اگر میخواهید یکی از میلیونرهای آینده ایران باشید این درس های مهم مدیریت پول را یادبگیرید

باورنکردنی است اگر بگویید نمیخواهید جز میلیونرهای آینده ایران یا جهان باشید…
البته شاید بعضی باورهای کهنه در شما بوده باشد که این آرزو را محال یا دست نیافتنی بپندارید، اما اگر فقط به زندگینامه چند کارآفرین ایرانی نگاهی بیاندازید، خواهید دید چطور غیرممکن ها با قدرت اراده ممکن میشوند.

در مدرسه شما یادگرفتید چطور ضلع سوم مثلث قائم الزاویه را به کمک فرمول فیثاغورث بدست آورید. شما همچنین یادگرفتید که معنی بعضی اشعار حافظ و سعدی چیست؛ البته یادمان نرود که در مورد اینکه چطور جسمی که حرکت میکند را بتوانیم سرعت اش را از طریق شتاب و قوانین فیزیک بدست آوریم…

چیزهای زیادی در طول 7 سال مدرسه و حتی دانشگاه یادگرفتیم اما راجع به مدیریت پول و هوش مالی… هیچ ! واقعا هیچ چیزی یادنگرفتیم.

هیچ کتاب یا درسی در مورد اینکه :

  • مدیریت پول چطور انجام میشود؟
  • چطور باید پول مان را خرج کنیم؟
  • سرمایه گذاری چیست؟
  • گردش مالی چیست؟
  • چطور ثروتمندان از هیچ به همه چیز میرسند؟
  • و …

به ما نگفتند و ما هم فکر کردیم حتما موضوعی مهم تر از ریاضی و فیزیک و زیست شناسی نیست، بنابراین به آن اهمیت ندادیم تا کم کم بعد از مدرسه کمی بیشتر وارد زندگی واقعی و جامعه شدیم و دیدیم که بله… پول بسیار بسیار و بسیار بیشتر از چیزی که فکر میکردیم مهم است.

زمانی از ارنست همینگوی رمان نویس مطرح پرسیدند «به نظر شما پول مهم است؟» همینگوی پاسخ داد «البته که مهم است، داشتن پول تضمین کننده خوشبختی نیست اما نداشتن پول تضمین کننده بدبختی است.»

حتی اقتصاددان بزرگ، کارل مارکس هم گفته «فقر، ریشه شرارت هاست.» هیچکس در دنیا تا به امروز نگفته فقر و بی پولی باعث خوشبختی میشود. همانطور که در مقاله مربوط به دکتر شریعتی هم خواندید (اینجا) حتی دین هم توصیه نکرده که اهمیتی به پول ندهید.

 

اورپید
اورپید

 

پول مهم است و برای اینکه یکی از میلیونرهای آینده ایران مان باشید، باید بلد باشید چطور با پول رفتار کنید، چطور با پول کار کنید، چطور پول تان را خرج کنید و با درآمدتان چه کار کنید.

در این مقاله میخواهیم به شما اصول اولیه و مهم ثروتمند شدن، اصولی که ابتدایی ترین و البته مهم ترین اصول کار با پول است را یادبگیرید.

میخواهید یکی از میلیونرهای آینده ایران باشید؟

رویای شما فقط در صورت رعایت اصول مدیریت پول زیر ممکن میشود :

اینکه فقط درآمد داشته باشید، باعث نمیشود ثروتمند شوید.
ثروتمندان، از خرج ها و هزینه هایی که میکنند راه ثروتمند شدن شان را هموار میکنند؛ دلیل اینکه افراد ثروتمند هرچقدر ثروتمندتر میشوند کمتر کار میکنند همین است…

مدیریت پول، همانند خوانندگی و نقاشی یک مهارت است.
شما باید اصول آنرا بلد باشید، سپس به کمک این اصول برای خودتان آنقدر تمرین کنید تا جایی که بدون تمرین، رفتار و عملکرد خوبی با پول تان داشته باشید.

هرکدام از اصول زیر را بخوانید و تمرین کنید؛

در همین زمینه، نوشته های زیر را بخوانید :

 

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**