آیا شما کمبود وقت دارید یا مشکل مدیریت زمان؟

مشکل مدیریت زمان و کمبود وقت.

زندگی هر سال پیچیده تر و شلوغ تر میشود. کارهایی که پارسال انجام میدادید شاید ساده تر و راحت تر از کارهایی باشند که امسال انجام میدهید…

هیچ راه فراری ندارید، این طبیعت زندگی است.

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی و فرصت های ارتباطاتی که در اختیار ما قرار میگیرد به مراتب زندگی سخت تر، مسئولیت ها بیشتر و اداره کردن آنها دشوار تر میشوند.

اداره کردن تمامی امور در زندگی سخت میشود، اما شما میتوانید از پس آنها بر بیایید، کارهایتان را انجام دهید، مسئولیت هایی که قبول کردید را به درستی انجام دهید و هم چنان از زندگی لذت ببرید.

اگر در حال حاضر فکر میکنید آنقدر مسئولیت ها و کارهایی روزمره تان زیاد شده اند که وقت کم می آورید، باید بدانید که زمان برای تمام انسان ها یکسان پیش میرود. شما به اندازه من و هرکس دیگری در طول روز 24 ساعت وقت دارید… حال چطور از این زمان استفاده میکنید، تعیین کننده است.

خب، شما در ادامه 3 نشانه خطری که  به شما هشدار میدهند «مشکل مدیریت زمان» دارید را خواهید خواند :

 

استفان هاوکینگ
استفان هاوکینگ

 

شما اگر بتوانید مشکل مدیریت زمان تان را حل کنید، مشکل کمبود زمان تان هم خود به خود حل خواهد شد.مشکل مدیریت زمان

هشدارهایی که در مورد مشکل مدیریت زمان باید بدانید

 

هشدار شماره یک | همیشه در عجله و اضطراب هستید


انگار همیشه دیرتان شده، عجله دارید و از یک کار نیمه تمام به کار دیگر میروید و آنرا هم نمیتوانید کامل تمام کنید چون کار مهم تری را هنوز شروع نکرده اید.

اگر زمان کافی ندارید تا 5 دقیقه بنشینید و هیچ کاری نکنید، شما شدیدا با مشکل مدیریت زمان روبرو هستید.

اگر اینطور هست، شما بهتر است برای هر روزتان برنامه ریزی کنید، کارهایی که قرار است انجام دهید را قبل از شروع روزتان یادداشت کنید، بنویسید که هرکاری چقدر زمان خواهد برد و چه ساعتی قرار است شروع شود.

و مهم تر اینکه، هیچوقت بیش از 75% زمان در دسترس تان در طول روز را برنامه ریزی نکنید؛ چون ممکن است کاری اضطراری، ناخواسته و یکدفعه ای پیش بیایید و نتوانید کارتان را کامل تمام کنید، مجبور شوید بعدا آنرا ادامه دهید.

 

 

هشدار شماره دو | همیشه درحال بهانه تراشی هستید


لطفا صادقانه به این سوال جواب بدید «چند بار در طول روز میگویید من وقت کافی ندارم؟»

همانطور که ابتدای مقاله خواندید، شما به میزان مساوی با دیگران، در طول روز 24 ساعت زمان دارید که میتوانید از آن استفاده کنید.

اگر بتوانید کارهای برنامه ریزی شده و زمانبندی شده ای داشته باشید، خیلی راحت میتوانید کارهای تان را در طول روز انجام دهید؛ بدون هیچگونه فشار روحی و روانی کارهایتان پیش میروند و وقت استراحت زیادی هم خواهید داشت.

لطفا دقت کنید؛ افراد موفق هیچوقت نمیگویند «من وقت کافی ندارم» آنها همیشه با خودشان میگویند «یک وقت برای انجام این کار پیدا میکنم» افراد موفق زمان مناسب را پیدا میکنند و فقط همین طرزفکر باعث میشود بهترین استفاده را از زمان شان ببرند.

پس، اگر هنوز احساس میکنید وقت کافی ندارید، بهتر است دزدهای زمان را شناسایی کنید و چند تکنیک مدیریت زمان یادبگیرید، مطمئن باشید تاثیر زیادی بر روی استفاده از وقت تان خواهد گذاشت.

 

توماس ادیسون
توماس ادیسون

 

هشدار شماره سه | بازخورد منفی از دیگران دریافت میکنید


شما همیشه درحال عجله و شتاب هستید، کارهایتان را ناقص تمام میکنید تا به کارهای بعدی برسید، همیشه دیرتان میشود و یک عالمه چیز یادتان میرود… و مردم همیشه از شما بابت این رفتارتان انتقاد میکنند.

رئیس شما از دست شما ناراحت میشود چون کارتان را درست انجام ندادید. دوست شما ناراحت است که چرا دیر به قرار تان رسیدید و خودتان از دست خودتان ناراحتید که چرا برای مسافرت داروهای تان را فراموش کردید.

وقتی میبینید که از طرف دیگران انتقاد زیادی به رفتار و کارهای شما میشود، بهتر است کمی راجع به مدیریت زمان تان تامل کنید، احتمالا نیاز به ویرایش تکنیک های میدیریت زمان تان دارید.

بدترین اتفاقی که از عدم توجه به مدیریت زمان میتواند رخ بدهد این است که شما همیشه تاریخ های مهم را فراموش میکنید و کارهایتان را کامل و درست انجام نمیدهید. همیشه استرس دارید که دیرتان نشود و کارهایی که باید انجام دهید را هنوز انجام ندادید؛

اما واقعیت چیز دیگری است : شما از وقتی که یادبگیرید زمان تان را مدیریت کنید، زندگی تان بهتر میشود. در طول هفته دستآوردهای بیشتری با مدیریت زمان خواهید داشت تا در طول یک ماه بدون توجه به مدیریت زمان و تعادل خوبی بین کار و زندگی تان برقرار خواهید کرد.

مدیریت زمان، به شما کمک میکند واقعا زندگی کنید و تمام کارهای تان را هم سر وقت، کامل و درست انجام دهید.

قبلا راجع به مدیریت زمان چند مقاله کاربردی نوشتیم، توصیه میکنیم حتما بخوانید :

 

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**