کند کردن پیری و شادابی واقعی با استفاده از قانون جذب

آیا می‌توان روند پیری را با کمک قانون جذب وارونه کرد؟ بله، بی‌شک! هنگامی که بر اساس قانون جذب می‌توانید به چیزی تبدیل شوید که دوست دارید یا علاقه‌مندی‌های خود را به دست آورید یا کارهای مورد علاقه‌ی خود را انجام دهید، دیگر محدودیتی وجود ندارد. البته درباره‌ی «روند پیری» هم استثنای خاصی وجود ندارد! اما پیشنهاد می‌کنم که این عبارت را از دایره‌ی کلمات خود حذف کنید!

پرسش مهم اینجاست که آیا ما می‌توانیم چنین روندی را معکوس کنیم؟

پاسخ این است.«تا زمانی که پیر شدن و اُفت کردن را باور داشته باشیم، نمی‌توانیم آن را برعکس کنیم».

حال با باور فکری که مدام این روند را به ما یادآور می‌شود چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟
چطور می‌توانیم شرایط جسمانی خوب، انرژی بیشتر، ظاهر جوان‌تر، میل و اشتیاق به زندگی و توانایی لذت بردن از خودمان را جایگزین گذر سال‌های عمر و بالا رفتن سن‌مان کنیم؟

» مرحله‌ اول:

اجازه دهید اصطلاح «روند پیری» را از ارزش و اعتبار ساقط کنیم، مگر اینکه منظورمان از این عبارت، فقط یک سری تغییرات طبیعی و همیشگی باشد. این باور را به چالش بکشید که اُفت و پیری در سن‌های بالا گریز ناپذیر است و چه بخواهی و چه نخواهی اتفاق می‌افتد.

 » مرحله‌ی دوم:

تا جایی که می‌توانید به انرژی مثبت و روحیه‌ بخش وجودتان متصل شوید. از رویارویی همیشگی با حقیقت خودداری کنید و به کمک بالا بردن سطح ارتعاش خود تجدید قوا نمایید. خوشبختانه افزایش سطح ارتعاش و روحیه و انرژی، کار نسبتاً ساده‌ای است.

» مرحله‌ی سوم:

همیشه به خودتان یادآوری کنید که شما برای رسیدن به واقعیت به این دنیا نیامده‌اید، بلکه برای خلق واقعیت اینجا هستید. به خاطر داشته باشید که باید احساس خوبی داشته باشید، افرادی را که به هر دلیل این حس را به شما نمی‌دهند، از این معادله کنار بگذارید.

سعی نکنید خود را به هر کسی ثابت کنید. با چیزهای خیلی ساده‌ای که احساس خوبی به شما می‌دهند، شروع کنید.

نیاز نیست به دنبال کارهای بزرگ و عجیب باشید؛ در عوض، کارهایی را انجام دهید که برایتان لذت بخش‌اند.

همین حالا موارد تحسین برانگیز را بیابید و به جای تمرکز بر جایگاه کنونی‌تان درباره‌ی جایگاه مورد علاقه‌ی خود رویابافی کنید.

هنگامی که مردم برای بار اول با قانون جذب مواجه می‌شوند، اغلب این طور فکر می‌کنند:«حیرت انگیز است؛ یعنی، من واقعاً می‌توانم تمام چیزهای مورد علاقه‌ام را بخرم یا هر چه میخواهم داشته باشم؟ یا یک عالم پول به دست بیاورم»؟

حقیقت این است که بله، راه‌هایی وجود دارند که ما می‌توانیم به تک تک خواسته‌هایمان برسیم؛ اما یادمان باشد که پشت پرده‌ی همه‌ی خواسته‌های ریز و درشت ما، رسیدن به حس و حالی بهتر از وضعیت فعلی‌مان است.

درباره‌ی موضوع «معکوس کردن روند پیری» هم در حقیقت ما می‌خواهیم از لحاظ جسمی جذاب‌تر باشیم و انرژی فیزیکی بیشتری را مثل دوران جوانی خود تجربه کنیم؛ اما حتی اگر باز هم به راحتی راه چاره‌ای برای معکوس کردن روند پیری در دسترس مردم قرار گیرد، افرادی با باورهای منفی و سطح ارتعاش پایین فقط «مقاومت» یا احساس نارضایتی را به روش‌های مختلف بروز می‌دهند و جوانی را احساس نمی‌کنند؛ زیرا تمام فعل و انفعالات جهان هم نمی‌توانند انرژی منفی و ناسازگار را عوض کنند، بنابراین باورهای کلیشه‌ای درباره‌ی پیر شدن را دور بریزید!

هیچ دلیلی وجود ندارد که در شصت یا هفتاد سالگی نتوانید از کوه بالا بروید، مگر اینکه فکر کنید خیلی پیر شده‌اید، همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید کسب و کار جدیدی را شروع کنید، دیپلم بگیرید، دوچرخه سواری کنید یا کارهای مورد علاقه‌ی دیگری را انجام دهید.

مثال‌های فراوانی از افرادی وجود دارند که قالب‌ها را شکستند و نشان دادند سن و سال نمی‌تواند هیچ مانع یا محدودیتی برای انسان باشد، در واقع «خود را به چالش کشیدن» و «تنظیم اهداف برای خود» یکی از بهترین راه‌ها برای جوان ماندن است.

فکر کردن به پیری اشتباهی بزرگ است، بله، سن همه‌ی ما مدام بالاتر می‌رود و برای توقف این روند هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم؛ ولی می‌توانیم تفاوت بزرگی در چگونگی بالا رفتن سن خود ایجاد کنیم، انگار فرصت‌های خود، فقط به این دلیل که از سن خاصی بالاتر رفته‌ایم و بخش اعظمی از زندگی‌مان از دست رفته بسیار غم‌انگیز است.

شما می‌توانید در 102 سالگی، همان احساس و عواطف دو سالگی را داشته باشید و این شگفت‌انگیز است!

تنها دلیلی که «پیری» احساس منفی در ما ایجاد می‌کند، باورهای ما درباره‌ی آن است و این نتیجه‌‌ی عادت‌های فکری جماعتی است که بین آن‌ها زندگی می‌کنیم. بسیاری از افراد به راحتی زمین گیر چنین افکاری می‌شوند. به طور معمول، هنگامی که درباره‌ی پیری و زوال ناشی از گذر زمان فکر می‌کنیم، احساس خوبی درباره‌ی آن نداریم. زمانی هم که احساس خوبی درباره‌ی آن نداشته باشیم، نمی‌توانیم سطح ارتعاش خود را بالا ببریم.

مشکل ما اینجاست که فکر می‌کنیم به محض اینکه به چهل سالگی برسیم، دچار اُفت می‌شویم و به قول معروف، در سراشیبی قرار می‌گیریم و متأسفانه در این مورد شرطی شده‌ایم! درست است که بدن ما دچار تغییر و تحولاتی می‌شود، ولی به این معنا نیست که باید منتظر بدترین‌ها باشیم.

انتظار می‌رود که پیری همه‌ی افراد را در بر گیرد، چون این روند چرخه‌ای طبیعی برای همه‌ مخلوقانی است که در این سیاره زندگی می‌کنند، با وجود این، بدین معنی نیست که با گذر روزها به طور فزاینده‌ای بیمار و ضعیف‌تر می‌شویم. شما باید «پیری» را چرخه‌ای طبیعی ببینید؛ اما چرخه‌ای از احساسات خوب و بی پایان.

شما همیشه بر وضعیت بدن خود کنترل کاملی دارید، قانون جذب را دست کم نگیرید و حفظ انرژی مثبت، شادی همیشگی، موهای زیبا، قدرت بالای ماهیچه‌ها، پوست خوب و… را برای خود باور داشته باشید، حتی در سنین بالا.

و در آخر قدردان دوران پیری خود باشید، چرا که خیلی از انسان‌ها فرصت چنین تجربه‌ای را ندارند!

 

 


در همین زمینه بخوانید:

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**