فرمول‌های نهفته‌ی قانون جذب برای جذب شادی در زندگی که واقعا جواب می‌دهند

شادی مسئله‌ای بسیار مهم است که این روزها توجه بسیاری از افراد، روانشناسان،پژوهشگران و دانشمندان را به خود جلب کرده است. هر کسی در هر شرایطی که قرار دارد به نوعی تمایل دارد که هر چه سریع‌تر به شادی دست پیدا کند.

قانون جذب نیز همین را از بشر می‌خواهد، که شاد باشد و شاد زندگی کند. اما چگونه؟

برای دستیابی به شادی ابتدا باید یک تعریف جامع و قابل درکی از مفهوم شادی داشته باشیم. شادی نیز یک هیجان است. همانطور که غم،اندوه و خشم یک هیجان منفی محسوب می‌شوند، شادی از جمله هیجانات بسیار مثبت به حساب می‌آید.

شادی موجبات اتصال افراد به یک دیگر را فراهم می‌سازد.افرادی که شادی بیشتری در زندگی دارند متقابلاً رفتارهای آنان با دوستان، خانواده، همکاران و مردم بهتر،مثبت‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

شادی همراه و هم مسیر موفقیت است.
هر کسی که شاد باشد موفقیت را به خود جذب می‌کند.
جذب موفقیت یعنی فرد در عرصه‌های مختلف زندگی شخصی و کاری پیروز میدان است.

شاید شما فرد شادی نباشید!شاید از خودتان بارها پرسیده باشید که مردم چگونه شاد هستند؟ چرا شاد هستند؟پرسیدن نقش بسیار مهمی در رفع علامت سؤال‌های ذهن یک فرد دارد،ولی چه بهتر است اگر سؤالاتمان هدفمند باشد،

به جای پرسیدن از خود، یک فرد شاد را پیدا کنید و از او بپرسید که چرا شاد است؟ چگونه شاد است؟ چه چیزی وی را شاد می‌کند؟

طبق پرسش‌هایی که از افراد مختلف صورت گرفته است،افراد شاد این طرز تفکر را دارند:

  • تا می‌توانید در زندگی دیگران تأثیر مثبت بگذارید.
  • شادی برای کار و زندگی ضروری است، آن را جستجو و احساسش کنید، چرا که به خودی خود به سراغتان نمی‌آید.
  • می‌توانید حتی در شرایطی که زندگی مطابق میلتان نیست،شاد باشید.
  • مذهب، عاملی قدرتمندی در خلق شادی است.همواره ارتباط خود را با خدای خود تقویت کنید.
  • آغاز و پایان روز را با افکار مثبت همراه سازید تا به شادی بیشتری دست یابید.
  • شادی،سلامتی شما را تضمین می‌کند و همواره شما را جوان نگه می‌دارد.
  • گاهی شادی به موازات افزایش سن،افزایش می‌یابد.

نکته‌ای که شما باید در ارتباط با شادی مراقب آن باشید ارتباط است.افراد به طرز عجیبی در یکدیگر تأثیر می‌گذارند.چه خوب است که ارتباطات خود را با افراد شاد، موفق و خوشحال حفظ کنید و آن را تقویت کنید.وقتی در ارتباطات خود تغییرات اساسی ایجاد کردید، خواهید دید که چه تغییر فوق‌العاده‌ای در زندگی‌تان رخ خواهد داد.

برای درک بهتر موضوع باید فواید شادی را مورد بررسی قرار دهیم که اصولاً شاد بودن چه تأثیری در زندگی ما دارد:

» افزایش تمرکز و توسعه‌ی فکر

Mind Your Way | Help with your mental health and wellbeing.قدرت تمرکز در افراد به نیروهای هیجانی قوی‌ای مانند(عشق، قناعت، لذت، تحسین و کنجکاوی) نیاز دارد.بیاندیشید چه زمانی تمرکز شما کاهش پیدا می‌کند. هنگامی که درگیر هیجانات منفی می‌شوید. هیجاناتی مثل خشم قدرت تمرکز را در شما کاهش می‌دهد. در مقابل وقتی شما شاد هستید ذهن تمام راه‌های عاقلانه‌ای را که به حل مسأله منجر می‌شود،بر روی خود باز نگه می‌دارد. وقتی شاد هستید، مغز بیشترین کارایی را دارد.

» بهبود توانایی برای حل مسأله

خنده موجب خواهد شد شما مسائل را به راحتی حل کنید. یک خنده‌ی از ته دل موجب می‌شود ذهن، موانع پیش رو را برطرف سازد.شوخ طبعی مثل روغن‌کاری چرخ‌های خودرو است که موجب می‌شود فکر، حرکتی دوباره را به سوی حل مسائل آغاز کند. ساز و کار حل مسئله خلاقیت است. خنده و شادی،خلاقیت شما را بر خواهد انگیخت.

 

» خنثی کردن هیجانات منفی

شادی پادزهر خشم است. خوش‌بینی، پادزهر ترس و عیب‌جویی است و لذت، متضاد پستی و طمعکاری.

شوخ طبعی، کینه را از بین می‌برد. هیجانان مثبت و منفی همزمان نمی‌توانند با هم وجود داشته باشند،یکی می‌تواند دیگری را خنثی کند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام را برگزینید.

– لحظه‌ای که با احساس منفی رو به رو شدید(مانند آشفتگی، خشم و اندوه) سعی کنید یک احساس مثبت را جایگزین آن کنید و بعد ببینید چه اتفاقی می‌افتد. درباره‌ی کسانی که شما را به هیجان می‌آورند، می‌خندانند و احساسی خوب را به شما منتقل می‌کنند، بیندیشید. این افراد موجب می‌شوند هیجانات منفی از شما دور شوند.

مقاله‌ی تبدیل تفکرات منفی  به مثبت را از دست ندهید

Thoughts Are Just Thoughts: How to Stop Worshiping Your Anxious ...

» حفظ سلامتی

به احتمال زیاد می‌دانید که آشفتگی و خشم فشار خون را بالا می‌برد و در بدترین حالت ممکن است موجب حمله یا سکته‌ی قلبی شود و از سوی دیگر هیجانات مثبت موجب می‌شوند فشار خون پایین بیاید و خطر بیماری‌ها به حداقل برسد.مطالعات نشان می‌دهد گاهی انجام کارهایی ساده مانند دست دادن با یک دوست یا محبت به سایر موجودات، می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و نیازی به تجویزهای پزشک نیست.

شاید رسیدن به شادی برای همه‌، یک مسیر آسان نباشد و گاهی ممکن است فرد تلاش بیشتری داشته باشد،

نکته‌ی بسیار مهم این است که عجله نکنید و صبور باشید، صبر کلید مهم قانون جذب است.

برای این موضوع راهکارهای زیر را مد نظر قرار دهید.

» متفکر باشید

منظور از متفکر بودن، توجه است و لازمه‌اش این است که در زمان حال حضور داشته باشید – در اینجا و اکنون. این برای افرادی که فکرشان همیشه درگیر گذشته یا آینده است،کار ساده‌ای نیست. متفکر بودن نیازمند آن است که بتوانید بر افکارتان در مورد یک موضوع (نه چیزی دیگر) متمرکز شوید.

متفکر بودن مستلزم آن است که در زمینه‌ی موضوع مورد نظر، نقاد و حساس نباشید، هیچ پاسخ صحیح یا غلطی در مورد آنچه احساس می‌کنید وجود ندارد. اگر احساس شادی کنید، درست است و اگر هم احساس شادی نکنید باز هم صحیح است.

– شما ممکن است شادتر از آن باشید که تصور می‌کنید، فکر شما هر جایی می‌تواند باشد(نگرانی درباره‌ی این یا آن، بررسی انجام امور و غیره). اگر یک دقیقه مکث کنید و کمی بیندیشید، از احساس خوبی که دارید، تعجب می‌کنید.

 

 

» شاد بودن برای شاد بودن:

برخی از افراد کمتر به خودشان وقت می‌دهند که شاد باشند و برخی نیز فراموش می‌کنند که در لحظات شادی بابت شاد بودنشان شاد باشند و جشن بگیرند. در نتیجه، طول شادی‌شان ممکن است کوتاه شود.

– در لحظه‌ای از زندگی که خود را شاد احساس می‌کنید، صدایی در پس ذهنتان زمزمه می‌کند: «مواظب باش، اجازه نده، تو شایستگی این شادی را نداری». در چنین شرایطی سعی تمام شما باید این باشد که طول دوره‌ی شادی را افزایش دهید و به خواسته‌‌های شیطان گوش ندهید.

به خودتان نمره بدهید. در مقیاس یک تا ده شادی(که در آن یک کمترین میزان شادی و ده بیشترین میزان شادی)،جای شما کجاست. اگر نمره‌ی شما شش از ده باشد، بهره‌ی شادی شما شصت درصد خواهد بود.

یادتان باشد:

نمره‌ی شادی به سمت مثبت تمایل دارد؛ به این معنا که شخص متوسط می‌خواهد بین پنج تا ده باشد تا در رده‌ی افراد غمگین قرار نگیرد.نمره‌ی شادی در نوسان است و این نوسان در مورد بعضی افراد بیش از دیگران است.می‌توانید به مدت یک ماه هر روز به خودتان نمره بدهید. روزهایی را که نمره‌ی بالا یا پایین گرفته‌اید، بررسی کنید و از نتایج آن جهت بهبود شرایط زندگی‌تان بهره بگیرید.

تلاش رمز موفقیت افراد موفق است. تلاش کنید تا شادی را به زندگی خود دعوت کنید.در مسیر تلاش خود صبور باشید، در مسیر تلاش خود اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، قانون جذب، شادی را حق تمام بشریت می‌داند، پس شما هم باید شاد باشید. شادی حق مسلم شماست.

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت قی می‌گوید

    درود بر شما
    بسیار عالی بود
    پیشنهاد بنده اینه که اگر فقط روی همین موضوع شادی زوم کنید با انتخاب مطالب عملی و اجرایی ، خواهید توانست جذاب ترین و پر بازدیدترین قسمت سوخت جت رو داشته باشید.واقعا خلا این موضوع در جامعه ی بحران زده ی ما کاملا احساس میشه.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**