مانند یک نینجا مذاکره کنید (چطور در خفا، خواسته مان را در مذاکره بدست آوریم؟)

به دست اوردن خواسته در مذاکره

آیا تا به حال پیش آمده با نهایت ذوق و شوق و یک برنامه درست و حسابی “برنده-برنده” به مذاکره رفتید و طرف مقابلتان به شما با یک لبخند شیرین گفتهما از انجام معامله با شما منصرف شدیم… خیلی ممنون تشریف آوردید… من باید برم به کارهایم برسم.” و دقیقا انگار شما را به چالش سطل آب یخ دعوت کرده باشند خشکتان میزند ! چون هرآنچه را برای انجام معامله باید انجام میدادید را انجام دادید، هیچ کار اشتباهی هم نکردید اما معامله ای که برای شما و طرف مقابل سود خوبی داشت لغو شد…

شایدخیلی خشمگین شده باشید، شاید هم ناراحت شدید و بدون خداحافظی برگشتید، اما بعد از خواندن این مقاله در مواقع بعدی شما نه ناراحت می شوید ،نه خشمگین، در عوض مانند یک نینجا مذاکره میکنید.

مذاکره، کلمه ای با مسئولیت زیادی است(به دست اوردن خواسته در مذاکره).
کلمه ای است که همزمان شما را از رسیدن به خواسته تان ذوق زده میکند و از طرفی نگرانتان میکند، زیرا شخص دیگری نیز در این میان است که میخواهد به خواسته اش برسد.

اما؛ مذاکره یک مهارت ماندگار و مفید برای تمام طول عمرتان است، یک مهارت بین فردی که نیازمند شناخت طرزکار ذهن انسان است، مهارتی که برای موفقیت تان ضروریست.

از طرفی در مذاکره، یک سری تکنیک ها به نام تکنیکهای نینجایی وجود دارد. چرا نینجایی؟ زیرا نینجا ها جنگجویان مخفی دوران فئودال ژاپن بودند که به صورت نامنظم و مخفیانه می جنگیدند. از این رو نام این تکنیکها را نینجایی نامیده اند، زیرا قرار است به شیوه کاملا مخفیانه و نامنظم در پیروزی مذاکره نقش داشته باشند.

اصول اساسی استفاده از تکنیک نینجا ها در مذاکره


مقاله ای که پروفسور حقوق دانشگاه UCLA آقای راسل کارابکین (Russel Korobking) منتشر کرده (میتوانید از اینجا دانلود کنید)، حاوی اطلاعات فوق العاده ارزشمندی از کارکردن ذهن انسان است، که شناخت آن به ما این اجازه را میدهد که بهتر از با طرف مقابله مذاکره کننده ما تعامل داشته باشیم.

راسل کارابکین می نویسند :
زمانی که انسان میخواهد تصمیم بگیرد پیشنهادی را قبول یا رد کند، مذاکره کننده در حال به نمایش گذاشتن دو وظیفه شناختی است. اول، باید محتوای پیشنهادهای ارائه شده را نسبت به عادلانه بودن یا نبودنشان بسنجد، وظیفه ای که نام آنرا “قضاوت” گذاشته ایم. دوم، باید مشخص کند کدام گزینه را ترجیح میدهد، وظیفه ای که نام آنرا “انتخاب” گذاشته ایم.

چستر کاراس

با شناخت نحوه پردازش ذهن طرف مقابلمان، به راختی میتوانیم با موفقیت تکنیک های روانشناسی نینجایی را در ذهن طرف مقابلمان پیاده سازی کنیم، تا نه تنها پیشنهادمان را به حد کافی خوب جلوه دهیم، بلکه انتخاب خوبی نیز به نظر برسد و طرف مذاکره کننده دقیقا پیشنهادی را انتخاب کند که ما میخواهیم.

شما در این مقاله دو تکنیک نینجایی دنیای مذاکره را خواهید خواند، این تکنیک ها قرار است به شما کمک کنند تا در خفا بدون آنکه طرف مقابلتان متوجه شود، کاری کنید پیشنهاد شما منطقی، قابل قبول و بهترین انتخاب ممکن به نظر برسد تا طرف مقابل مذاکره کننده تان آنرا انتخاب کند و از انتخاب خود خوشحال باشد ! در حالی که این انتخابی بود که شما میخواستید انتخاب شود.

تکنیک های نینجایی برای پیروزی در مذاکرات دشوار :


در همین زمینه(به دست اوردن خواسته در مذاکره)، مطالب زیر را حتما بخوانید :

امیدواریم که از مقاله به دست اوردن خواسته در مذاکره لذت برده باشید.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**