30 توصیه عملی برای نتیجه گرفتن از قانون جذب – قسمت سوم

اجرای عملی قانون راز در زندگی،شما را در برابر مسائل پیش روی خود مقاوم کرده و باعث می‌شود با دیدی متفاوت به زندگی نگاه کنید و خود را فردی توانمند در مسیر خواسته‌های خود ببینید.در این بخش- بخش آخر- به راه‌های مهم دیگر برای رسیدن به موفقیت می‌پردازیم.

19- استفان ‌هاوکینگ یکی از بزرگترین فیزیکدانان معاصر جهان گفته است:

زندگینامه: استفان ویلیام هاوکینگ (۱۹۴۲-۲۰۱۸) - همشهری آنلاینما در منظومه‌ای کوچک با ستاره‌ای متوسط به سر می‌بریم که خارج از محدوده‌ی یکی از صدها هزار میلیون کهکشان قرار دارد،آیا در پرتو این عظمت،مشکلات شما به چشم می‌‌آیند؟

شما تنها مدت کوتاهی را روی این زمین به سر می‌برید.
پس چرا خود را تنها وقف یک تجربه‌ی فوق‌العاده نکنید؟
چرا تمام همت خود را به کار نبندید تا یک یادبود فوق‌العاده از خود برای جهان به جا نگذارید؟

حال بنشینید و فهرستی از تمام داشته‌هایتان در زندگی تهیه کنید.اول از همه با سلامتی و خانواده‌ی خود شروع کنید.چیزهایی که همیشه آن‌ها را پیش پا افتاده می‌پنداریم.کشوری که در آن زندگی می‌کنیم و غذایی که می‌خوریم را نیز یادداشت کنید.تا زمانی که دست کم به 50 مورد اشاره نکرده‌اید دست از نوشتن برندارید.

هر چند روز یکبار به فهرستتان سر بزنید-بدون شک احساس مسرت کرده و به غنای وجودتان پی‌خواهید برد.

20- می‌بایست یک بیانیه‌ی رسالتی در زندگی‌تان داشته باشید

این یعنی یک سری اصول هدایتگری که به وضوح بیان می‌کنند که در حال حاضر به کجا می‌روید و در انتهای زندگی‌تان می‌خواهید به کجا رسیده باشید.یک بیانیه‌ی رسالتی در حقیقت تجسم ارزش‌های شماست.

فانوس شخصی‌تان است که به آرامی و به طور پیوسته شما را در مسیر رویاهایتان قرار می‌دهد.طی مدت یک ماه،چند ساعت را به نوشتن اصلی که بر زندگی‌تان حاکم بوده و همواره شما را متمرکز نگاه می‌دارند اختصاص دهید.

از جمله‌ نمونه‌های آن می‌توان به همواره مدنظر قرار دادن دیگران،یک شهروند با ملاحظه شدن،بسیار ثروتمند شدن،یا یک مدیر قدرتمند شدن اشاره نمود.بیانیه‌ی رسالتی زندگی‌تان را هر چه که باشد،به طور منظم پالایش و مرور کنید.سپس زمانی که حادثه‌ی بعدی روی می‌دهد یا کسی درصدد برمی‌آید که شما را از کوره به در ببرد،به سرعت و کاملاً به مسیر انتخابی‌تان باز می‌گردید و کاملاً بر این موضوع واقفید که در جهتی در حال حرکتید که خود برگزیده‌اید.

21- تا شما اجازه ندهید هیچ کس نمی‌تواند به شما توهین کرده یا آسیبی وارد نماید

یکی از کلیدهای طلایی نیل به نشاط و موفقیت‌های بزرگ،شیوه‌ی برخورد شما با حوادثی است که پیش‌رویتان هویدا می‌شوند.افراد بسیار موفق در حقیقت مفسران برجسته‌ای هستند.کسانی که به عظمت نائل گشته‌اند در حقیقت توانایی تفسیر رخدادهای منفی و ناامید کننده به صورت وقایعی مثبت که به رشد آن‌ها کمک کرده و در بالا رفتن از نردبان موفقیت به آن‌ها کمک می‌کند را در خود پرورش داده‌اند.

هیچ تجربه‌ی منفی‌ای وجود ندارد،آنچه هست تنها تجاربی است که به پیشرفت شما کمک کرده و شخصیتتان را تحکیم می‌بخشند،به این ترتیب به سوی بلندی‌های تازه، خیز برمی‌دارید.شکستی وجود ندارد، هر چه هست تجربه است.

22- یک دوره‌ی تند خوانی را بگذرانید

خواندن، یکی از روش‌های قدرتمندی است که با بهره‌گیری از آن می‌توانید تنها با چند ساعت مطالعه به تجارب چندین ساله دست یابید.برای نمونه، بیشتر زندگی‌نامه‌ها و شرح حال‌ها در حقیقت راهبردها و فلسفه‌های مدیران کبیر و اشخاص شجاع را به تصویر می‌کشند.آن‌ها را بخوانید و الگوی خود قرار دهید.

تندخوانی این امکان را به شما می‌دهد که ظرف دوره‌های کوتاه زمانی حجم بالایی از مطالب را مورد مطالعه قرار دهید.

در ضمن روش کتاب‌خوانی معمول بیشتر افراد دنیا اشتباه است پس جدیدترین و سریع‌ترین روش را در این مقاله یاد بگیرید.

23- نام افراد را به خاطر بسپارید و با همه به خوبی رفتار کنید

این عادت، در کنار شور و اشتیاق،یکی از بزرگترین رازهای موفقیت به شمار می‌رود. تمام مردم دنیا یک شاسی فرضی در خود دارند که با تمام وجود فریاد بر می‌آورد:«من می‌خواهم حس مهم بودن و ارزشمندی کنم».

این مقاله را در این مورد بخوانید: چطور فقط با یک بار دیدن اسم و چهره هر کسی را به خاطر بسپارید؟

24- هنگامی که وقت مهربان بودن است مانند گلی زیبا، لطیف و ملایم باشید

و آنجا که انضباط و اصول در میان است مانند طوفان سخت و نیرومند باشید.در همه احوال مؤدب و فروتن باشید اما هرگز کم ارزش و قابل تمسخر خود را نشان ندهید.همیشه اطمینان بیابید که دیگران توأم با احترام با شما برخورد می‌کنند.

25- نیروی تلقین را شناخته و پرورش دهید

این ابزار تأثیرگذار بوده و جهت حفظ عملکرد برجسته الزامی است.ما همه به نوعی بازیگر هستیم و کاملاً به جاست که از یک چنین تکنیک‌هایی در ورزشکاران و چهره‌های برجسته جهت پیشرفت خودمان استفاده کنیم.چنانچه می‌خواهید پُر شورتر شوید با خود تکرار کنید«من امروز پُر شورتر هستم و هر روز هم این خصیصه‌ام را تقویت می‌کنم».آن را بارها و بارها تکرار کنید.

یک دفترچه یادداشت بخرید و 500 بار این وِرد را بنویسید.با تمرین مداوم این کار را تا سه هفته ادامه دهید و حس کنید که این ویژگی در حال تقویت است.به زودی چنین خواهد شد.این تکنیکی است که فُضلای هند طی هزاران سال جهت پیشرفت روحی و معنوی‌شان به کار بسته‌اند.اگر نتایج مطلوبتان فوراً محقق نشدند ناامید نشوید،آن‌ها قطعاً به بار خواهند نشست.کلام بیان شده، یکی از قوی‌ترین تأثیرگذاران بر ذهن است.

اگر واقعا از نیروی بی‌نظیر تلقین خبر ندارید توصیه می‌کنم این مقاله را بخوانید.

26- یک سررسید جهت سنجش پیشرفت و بیان افکارتان داشته باشید

درج مشکلات‌تان و نه تنها موفقیت‌هایتان یکی از مؤثرترین روش‌های دنیا جهت زدودن عادت نگرانی، باقی ماندن در یک وضعیت خوشبینی و افزایش دقت فکر به حساب می‌آید.

27- استرس، تنها عکس العملی است که نسبت به تفسیر یک واقعه از خود نشان می‌دهید

ممکن است عکس العمل دو نفر به یک واقعه‌ی مشخص کاملاً متفاوت باشد.برای مثال،تنها یک سخنرانی بعد از شام ممکن است در دل یک فرد بی‌تجربه هراس شدیدی ایجاد کند،این در حالی است که یک سخنران قوی آن را فرصتی فوق‌العاده جهت بیان افکارش می‌پندارد.

درک اینکه تأثیرات منفی احتمالی یک رخداد یا کار قابل دستکاری و مثبت شدن می‌باشند،شما را به یک بازیگر برجسته در تمام زمینه‌ها مبدل خواهد ساخت.

28- کتاب«هفت عادت انسان‌های بسیار مؤثر» نوشته‌ی استفن کاوی را بخوانید

این کتاب حاوی گنجی از درایت و دریافت‌های قوی جهت پیشرفت هر چه بیشتر شخصیتتان و تقویت روابط فردی‌تان می‌باشد.

حتما بخوانید: پرونده مرموز استیون کاوی؛ مردی که با کشف 7 عادت مردمان موثر دنیا را تکان داد

29- سعی کنید هر دو هفته یک بار یک روز را روزه بگیرید

طی این روزهای روزه‌داری تنها آبمیوه و میوه‌های تازه مصرف کنید.به این ترتیب پرانرژی‌تر،پاک‌تر و سرزنده‌تر می‌شوید.روزه‌داری همچنین اثر سودمندی بر نیروی اراده‌ی شما دارد، چرا که در حقیقت شما در حال سرکوبی تمام وسوسه‌هایی هستید که در ذهنتان شما را به بیشتر خوردن فرا می‌خوانند.

 

30- ذهن شما مانند یک باغچه یا مزرعه است،هر چه بکارید،همان را درو می‌کنید

زمانی که به این مزرعه کود می‌دهید و آن را تغذیه می‌کنید،حتی بیش از انتظار شما محصول خواهد داد و شما را شگفت زده خواهد کرد،اما اگر از مزرعه‌ی خود مراقبت نکنید،مطمئناً هنگام برداشت،محصولی به دست نخواهید آورید.

چیزی که وارد ذهن خود می‌کنید، همان چیزی است که بعد از آن خارج می‌شوید. بنابراین از تماشای فیلم‌های خشن و مملو از صحنه‌های کشت و کشتار اجتناب کنید،از خواندن کتاب‌های خشن و هر چیز دیگری که ممکن است تأثیر منفی بر شما بگذارد حذر کنید.افرادی که دارای عملکرد بالایی هستند در مورد اندیشه‌هایی که وارد مزرعه‌ی ذهن خود می‌کنند بسیار تیزبین و مراقب هستند.

 

این بار یک بار برای همیشه، بیایید و عمل کردن را به طور جدی امتحان کنید.این اصول را هر روز رعایت کنید و هر روز در ذهن خود پرورش دهید.اینگونه خواهید توانست به بهترین نتایج رسیده و شگفتی‌های قانون جذب را درک کرده و در زندگی خود احساس کنید.


در همین زمینه بخوانید:

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت tbar می‌گوید

    استفان فیزیک دان بزرگ
    به بیماری ای ال اس مبتلا بودن
    بیماری که عضلات رو از کار می اندازد
    و وقتی که تمام عضلات از کار افتادن
    سیستم تنفسی رو از کار می اندازد
    متاسفانه پایان زندگی
    که خودت تاریخ پایان اون رو میدونی
    اما استفان با شناخت خود
    و باور خود روی صندلی چرخدار عمر خود رو تلف نکرد

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**