برایان تریسی ۲۴ اصل قدرتمند پولسازی (+بیوگرافی کامل)

بیش‌تر از ۲۰ مرتبه قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین نویسنده‌های دنیا
سمینارهایی با ۲ میلیون شرکت کننده‌ی هر ساله
مشاور رییس جمهور سابق آمریکا

در این مقاله در مورد درس‌های بی‌نظیر برایان تریسی صحبت می‌کنیم. کسی که با کتاب «قورباغه‌ات را قورت بده» در ایران معروف شد و میلیون‌ها کتاب او تنها در ایران به فروش رفته است و نه تنها در ایران بلکه به خوبی در تمام دنیا شناخته‌ شده است. همه عاشق توصیه‌های صریح و دقیق او در کتاب‌هایش هستند. او هیچ رازی را پیش خود نگه نمی‌دارد. همانطور که خودش از یک خانواده‌ی فقیر و معمولی جایگاه ویژه‌ای برای خودش ساخت توصیه‌های او به بسیاری هم کمک کرده است که همین‌کار را انجام دهند.

ابتدا زندگی نامه برایان تریسی را با هم می‌خوانیم و سپس سراغ توصیه‌های کامل او خواهیم رفت

 

»‌ کودکی برایان تریسی : فرار از مدرسه به دنبال پول!

برایان تریسی در ۵ ژانویه سال ۱۹۴۴ میلادی در شهر شارلوت تاون (مرکز استان پرنس ادوارد) واقع در کشور کانادا به دنیا آمد. وی در خانواده ای به دنیا آمد که سطح درآمد پایینی داشتند به گونه ای که هرگز درآمد آن ها تامین کننده ی مخارجشان نبود.

برایان دوران نوجوانی خود را در شهر پومونای کالیفرنیا واقع در ایالت متحده آمریکا سپری کرد. زمانی که ۱۸ ساله بود، دبیرستان را بدون اخذ مدرک دیپلم رها کرد.

محل تولد برایان تریسی و بچگی برایان تریسی

 

»‌ تلاش برای موفقیت: از کارگری و کشاورزی و شستن ماشین تا مشاور شخصی رییس جمهور آمریکا

او مدتی را به کارگری مشغول بود. نخستین کاری که بر عهده گرفت، شستن ظرف ها در یک هتل کوچک بود. سپس به شستن اتومبیل ها و پس از آن به شستن کف سالن ها مشغول بود. چند سال بعد در کارگاه های چوب بری، کارخانه ها، مزارع و دامداری ها مشغول به کارگری شد. او درخت ها را اره می کرد، چاه ها را حفاری می کرد، گاهی نیز روی ساختمان های چند طبقه به عنوان کارگر ساختمانی کار می کرد؛ و غالبا سعی می کرد در اتاق ها و هتل های ارزان قیمت اقامت داشته باشد.

وقتی ۲۰ ساله بود تمام پس انداز خود را برداشت و در یک کشتی باربری نوروژی مشغول به کار شد. در طول سفرهای دریایی خود از اقیانوس اطلس تا بریتانیای کبیر به کار در کشتی مشغول بود. سپس با دوچرخه از فرانسه به اسپانیا و تنگه ی جبل الطارق رفت.

آن جا بود که به همراه دو تن از دوستان خود یک اتومبیل لندرور خریدند. و با عبور از صحرای بزرگ آفریقا خود را به ژوهانسبورگ رساندند. برایان حدود دو سال در آن جا کار کرد. سپس به لندن بازگشت و مدتی را نیز در آلمان و انگلستان مشغول به کار شد.

وقتی ۲۳ ساله شد به صورت کارگر زراعی زمان برداشت محصول کار می کرد. در انبار روی کاه ها می خوابید با خانواده ی زارع غذا می خورد، و پس از پایان برداشت محصول مجدد بیکار شد.

به خاطر فشار کاری اش، سراغ شغل راحت تر دیگری رفت و فروشندگی را انتخاب کرد.

او می‌گوید که سفرش با کشتی دنیای او را تغییر داد. توانایی و مهارت‌های اجتماعی‌اش را افزایش داد و معامله کردن و تجارت را به خوبی یاد گرفت. به همین دلیل در کار فروشندگی به موفقیت‌های زیادی رسیده که تا امروز این موفقیت‌ها همچنان ادامه دارند.

برایان تریسی به جایی رسید که برای مدت زیادی از نزدیکان و مشاوران رییس جمهور وقت آمریکا یعنی جورج بوش بود.

برایان تریسی در کنار رییس جمهور آمریکا

»‌ ثروت برایان تریسی

ثروت خالص برایان تریسی چیزی بیش از 120 میلیون دلار است. گفته می‌شود که او در سن 78 سالگی سالانه 2.55 میلیون دلار درآمد دارد و با این حساب، درآمد ماهانه او حدود 212 هزار دلار است.

بیشتر درآمد او از شعبه‌های مختلف شرکت‌هایش در کشورهای مختلف است و در کنار آن از فروش کتاب‌ها و برگزاری سمینارها هم درآمدهایی دارد.

برایان تریسی در یک خانواده فقیر به دنیا آمد. از این رو زندگی در مناطق مختلفی را تجربه کرده است. در حال حاضر او به همراه همسرش باربارا در سن دیگو کالیفرنیا زندگی می‌کند. البته گفته می‌شود که یک خانه مجلل دو میلیون دلاری هم در نیویورک دارد که با کلی عتیقه تزیین شده و نمای چوبی دارد. طبق مطالعات این خانه 550 متری، 5 اتاق خواب، یک کتابخانه و کلی امکانات دارد.

 

 


ویدیوی آموزشی کاملا رایگان از برایان تریسی
سه راهکار کاربردی
برای با انگیزه ماندن در هر شرایط سختی

 

 


 

»‌ ماشین‌های برایان تریسی! از رولز رویز تا آودی و بی‌ام‌دبلیو

برایان تریسی به عنوان یک ثروتمند خودساخته، معمولاً از خودروهای لاکچری و زیبا برای رفت و آمد استفاده می‌کند. او به خاطر هوش مالی بالایی که دارد، حتی در خودروهای لاکچری هم آموزش‌های مالی را رها نمی‌کندو سیستم صوتی ماشین خودش را به یک دانشگاه شخصی تبدیل کرده است و در حنی رفت و آمدهای روزانه از این دانشگاه شخصی، نهایت بهره را می‌برد.

ثروت برایان تریسی

تاکنون نام سه خودروی برای او ثبت شده است. او یک بی ام دبلیو سری 3 کانورتیبل (BMW 3-Series Convertible) به ارزش 59800 دلار دارد. خودروی دیگر او آئودی A7 (Audi A7) است که 88900 دلار می‌ارزد. سومین خودروی کلکسیون او رنج روور (Range Rover) است که 135670 دلار ارزش دارد. کل ارزش کلکسیون اتومبیل برایان تریسی، 284370 دلار است.

»‌ ازدواج و همسر برایان تریسی

برایان تریسی در سال 1979 با باربارا تریسی ازدواج کرد و خوشبختانه این ازدواج تا به امروز، پایدار مانده است. این زوج در طول 43 سال زندگی مشترک، صاحب 4 فرزند (دو دختر و دو پسر) شده‌اند.

خانواده برایان تریسی ازدواج برایان تریسی

یکی از دلایل مهم برای ثبات زندگی تریسی، اهمیت زیاد او به خانه و خانواده است. او وقت زیادی برای همسر و فرزندانش اختصاص می‌دهد و دوست دارد اوقات فراغتش را در کنار خانواده بگذراند.

 

»‌ تعداد و شغل فرزندان برایان تریسی

همان طور که گفتیم برایان تریسی 4 فرزند دارد. در ادامه با فرزندان تریسی آشنا خواهیم شد:

  • کریستینا تریسی استاین: او روان‌درمانگر بالینی است. او در کنار تخصص خود، به شغل نویسندگی و سخنرانی هم مشغول است و حتی در نوشتن کتاب «قورباغه‌ات را ببوس» با پدرش همکاری کرده است.
  • مایکل تریسی: در زمینه فروش تخصص دارد و یکی از فروشندگان حرفه‌ای جهان به حساب می‌آید. او در حوزه فروش، سخنرانی‌های متعددی انجام داده و در این زمینه مشاوره هم می‌دهد.
  • کاترین تریسی: او هم در حوزه فروش تخصص دارد.
  • دیوید تریسی: او در مجموعه آموزشی پدرش، ریاست بخش منابع انسانی را بر عهده دارد. او در رشته مدیریت تخصص دارد و مدتی هم به عنوان نماینده فروش و نماینده خدمات مشتریان در مجموعه آموزشی برایان تریسی فعالیت کرده است.

خانواده برایان تریسی

 


»‌ کتاب‌های برایان تریسی؛ رکوردهای فروش در دنیا

برایان تریسی رازی برای پنهان کردن ندارد. او که از همان دوران نوجوانی سفر به دور دنیا و ملاقات افراد بزرگ و شرکت‌های موفق را شروع کرد کنکجاو بود و هر نکته‌ای را که به ذهنش می‌رسید می‌نوشت.

او علاوه بر موفقیت‌هایی که خودش به دست آورده به مطالعه‌ی علم موفقیت برترین افراد جامعه هم بسیار علاقه دارد و تمام دانسته‌هایشان را در کتاب‌هایش به نمایش گذاشته است

کتاب های برایان تریسی

  • قورباغه را قورت بده
  • روانشناسی فروش
  • اهداف
  • بدون بهانه
  • مدیریت زمان
  • قدرت اعتماد به نفس
  • قورباغه را ببوس
  • زمانت را مدیریت کن، زندگی‌ات را مدیریت کرده‌ای
  • شکست‌ناپذیر
  • موفقیت در فروش
  • ثروتمند شدن به روش شخصی
  • سرنوشت خودت را بساز
  • دستیابی بی‌نهایت
  • افکارت را تغییر بده زندگیت تغییر می‌کند
  • نقطه‌ی اساسی
  • باهوش شو
  • عادت‌های میلیون‌ دلاری
  • به دستش بیاور
  • صحبت کن تا برنده شوی
  • استراتژی‌های فروش پیشرفته
  • روانشناسی دست‌یابی به اهداف
  • چشم‌انداز
  • مذاکره
  • عادت‌های میلیونرهای خودساخته
  • موفقیت شخصی
  • تکنیک‌های یادگیری موفق
  • سوپراستار فروش
  • خفه‌ شو و انجامش بده
  • قدرت زمان
  • قدرت بیان

کتاب های برایان تریسی

 


»‌ جملات معروف برایان تریسی

اگر میخواهید زندگی تان را متحول کنید و تغییر دهید، این نیز باید تبدیل به مهم ترین هدف تان باشد؛
هرکاری بخواهید انجام دهید و به هر نتیجه مهمی که بخواهید در زندگی برسید باید تمرکز کامل بر روی آن داشته باشید و وقت و انرژی تان را صرف کارهایی که شما را از هدف تان دورتر میکنند، نکنید.

 

دلایلی که شما از رسیدن به هدفتان بازمی‌دارند، عوامل درونی در وجود شما هستند. این عوامل همان کمبود مهارت‌ها، کیفیت و میزان دانش و اطلاعت است. تنها 20 درصد از عواملی که جلوی پیشرفت شما را گرفته، بیرونی هستند. بنابراین همیشه از خودتان شروع کنید.

 

نه از چیزی شکایت کنید و نه به کسی توضیح دهید.
و هرگز برای دفاع از خود بهانه نتراشید

 

اگر در هر موقعیتی و در درون هر آدمی به دنبال خوبی‌ها بگردید،
همیشه میتوانید آن را پیدا کنید.

 

افراد موفق همیشه به دنبال فرصت هایی برای کمک به دیگران هستند. افراد ناموفق آنهایی هستند که همیشه می پرسند «چه سودی برای من دارد؟»

 

من کشف کرده ام که شانس قابل پیش بینی است. اگر شانس بیشتری میخواهید، باید شانس بیشتری امتحان کنید. فعال باشید و بیشتر در نظر دیگران باشید.

 

مهم نیست از کجا آمده اید، تنها چیزی که مهم است، مقصدتان است.

 

سخنان برایان تریسی

 

شما در وجودتان توانایی لازم برای غلبه کردن بر تمام مشکلاتی که زندگی پیش پای شما قرار داده را دارید.

 

هرآنچه را که با احساس قوی باور داشته باشید تبدیل به واقعیت تان میشود.

 

کلید موفقیت این است که ذهن آگاه مان را بر روی کاری که نسبت به آن اشتیاق داریم و نه کارهایی که می ترسیم متمرکز کنیم.

 

با ارزش ترین دارایی ما توانایی کسب درآمد است، نه آن پولی که به دست می آوریم.
توانایی از دست نمی‌رود، اما پول و ثروت ممکن است بارها از دست برود.

 

 

افراد با اهدافِ شفاف و مکتوب دستآوردهای بیشتری در زمان کمتر نسبت به افرادی که اهداف شان را فقط تصور میکنند، دارند.

 

نقل قول از برایان تریسی

 

هرچقدر اعتبار بیشتری خرج کنید، اعتبار بیشتری بدست می آورید. هرچقدر بیشتر به دیگران کمک کنید، دیگران بیشتر به کمک شما می آیند.

 

هـر دقیقـه ای کـه بـرای برنامـه ریـزی وقـت میگذاریـد، ۱۰ دقیقـه در اجـرا صرفه جویــی میکنیــد. ایــن کار باعــث میشــود ۱۰۰۰ درصــد بازگشــت انــرژی داشـته باشـید.

 

«اگر فرزندانتان را طوری تربیت کنید که احساس کنند می‌توانند هر هدف یا وظیفه‌ای را که تصمیم می‌گیرند به انجام برسانند، به‌عنوان والدین موفق شده‌اید و بیشترین نعمت را به فرزندانتان داده‌اید».
برایان تریسی

 

افراد موفق به سادگی افرادی با عادت های موفق هستند.

 

ارتباطات یک مهارتی است که میتوانید یادبگیرید. چیزی مثل دوچرخه سواری یا تایپ کردن. اگر عزم تان را جزم کردید تا در این مهارت موفق شوید، میتوانید خیلی سریع کیفیت تمام بخش های زندگی تان را افزایش دهید.

افراد پیروز عادت دارند انتظارات مثبت خودشان را از تمام رویداد ها داشته باشند.

جمله از برایان تریسی

 

اگر آرزو دارید چیزهای با ارزشی در زندگی شخصی و کاری تان بدست آورید، اول از همه باید خودتان تبدیل به شخصیت با ارزشی شوید.

 

افراد موفق زن یا مرد، رویاپردازان بزرگی هستند. آنها آینده ای که دوست دارند را در رویای شان میبینند، تمام بخش ها را با جزییات تصور میکنند و هر روز برای بدست آوردن این رویا تلاش میکنند، هدفگذاری میکنند و به اهدافشان میرسند.

 

«نگرانی یا حساسیت شدید و بیش از حد درباره اینکه دیگران با شما چگونه رفتار می‌کنند، موجب شکل‌گیری افکار و احساسات منفی در شما می‌شود. بعضی از افراد وقتی می‌خواهند شخصیت خودشان را تصور کنند، همیشه به صحبت‌ها، افکار و نگاه‌های دیگران به خودشان توجه می‌کنند. این دسته از افراد، عزت نفس پایینی دارند و ارزش چندانی برای خود قائل نیستند. اگر نظر دیگران به هر دلیل واقعی یا غیرواقعی در مورد این افراد، منفی باشد، بلافاصله خشم، خجالت‌زدگی، شرم، دلسوزی به حال خود و ناامیدی را تجربه می‌کنند.»

 

انسان عادت دارد همیشه توقعاتش را بدست آورد. مهم نیست توقع اتفاق خوب یا بد باشد.


۲۴ اصل قدرتمند پولسازی از برایان تریسی
(در هر شرایطی)

 

زندگی نامه برایان تریسی

 

برایان تریسی توصیه‌ها و نکات بسیار ارزشمندی را برای رسیدن به درآمد خوب بیان می‌کند.درآمد رویایی خواسته‌ی بیشتر افراد است. فقط خود درآمد از اهمیت برخوردار نیست،بلکه شما باید اصولی بسیار ساده اما کاربردی را در مسیر هدف درآمد خود داشته باشید،بیشتر از اینکه هدف مهم باشد سیستمی که شما مسیر را با آن طی می‌کنید از اهمیت بیشتری برخوردار است؛چرا که اگر مسیر را خوب بدانید و موانع را شناسایی کنید،زودتر و راحت‌تر به هدف خود خواهید رسید.

اصل شماره‌ی ۱:
کارهای بیشتری را امتحان کنید

اگر می‌خواهید زودتر به موفقیت برسید،کارهای بیشتری را امتحان کنید.اقدامات بیشتری انجام دهید،پر مشغله شوید.هر روز کارتان را زودتر شروع کنید،سخت‌تر کار کنید و دیرتر دست از کار بکشید.شانس موفقیت شما بیشتر می‌شود.

طبق قانون احتمالات،هر چه گزینه‌های بیشتر را امتحان کنید،احتمال انجام یک کار خاص که سرنوشت‌ساز است بیشتر می‌شود.

شانس، کاملاً قابل پیش‌بینی است.اگر شانس بیشتری می‌خواهید،فرصت‌های بیشتری را بیازمایید.در جاهای بیشتری حضور داشته باشید.هر چه سخت‌تر کار کنید،خوش‌ شانس‌تر خواهید شد.

تام پیترز،نویسنده‌ی کتاب پر فروش «در جست و جوی برتری» و چند کتاب دیگر در حوزه‌ی کسب و کار،در تحقیقاتش به این نتیجه رسید که ویژگی کلیدی مدیران ارشد«تمایل به اقدام است». شعار آن‌ها به تجارت در یک جمله خلاصه می‌شود«آماده، هدف، آتش».

نگرش آن‌ها به تجارت در یک جمله خلاصه می‌شود:«اجرا،تصحیح،آزمایش».آن‌ها دریافته‌اند که آینده از آنِ کسانی است که عملگرا و اهل ریسک هستند.

افراد برجسته به گفته‌ی داگلاس مَک آرتور موافقند که «چیزی به نام امنیت وجود ندارد،بلکه فرصت‌ها وجود دارند».کشف جالب این است که اگر در جستجوی فرصت‌ها باشید،تمام امنیت مورد نظرتان را خواهید یافت. ولی اگر به دنبال  امنیت باشید،نه به امنیت می‌رسید و نه به فرصت‌ها.

 

اصل شماره‌ی ۲:
اندازه‌ی حرکت

در موفقیت اصلی به نام«اندازه‌ی حرکت»وجود دارد که بسیار اهمیت دارد.این اصل از دو قانون فیزیکی اینرسی و اندازه‌ی حرکت گرفته شده است.این اصل درباره‌ی هر چیزی که به دست آورده‌اید یا موفق به داشتن آن نشده‌اید،صدق می‌کند.

قانون اول نیوتن در فیزیک می‌گوید:«جسم در حال حرکت تمایل به حفظ وضعیت خود دارد،مگر آنکه نیرویی خارجی اِعمال شود،جسم ساکن تمایل به سکون دارد،مگر اینکه نیروی خارجی بر آن وارد شود».

قانون اینرسی نیز می‌گوید:«آغاز حرکت هر جسمی نیاز به انرژی زیادی دارد ولی ادامه‌ی حرکت جسم،انرژی کمتری می‌خواهد».برای شروع هر کار یا تجارتی،به انضباط بسیار زیادی احتیاج است اما وقتی حرکت آغاز می‌شود،ادامه‌ی کار راحت‌تر می‌شود.همانطور که اینشتین می‌گوید،«تا چیزی حرکت نکند،هیچ اتفاقی نمی‌افتد».همین طور هم تا شما حرکت نکنید،هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

سخنان برایان تریسی

اصل شماره‌ی ۳:
حرکت کنید و به حرکت خود ادامه دهید

به بیان ساده‌تر،این قوانین درباره‌ی زندگی‌تان می‌گویند که وقتی به سمت چیزی که برایتان مهم است،حرکت می‌کنید،ادامه‌ی مسیر بسیار راحت‌تر از شروع مجدد پس از توقفی کوتاه است.

» حتما بخوانید: قورباغه را قورت نده! چرا همیشه در مورد شروع روزتان اشتباه فکر می‌کردید؟

با نگاه دقیق به انسان‌های موفق در می‌یابید آن‌ها همانند افرادی هستند که در نمایش‌ها بشقابی را روی انگشت‌شان می‌چرخانند.آن‌ها کارها را شروع می‌کنند و بشقاب‌ها را می‌چرخانند و می‌دانند که اگر بشقاب‌ها بیفتند یا توقف کنند،چرخاندن مجدد بشقاب‌ها،سخت‌تر از ادامه‌ی چرخش آن‌ها است.

هرگاه هدف و نقشه‌ای برای رسیدن به آن داشتید دست به کار شوید.وقتی حرکت به سمت هدف را آغاز کردید متوقف نشوید.هر روز برای نزدیکتر شدن به هدفتان،کاری انجام دهید.اجازه ندهید بزرگی هدف و زمان طولانی دست یابی به آن،شما را نگران کند و شما را منصرف سازد.

در برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف،هدف را به کارها و فعالیت‌های کوچکی تقسیم کنید که هر روز قابل انجام هستند.لازم نیست کارهای زیادی انجام دهید،ولی هر روز،هر هفته و هر ماه با انجام آن فعالیت به سمت هدف مشخصی پیشروی کنید.

 

 


ویدیوی آموزشی کاربردی
و کاملا رایگان از برایان تریسی

تصمیم‌گیری پولساز در شرایط سخت

 


 

اصل شماره‌ی ۴:
نظم روزانه داشته باشید

نکته‌ی تعیین کننده و حیاتی این است.مهم‌ترین شرط موفقیت،انضباط فردی است.آلبرت هابارد،انضباط فردی را اینگونه تعریف می‌کند:

«توانایی وادار کردن به خودتان به انجام کارهایی که باید انجام دهید،درست در همان زمانی که باید انجام دهید، بدون توجه به خوشایند بودن یا نبودن کار».

ابتدا باید خود را به انجام کارهای لازم وادار کنیم.باید از توان و اراده‌ی خود کمک بگیریم تا بر اینرسی سکون غلبه کرده و خود را در حرکت نگه داریم.سپس باید کارهای لازم را در زمان مناسب انجام دهیم.برای این کار باید برنامه‌ریزی داشته باشیم،کارها را زمان بندی کنیم و طبق برنامه پیش برویم.کارها را مطابق برنامه انجام دهید.به تعهداتتان نسبت به خود و دیگران،عمل کنید.

توانایی تاب آوردن شما و ادامه‌ی حرکت به سمت آرزوهایتان،موفقیت نهایی شما را تضمین می‌کند. اگر ثابت قدم باشید،هیچ چیز نمی‌تواند سد راه شما شود.

اگر انضباط کافی برای اقدامات پیوسته دارید و ابتکار عمل را به دست گیرید،موفقیت شما تضمین شده است.

مطالعات روان‌شناختی نشان می‌دهد که داشتن نظم و روتین روزانه، نه‌تنها به موفقیت و پیشرفت افراد کمک می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود که انسان‌ها از نظر روانی در شرایط بهتر و آرام‌تری قرار بگیرند و از زندگی خود لذت بیشتری ببرند.

مقاله‌ای اختصاصی در این مورد: هفت سیستم اصلی برنامه‌ریزی

 

اصل شماره‌ی ۵:
از ارزش‌های خود شروع کنید

یکی از مهم‌ترین یافته‌های سال‌های اخیر آن است که تعریف«ارزش‌های اصلی»گامی مهم برای موفقیت‌های شخصی و سازمانی است.با تفکر و تعیین ارزش‌های واقعی‌تان و متعهد کردن خودتان به زندگی     مطابق آن ارزش‌ها،می‌توانید کیفیت زندگی خود را صرف نظر از شرایط بیرونی،بالا ببرید.

جمله‌های برایان تریسی

اصل شماره‌ی ۶:
نسبت به آینده‌ی خود جدی باشید

شما نمی‌توانید شرایط کنونی و تغییرات را عوض کنید ولی می‌توانید درباره‌ی خودتان و نیاز شما به امنیت و ثبات جدی‌تر باشید.این موضوع درباره‌ی استقلال مالی و امنیت شغلی بسیار مهم است.باید تمرکز ویژه‌ای بر افزایش قابلیت‌های خود داشته باشید تا بتوانید زندگی خوبی را در ماه‌ها و سال‌های پیش رو فراهم کنید.

برای داشتن جایگاهی در آینده،باید از همین امروز،به طور پیوسته و جدی به شغل امروزتان،قابلیت پول‌سازی خود و کاری که در سه تا پنج سال آینده،به آن مشغول خواهید بود،بیندیشید.صرف نظر از اتفاقات پیش رو باید برای رسیدن به امنیت مالی مورد نظرتان،برنامه‌ریزی کنید.

مهندس چارلز کِتِرینگ می‌گوید: «با کسانی که از آینده انتقاد می‌کنند مخالفم.من قصد دارم بقیه‌ی عمرم را همان جا بگذارنم».

یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن که بدترین پیامدهای دراز مدت را دارد،این است که فقط به حال فکر کنیم و به اتفاقات ماه‌ها و سال‌های آینده نیندیشیم.

 

اصل شماره‌ی ۷:
به تصویر ذهنی‌ای که از خود دارید توجه کنید

یکی از نکاتی که برایان تریسی برای رسیدن به موفقیت و پولسازی روی آن تأکید دارد، مفهوم خودپنداره یا خودانگاره (Self-concept) است. خودپنداره، به بیان ساده، همان تصویر ذهنی است که ما از خودمان داریم. اگر انسان به توانمندی‌ها و شایستگی‌های خودش ایمان داشته باشد و باور کند که می‌تواند به یک ثروتمند واقعی تبدیل شود، قطعاً می‌تواند این رویا و هدف را به واقعیت تبدیل کند.

این در حالی است که وقتی انسان، به خودش و توانمندی‌هایش ایمان ندارد، قطعاً قدرت و قابلیتش در تحقق بخشیدن به اهداف کاهش می‌یابد. کارآفرینی که عقیده دارد: «من اگر دست به طلا بزنم، خاکستر می‌شود»، چگونه می‌تواند محصولات و خدمات خودش را با قدرت به مشتریان بفروشد و پولسازی کند؟

جذابیت داستان اینجاست که ما نقش مهمی در شکل دادن به خودپنداره یا خودانگاه خودمان بازی می‌کنیم و به همین دلیل باید خیلی مراقب باشیم که تصور بد و ناشایستی از خودمان نداشته باشیم. خودپنداره انسان، مستقیماً روی عزت نفس او تأثیر می‌گذارد. همچنین عزت نفس، یکی از بازوهای اصلی ثروت‌سازی و پولسازی انسان در این جهان محسوب می‌شود و یک انسان هوشمند و کاردان، اجازه نمی‌دهد که کوچک‌ترین خدشه‌ای به خودپنداره او وارد شود.

 

تمرین عملی:

  • 1- مهم‍‌ترین حوزه‌ی کارتان که اطلاعات جدید،شما را وادار به ایجاد تغییرات می‌کند،شناسایی کنید.
  • 2- چشمگیرترین پیشرفت‌های فناوری که بر درآمدتان تأثیرگذار بوده و یا خواهد بود را شناسایی کنید.
  • 3- رقابت‌هایی که بیشترین تأثیر را بر صنعت و درآمد شما دارد شناسایی کنید.
  • 4- برای پیشرفت سریع در کار و حرفه‌تان،به کدام انضباط کلیدی نیاز دارید.
  • 5- یک اقدام خاص را انتخاب کنید که با انجام آن،شغل و درآمدتان بلافاصله بهتر می‌شود.
  • 6- بزرگترین فرصت صنعت یا حرفه‌ی خود را شناسایی کنید. (آیا شغل فعلی‌تان را باید ترک کنید؟ اینجا به جواب برسید)
  • 7- حوزه‌ای را انتخاب کنید که با پیش قدم شدن در آن،کار و درآمدتان بهبود می‌یابد.
  • 8- سه تا پنج مورد از مهم‌ترین ارزش‌هایتان را مشخص کنید،مثل آرمان‌ها و هدف‌هایی که بر آن‌ها پافشاری می‌کنید و حاضر نیستید آن‌ها را کنار بگذارید.
  • 9- به واژه‌هایی که می‌خواهید دیگران در توصیف شما از آن استفاده کنند،بیندیشید و زندگی‌تان را با اجرای آن واژه‌ها سازمان دهی کنید.
  • 10- زمان،استعداد و انرژی‌تان را بر کارهایی متمرکز کنید که بیشترین نتایج را به دنبال دارد.

 

درآمد شما به ارزش‌تان بستگی دارد.با یادگیری موارد لازم برای کسب نتایج خارق‌العاده در کارتان،ارزش شما همواره افزایش می‌یابد.قهرمانان جهانی می‌دانند تنها راه داشتن بالاترین عملکرد ممکن،پرورش تمام عضلات مختلف و افزایش توانایی‌ها به طور هم زمان است.

به بیان ساده‌تر،تمرین‌های فیزیکی چندجانبه شامل بهبود تناوبی استقامت،قدرت و انعطاف‌پذیری است. باید همین حالا تصمیم بگیرید که به اوج برسید.خوشبختانه،اگر فرد دیگری موفق شده،پس شما هم از عهد‌ه‌ی این کار برمی‌آیید.فقط لازم است راه متناسب با خودتان را پیدا کنید و در پیش بگیرید.

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    با خواندن کتاب های برایان تریسی

  2. کاربر سوخت جت فر می‌گوید

    سلام
    18 اصل بعدی رو چطور میتونم تهیه کنم؟

  3. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    سلام
    بقیه اصل ها رو کجا میشه خوند؟

  4. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    ممنون از شما، خدا قوت، واقعا عالی و مفید بود…

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**