بهبود می­ بخشد هر دوی این عوامل  شانس موفقیت را افزایش می­دهند. برای فعالیت فیزیکی و انجام ورزش روزانه زمان کافی اختصاص دهید تا انرژی و کارآیی بیشتری داشته باشید.

افراد ثروتمند، برای پول بیشتر کار نمیکنند. آنها برای داشتنِ وقت بیشتر کار میکنند که در این وقت بیشتر میتوانند ورزش کنند، به خانواده شان برسند، مسافرت کنند و در کنار کار، زندگی داشته باشند.

 

برتولت آورباخ
برتولت آورباخ

 

30- قربانی نمودن خانواده خود

استفاده مناسب از زمان اجازه می دهد تا روی موضوعات مهم تمرکز بیشتری داشته باشید. فرصت‌های زیادی برای همراه بودن با خانواده در جنبه های مختلف زندگی شما وجود دارد. با یک تیر دو نشان بزنید و در مناسبت­های مختلف با دعوت دوستان در کنار خانواده­تان وقت بیشتری را در کنار افراد مورد علاقه­تان داشته باشید.

فقط در فیلم های هالیوودی است که تلقین میشود آنهایی که ثروتمندند خانواده شان را از دست داده اند و از طرف آنها طرد شده اند یا نسبت به انها بی تفاوت اند. در واقعیت، این شما هستید که انتخاب میکنید و نه پول !

 

31- چشم پوشی از شادی­ ها

اگر آنچه را  که دوست دارید انجام دهید، رسیدن به اهداف آسان­تر خواهد شد. انگیزه عامل محرک شما است و اگر به دنبال ثروتمند شدن هستید نباید از شاد بودن در زندگی غافل شوید.

درست است که برای رسیدن به خوشی های بزرگ باید از خوشی های کوچک چشم پوشی کرد، اما یادتان نرود که هدف زندگی لذت بردن از لحظاتی است که در این دنیا هستیم.

 

32- گوش دادن به توصیه افراد خانواده در زمینه کاری

اعضای خانواده شما ممکن است بهترین نیات را در ذهن داشته باشند، اما ترس از دیدن شکست شما باعث می­شود که موجب ایجاد تردید در تصمیمات پلندپروازانه شما شوند آنچه که مردم می گویند را گوش دهید، اما به دنبال مشاوره از افراد موفق و باتجربه در زمینه کاری خود باشید.

مطمئنا میدانید که اگر شما مریض شوید، از یک پزشک مشاوره درمانی میگیرید. پس از میخواهید ثروتمند شوید، باید از یک فرد ثروتمند مشاوره بگیرید.

مایکل دل، کارآفرین و قطب اقتصادی صنعت کامپیوترهای خانگی میگوید «احتمالا دلیل موفقیت ام در کار این بود که خانواده و دوستانم به من گفتند «این کار رو نکن»…»

 

33- باید فقط تصمیم به شروع کار گرفت

ابتدا برنامه­ ریزی داشته باشید و سپس تصمیم خود را عملی کنید. تصمیمِ بدون برنامه، راه به جایی نخواهد برد و برنامه ی بدون تصمیم هم هیچوقت اجرا نمیشود.

34- داشتن یک برنامه کامل با جزییات دقیق لازم است.
غیر ممکن است که از آینده خبر داشت و برای هر سناریوی محتمل برنامه­ ای داشت هیچ برنامه­ای­ تا به حال بصورت قطعی بی عیب و نقض نبوده است. اما داشتن یک طرح ناقص همیشه بهتر از نداشتن هیچ برنامه­ ای است.

 

35- رویاپردازی

رویاپردازی بسیار خوب است، اما یک رویا هرگز اتفاق نخواهد افتاد اگر هیچ اقدامی برای عملی شدن آن انجام ندهید. برنامه­ ریزی کنید، رویاهای بزرگ در سر بپرورانید اما جسورانه زندگی کنید و برای رسیدن به رویاهایتان تلاش کنید.

کلیپ انگیزشی «کمتر بخواب، بیشتر تلاش کن» اِدریس البا را حتما دانلود کنید و ببینید.

 

36- نباید به افراد دیگر کمک کنید

اگر واقعا افراد دیگر برای شما اهمیت دارند با کسب موفقیت­های بیشتر، توانایی خود را برای کمک به دیگران افزایش دهید. موفقیت باعث می شود باری بر دوش جامعه نباشید و یک الگوی خوب برای سایرین شوید.

به قول محمدعلی کلی، اسطوره دنیای بوکس «خدمتی که به مردم میکنید، در واقع اجاره بهای فضایی است که در این دنیا اشغال کرده اید و باید بپردازید…»

 

37- فداکار باشید

انجام دادن کاری که به آن علاقه­ ای ندارید بسیار دشوار است. بهتر است کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. اگر تمام وقت و هزینه خود را صرف کمک به دیگران کنید دیگر چیزی برای سرمایه­ گذاری ندارید. البته این بدان معنی نیست که نباید به دیگران کمک کنید. در یاری رسیدن به افراد شرایط خود و همه جوانب را در نظر بگیرید و اگر دیگران به شما اهمیت بدهند به تصمیم شما احترام می­گذارند.

 

38- فقط از راه دروغ، تقلب، و سرقت میتوان پولدار شد

این  موارد به احتمال زیاد شما را راهی زندان و مطرود می­کند. شاید در مراحلی با توسل به راه نادرست بتوانید منفعتی کسب کنید اما در دراز مدت مردم متوجه نیت شما شده و از مشارکت و کسب و کار با شما اجتناب می­ورزند.

ضرب المثل ایرانی «آدم خوش معامله، شریک مال مردمه» را همیشه در ذهن داشته باشید؛ ثروت پایدار بر اساس ارائه خدمات با ارزش واقعی برای شما حاصل خواهد شد.

 

39- اخذ تحصیلات و نمرات بالا لازم است

بعد از اینکه شما فارغ التحصیل شدید هیچ کس در مورد معدل شما سوالی نمی­پرسد. بنا به تحقیقات انجام شده توسط دکتر توماس جی استنلی، متوسط معدل میلیونر­ها در ایالات متحده فقط کمی بالاتر از حد متوسط بوده است.

و خیلی از میلیونرهای دنیا هم تحصیلات کافی نداشتند. قبلا مقاله ای پرطرفدار منتشر کردیم که حتی در چند روزنامه پرتیراژ نیز چاپ شد در این زمینه… حتما بخوانید «چرا افراد خنگ، سریع تر از افراد باهوش ثروتمند میشوند؟»

 

40- شما باید در یک مدرسه سرشناس تحصیل کنید

تحصیل در یک مدرسه سرشناس مایه مباهات است اما مهم نتیجه­ ای است که شما کسب می­کنید. اگر مهارت خاصی داشته باشید در هر کجا که باشید قادر به استفاده از این مهارت خواهید بود.

 

41- باید حتما تحصیلات دانشگاهی داشته باشید

تحصیلات دانشگاهی جزو ابزارهای رسیدن به اهداف است و هر کسی باید در تمام عمر خود به دنبال یادگیری مهارت جدید باشد اما تحصیلات دانشگاهی همیشه موثر ترین راه برای یادگیری نیست. بیشتر  آنچه در دانشگاه تدریس می شود را می­توان به صورت رایگان از یک معلم و یا یک فارغ التحصیل دانشگاهی آموخت.

انگیزه اکثر مردم از رفتن به دانشگاه ثروتمند شدن نیست، بلکه آنها به دانشگاه می­روند تا یک شغل بیابند.
مردم مقدار زیادی از زمان و پول را صرف رشته دانشگاهی خود می­کنند و اغلب کمتر تمایل به تغییر مسیر دارند حتی اگر در این زمینه ناراضی، بی­ انگیزه، یا ناموفق باشند. کاهش انعطاف پذیری امکان ثروتمند شدن را کاهش می­دهد.

جان دی راکفلر
جان دی راکفلر

 

42- بالا رفتن از نردبان شرکت های بزرگ

لازم نیست مدیر عامل یک شرکت فوق العاده بزرگ شوید. افراد زیادی هستند که با کار کردن در شرکت­های سرشناس ثروتمند نشده­ اند و یا شرکت خودشان را از صفر شروع کرده اند به پایه ریزی… یکی از این افراد هم میتوانید باشید.
43- داشتن یک کار “خوب”
کار “خوب” ممکن است پس از چند دهه کار و رنج شما را کمی ثروتمند کند. بودجه بندی هوشمند و سرمایه‌گذاری در مدت زمان کوتاه­ تر شما را به آرزوی تان می­رساند. اکثر مردم با داشتن یک کار خوب ثروتمند نشده­ اند نتیجه یک تحقیقات توسط توماس جی استنلی نشان می­دهد اکثر ثروتمندان با شروع کسب و کار خود سود هنگفتی به جیب زده­اند.

 

44-شتاد درصد از کسب و کار در پنج سال اول شکست می­خورند

اکثر کسب و کارها بر اساس این آمار ورشکست نمی­شوند. بسیاری از آنها  به علت فرصت های بهتر کنار گذاشته می­شوند اگر از شکست هراس داشته باشید هرگز  فرصت موفقیت نخواهید داشت.

جمله بسیار جالبی از رابرت کیوساکی هست که میگوید «طبق آمار از هر 10 شرکت، 8 شرکت نوپا شکست میخورند… توصیه من به شما این است که …خب میتوانید 10 شرکت راه اندازی کنید !»

 

45- گوش دادن به کارشناسان

کلید کار این است که با چه مشورت کنید. معلمان، همکاران، و دوستان معمولا نمی تواند به شما مشاوره مورد نیازتان را ارائه کنند.

46- عدم صداقت

پلید بودن برای داشتن ثروت بیشتر تنها جزو کلیشه­ های داستانی می­باشد. اما بسیاری از افراد موفق می دانند که داشتن صداقت یکی از ضروری­ ترین الزامات کسب ثروت است.

این باور کهنه در کسب و کارهای ایرانی وجود دارد که نباید شفاف باشید. ممکن است در بعضی کسب و کارها، مثل کاسبی های بازاری در بعضی مواقع عدم صداقت به کار تان بیاید، اما مطمئن باشید در دراز مدت باعث موفقیت شما نمیشود.

 

47- غیر ممکن است

اینکه چیزی قبلا انجام نشده، به این معنا نیست که نمی تواند در آینده هم انجام شود. ممکن است همیشه موفق نشوید، اما  بسیاری از افراد هستند که هر روز کارهای غیرممکن را انجام می­دهند، بنابراین شما هم می­توانید ناشدنی­ ها را امکان­پذیر سازید.

48- واقع بین باشید

واقع­بینی بر اساس قضاوت مردم روزمره صورت می­گیرد. افراد ثروتمند با کشف تفاوت­ ها و بی­باکی هر چه تمام­تر، فراتر از افکاری که به نظر منطقی می­آیند، می­اندیشند.

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت hi46 می‌گوید

    سلام
    سایت شما مقالات و مطالب بسیار ارزشمندی ارایه می نماید و زحمات بسیاری نیز متحمل می گردد لیکن من هنوز با انگیزه زیادی که برای ایجاد کار وکسب حداقل با یک سرمایه 200میلیونی دارم نتوانسته ام با مطالعه سایت شما زمینه ای پیدا نمایم .ممنون می شوم که راهنمایی کاربردی در زمینه بفرمایید

  2. کاربر سوخت جت اد می‌گوید

    خیلی عالی بود

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**