جذب پول با قدرت افکار به کمک توصیه‌های حرفه‌ای ماری کلیر کارلایل (بخش سوم: اشتیاق)

مسیر اصلی برای تبدیل شدن به فردی پولدار و فرستادن امواج پولی، دنبال کردن اشتیاق قلبی است. اگر اشتیاق قلبی خود را دنبال نکنید، پولی که کسب می‌کنید موقتی است و ناپدید می‌شود.

شما تصمیمی واضح گرفته‌اید و قصد خود را با انجام مراسمی به کائنات اعلام کرده‌اید. در زندگی روزانه‌تان کارها را به روش‌های متفاوت انجام می‌دهید. کلمات منفی را دور ریخته‌اید و حالا کلامی مثبت دارید. انباشتگی‌های محیط و قلب خود را پاکیزه کرده‌اید و در حال جذب پول هستید، اما پول به عنوان انرژی می‌تواند همان طور که به نزد شما آمده است، از شما دور و ناپدید شود، مگر این که سرچشمه‌ی فراوانی خود را کشف کنید و همواره از آن رودخانه‌ سیراب شوید.

هنگامی که موهبت‌های خود را کشف می‌کنید، آن‌ها را به جهان هدیه می‌دهید و ارزش‌های جدیدی در جهان خلق می‌کنید، آنگاه ثروتی پایدار به دست می‌آورید و از صمیم قلب خشنود و راضی هستید.

هنگامی که توانایی‌های خود را به کار می‌گیرید، بلند مرتبه و رفیع می‌شوید. آنگاه مغناطیس پول هستید و بلافاصله ثروت به سوی شما سرازیر می‌شود. از این پس برای کسب پول تقلا نمی‌کنید، بلکه انگیزه‌ی شما برای کار کردن، هدیه دادن موهبت خود به دنیا و افزودن ارزشی به جهان و خدمت به مردم است.

پول به خودی خود بی‌ارزش است. کسی که تصمیم دارد که پایان عمر در جزیره‌ای متروک زندگی کند، باید احمق باشد که بخواهد مغناطیس پول شود.

هنگامی که جاری و روان باشیم، پول هم به سوی ما جاری می‌شود.
وقتی با بالاترین توانایی خود زندگی می‌کنیم، کائنات به ما پاداش می‌دهد،
ولی تلاش برای خود پول، ما را از اشتیاق واقعی‌مان منحرف می‌کند.
اشتیاق ما باید آشکار کردن توانایی‌های خود و عرضه‌ی آن به دنیا باشد.

یکی از راه‌هایی می‌توانید بفهمید چه چیزی می‌خواهید:

این است که ببینید چه چیزهایی نمی‌خواهید. فهرست همه‌ی چیزهایی را که نمی‌خواهید. فهرست همه‌ی چیزهایی را که الان در زندگی شماست و آن‌ها را نمی‌خواهید، بنویسید.

 

 

برای مثال:

 

رئیس یا همکار بد:
صورت حساب‌های پرداخت نشده
رابطه‌ای که سرانجام ندارد

حال دوباره این فهرست را بنویسید، ولی این بار هر مورد منفی را به شکلی مثبت بنویسید. برای مثال بنویسید:

رئیس و همکاری عالی:
پول کافی
رابطه‌ای مفید و متعهدانه

تمرین: یافتن آنچه می‌خواهید با نگاه کردن به آنچه نمی‌خواهید.

چیزهایی که در زندگی شما وجود دارد و آن‌ها را نمی‌خواهید، این جا بنویسید:

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

حالا هر مورد منفی را به مورد مثبت و خواستنی تبدیل کنید و مقابل آن بنویسید، سپس مورد منفی را خط بزنید.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

مثال:

درآمد کم = درآمد کافی

رییس بد = ریس خوش اخلاق

رابطه‌ی بد = رابطه‌ی مفید و متعهدانه

تصمیم بگیرید چه مقدار پول و طی چه مدت زمانی می‌خواهید. مسئولیت وضعیت مالی فعلی خود را بپذیرید. همه‌ی گام‌های ذکر شده را بردارید، سپس این خواسته‌ را رها کنید. مطمئن باشید وقتی اشتیاق قلبی خود را دنبال می‌کنید، خواسته‌ی مالی شما هم تحقق خواهد یافت.

وقتی مشتاقانه خواسته‌ی قلبی خود را دنبال می‌کنید، معجزه رخ خواهد داد.

وقت آن است که اشتیاق قلبی خود را پیدا کنید، آن را بپرورانید و به جهان هدیه بدهید. برای بازی کردن نقشی حقیر و سپری کردن زندگی کسالت بار به دنیا نیامده‌اید. طبیعت درونی شما دوست دارد رشد کند و شاد باشد. اکنون زمان بیدار شدن از خواب غفلت است. وقت آن رسیده است که برای تک تک رویاهای خود هیجان زده باشید.

اگر مدت‌هاست به انجام کاری که به راستی دوست دارید، نپرداخته‌اید، ممکن است پیدا کردن آنچه به راستی دارید، چالش برانگیز باشد.

» چگونه اشتیاق قلبی خود را بیابید؟

صد و یک آرزوی خود را بنویسید. ابتدا چهل آرزوی خود را بنویسید و سپس سی آرزوی دیگر. بالاخره آرزوی صد و یکم خود را بنویسید. نوشتن چهل آرزوی اول آسان است، ولی این تمرین وقتی مفید است که صد و یک آرزوی خود را بنویسید.

حال بین این صد و یک آرزو مواردی را انتخاب کنید که می‌خواهید طی یک سال آینده به آن‌ها برسید. این آرزوها را در فهرستی جداگانه و در سمت راست صفحه‌ای بنویسید تا در سمت چپ کاغذ، فضای کافی باقی بماند.

در این فهرست جدید، خیلی سریع دو آرزوی اول را بررسی کرده و یکی از آن دو را انتخاب کنید که بیشتر می‌خواهید. این تمرین باید خیلی سریع انجام شود. انتخاب اول، انتخاب قلب شماست. اگر جواب دادن طول بکشید، مغز فرصت مداخله پیدا می‌کند و این تمرین بی‌فایده می‌شود.

این تمرین را تا پایان فهرست انجام دهید؛ یعنی آرزوها را دو تا دو تا بررسی کنید و خیلی سریع یکی از آن دو را انتخاب کنید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا فقط هشت مورد باقی بماند. سپس چهار مورد را انتخاب کنید، سپس دو تا را انتخاب کنید تا بالاخره فقط یک انتخاب باقی می‌ماند. این مورد، اولین اولویت و خواسته‌ی قلبی شماست.

یکی از مهم‌ترین فواید این تمرین، واداشتن خود به فکر کردن به شیوه‌ای متفاوت است؛ فکر کردن به شیوه‌ای خارج از منطقه‌ی امن و همیشگی. چهل یا شصت آرزوی ابتدای فهرست برای شما آشناست، ولی وقتی اصرار می‌کنید که 101 آرزو را بنویسید، بالاخره قلب شما راز خود را فاش می‌کند.

هر چه می‌خواهید بنویسید. این تمرین، شادی بخش است. هنگام انجام دادن این تمرین، لبخند بزنید. از آرزو کردن نترسید. اشتیاق واقعی خود را با لذت پخش کنید، پول به زندگی شما سرازیر خواهد شد. وقتی فهمیدید چه می‌خواهید، همه چیز سر جای خودش قرار می‌گیرد و جذب کردن هر چیزی از جمله پول آسان می‌شود.

اشتیاق خویش را با باور کردن خود و عملگرا بودن محترم بشمارید. اگر به چیزی زیاد اهمیت نمی‌دهید و در آن شکست بخورید، برایتان زیاد مهم نیست، ولی احتمال شکست خوردن در چیزی که دلتان را برای آن گذاشته‌اید، ترسناک است.

شاید زمانی برای چیزی اشتیاق داشتید، ولی حالا دیگر به آن مشتاق نیستید و به چیز دیگری تمایل پیدا کرده‌اید. باید حاضر باشید مسیر قبلی خود را رها کنید و در راهی جدید گام بردارید. قدم نهادن در مسیر جدید به شما کمک می‌کند تا شما بتوانید مسیر قلبی خود را پیدا کنید.

هر آنچه که باشد وقتی از صمیم قلب خواهان آن هستید، بهترین‌ها در مسیر شما قرار خواهند گرفت. شما هم می‌توانید به آرزوهای خود دست یابید، کافی است در مسیر درست اندیشیدن قرار گیرید.


در همین زمینه مقاله‌های بیشتری بخوانید:

 

 

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    خوب و عالی

  2. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    عالی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**