معرفی موفق ترین افراد تاریخ که شکست های بزرگ تجربه کردند [قسمت دوم]

احساس شکست یک حس واقعا ویران کننده است. اما برخی از موفق­ترین افراد جهان ثابت کرده­ اند که شکست های بزرگ اغلب بخشی از روند رسیدن به موفقیت است.

قسمت اول را از اینجا بخوانید

موفقیت حتمی است اگر ثبات قدم، پشتکار، انعطاف پذیری و هرکار دیگری که افراد موفق تاریخ انجام دادند تا موفق شوند را شما عینا انجام دهید…؛ بسیاری از افراد با نفوذ نشان داده­ اند که کلید موفقیت، تواناییِ مواجه شدن با شکست و انطباق با تغییرات با داشتن اعتماد به نفس کافی است.

میدانید دلیل اصلی انقراض دایناسورها چه بود؟ خیلی از باستان شناسان، تاریخ دانان و نویسندگان داستان های علمی تخیلی دلایل مختلفی از جمله شهاب سنگ، قحطی و یا موجودات فضایی را دلیل انقراض دایناسورها میدانند اما انقراض آنها تنها یک دلیل داشت که از هر کارآفرین بزرگی بپرسید، به شما خواهد گفت :

«آنها نتوانستند با تغییرات، خودشان را وفق دهند»

این یک قانون در طبیعیت است.
شما اگر تغییر را نپذیرید، مجبور خواهید شد به اجبار تغییر کنید. جک ولش، مدیرعامل جنرال الکتریک میگوید «تغییر کنید، قبل از اینکه مجبور شوید تغییر کنید.»

آیا در زندگی شکست هایی را تجربه کردید؟ به شما تبریک میگوییم… چون فرصت تغییر کردن داشتید.
با هر شکست، با هربار شنیدن جواب رد، با هربار تمسخر و نابود شدن کاخ های آرزوهایمان، تغییراتی در جهت برآورده کردن رویاهایمان میکنیم.

اما در این مسیر خیلی ها تسلیم میشوند و اجازه میدهند زندگی آنها را تغییر دهد… قبل از اینکه خودشان دست به کار شوند شما نباید از این دست افراد باشید ! 

خب، برای این که تا حدودی الهام بخش شویم، در این جا فهرستی از افراد موفق بی چون و چرا تاریخ، از ستاره های سینما گرفته تا دانشمندان را ذکر کرده­ ایم، افرادی که با وجود یک شکست بزرگ دوباره از جای خود بلند شده و شهرت و ثروت بسیار به دست آورده­ اند.

این افراد آنهایی هستند که زندگی شان از دور چیزی شبیه به یک معجزه یا شانس بزرگ است، اما وقتی از آنها بپرسید یا در زندگی شان دقیق شوید، متوجه میشوید شخصیت، اراده و انگیزه بالایی برای تحمل شرایط سختی که داشتند، نیاز بود تا به چنین جایگاهی برسند.

این لیست، قسمت دوم از سری مقاله «معرفی موفق ترین افراد تاریخ که شکست های بزرگ تجربه کردند» است.

به نظر شما، مهم ترین عامل موفقیت انسان ها چیست؟
دیدگاه تان را زیر همین پست برای ما بنویسید

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت raei می‌گوید

    ایمان پشتکار پشتکار پشتکار

  2. کاربر سوخت جت hadi می‌گوید

    انگیزه گرفتم این مقاله زیبا رو خوندم

  3. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    در حال حاضر، این موسیقیدان – که همچنین یک سرمایه گذار و کارآفرین است – بنا به اذعان فوربس 610 میلیون دلار ارزش دارد و به عنوان یکی از قطب های دنیای موسیقی شناخته میشود

    سلام من با این جمله بندی موافق نیستم. زیادی مادی گرایانه اس
    بهتر بود میگفتین 610میلیون پول داره

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      دوست عزیز منظور ارزش برند است.

  4. کاربر سوخت جت A VM می‌گوید

    داشتن هدفی مشخص و تلاش بی نهایت برای رسیدن به آن

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**