6 راهکار رهبری برای تبدیل کردن هر تیمی به پیشتازان فضا

همه ما رویاهای فوق‌العاده‌ای داریم، رؤیاهایی که شب‌ها با فکر کردن به آن‌ها می‌خوابیم و صبح‌ها با شوق رسیدن به آن‌ها بیدار می‌شویم. وقتی مسیر ما برای رسیدن به رؤیاها در قالب یک تیم و گروه همفکر وارد می‌شوند.

وجود انگیزه می‌تواند همه افراد گروه را در برابر چالش‌های مختلفی که در مسیر راه وجود دارد مصون کند. مانند یک واکسن که شما را از بیماری‌های فراوانی نجات می‌دهد. وقتی که شما رهبر گروه باشید کارتان چند برابر خواهد شد.

دادن انگیزه و تشویق کردن اعضا کاملاً بر عهده شما خواهد بود.

استفاده از انگیزه‌های خارجی خوب است اما به ندرت می‌توان در طول یک مسیر طولانی با استفاده از آن وضعیت روحی کارکنان را حفظ کرد. به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگ فقط برای مسیرهای کوتاه و مقطعی از انگیزه‌های خارجی مانند کسب پول و امکانات استفاده می‌کنند.

درواقع انگیزه را نمی‌توان به کسی 100% تحمیل کرد.
بلکه باید شرایطی فراهم شود تا این انگیزه از درون فرد بجوشد. به همین دلیل است که این نکته بسیار مهم است که شما تک تک کارکنانتان را بشناسید و بدانید که برای هرکدام چه چیزی می‌تواند یک انگیزه داخلی قوی ایجاد کند.

خوشبختانه راه‌های جامع فراوانی وجود دارد که رهبران گروه‌ها و مدیران شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا بتوانند انگیزه داخلی کارکنان را افزایش دهند. اگر شما برای تیمتان به چنین نسخه‌ای نیاز دارید ادامه مطلب را حتماً بخوانید:

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت بر می‌گوید

    به نظرم راهکار 5 تا است ،‌چون راه کار سوم از قلم افتاده ؟

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**