راه‌هایی شگفت‌انگیزی برای رسیدن به آرامش از طریق گفتگو با خداوند به سبک دندی دیلی مک کال – قسمت دوم

در بخش قبل به مباحثی در مورد ارتباط بیشتر با خداوند از طریق گفتگو پرداختیم که چقدر می‌تواند به افزایش انرژی مثبت در ما و ایجاد آرامش کمک کند. در ادامه به ابعاد بیشتری از این طریق خواهیم پرداخت.

ستایش خدا با حروف الفبا:

حروف الفبا را در نظر بگیرید و سعی کنید برای هر کدام، یکی از صفات خدا را که با آن شروع می‌شود به یاد آورید. برای مثلا: الف، آفریننده؛ ب، بهترین دوست؛ پ، پاک؛ ت، توانا و…به همین ترتیب به ستایش خدا ادامه دهید.

خدا را با خودتان همراه کنید:

در هوای نامناسب از خانه بیرون بروید و کمی قدم بزنید. به باران، تگرگ یا برف شدیدی که می‌آید، به گل و لای‌ها بخندید و اعتنا نکنید. روزهای سختی را که در زندگی از سر گذرانده‌اید به یاد بیاورید.

از خدا به خاطر اینکه در روزهای سخت همیشه در کنارتان بوده و تنهایتان نگذاشته قدردانی کنید، زمانی که در شغلتان با شکست مواجه شده‌اید یا زمانی که عشق به زندگی را از دست داده بودید، وقتی اتومبیل‌تان را درب و داغان کرده بودید، زمانی که بی‌پول شده بودید و حتی پس‌‌اندازتان هم تمام شده بود یا…

حالا بهتر حس می‌کنید که در عبور از ناملایمات زندگی، در ناامیدی‌ها، شکست‌ها، بیماری‌ها و … هرگز تنها نیستید.

به زبان‌های دیگر:

مواقعی که احساس می‌کنید عشقتان نسبت به خدا کم شده، سعی کنید به زبان‌‌های مختلف به او بگویید: «دوستت دارم» وقتی دارید جمله را می‌گویید، بیشتر به صدای واژه‌ها توجه کنید(حتی اگر آن‌ها را اشتباه تلفظ می‌کنید مهم نیست). بگذارید دلتان واژه‌هایی را که ذهن‌تان ممکن است معنی‌شان را نفهمد تکرار کند.

 

پاسخ حرف نسنجیده:

دفعه‌ی بعد اگر کسی شما را با حرف‌های نسنجیده آزرده کرد، هیچ حرفی که از روی عصبانیت باشد به او نزنید بلکه اول از همه نفس عمیقی بکشید و بعد لبخند بزنید و شروع به صحبت با خدا کنید.

اول از همه به خداوند بگویید که آن فرد با حرفش شما را ناراحت کرده. بعد به این فکر کنید حالا توانسته‌اید برخورد خوبی با آن شخص داشته باشید، خداوند سه ویژگی را در شما تأیید می‌کند: تسلط بر خود، صبر و مهربانی.

حالا برای آرامش بیشتر خودتان و جبران این لطف خدا، شما هم سه ویژگی خوب آن فرد را برای خدا ذکر کنید.

به یاد کودکی:

شب به شهربازی بروید و شروع کنید به بازی: سوار ترن برقی شوید، تاب بازی کنید و… خلاصه مثل بچه‌ها از بازی کردن لذت ببرید. تجسم کنید که خدا در همه‌ی لحظه‌ها با شما همراه است. در حالی که سوار قطار برقی هستید، تاب بازی می‌کنید و خلاصه از لحظات لذت می‌برید از او تشکر کنید.

بازبینی واقعیت:

به جای آرام و ساکتی بروید و تمام هدف‌هایی را که تا به حال در زندگی به آن‌ها رسیده‌اید به یاد بیاورید، در زمینه‌ی شغل، ازدواج، خانواده، تحصیل، مسافرت، خرید خانه، یادگرفتن بازی بسکتبال یا نوازندگی یک ساز و…

از موقعیت‌هایی که به دست آورده‌اید خوشحال باشید و از خدا تشکر کنید. با کس دیگری هم درباره‌ی یکی از این موفقیت‌ها صحبت کنید و به او بگویید که این موفقیت را مدیون خدا هستید.

موهبت صبر:

کاری را شروع کنید که معمولاً برای انجام آن حوصله ندارید،
مثلاً سعی کنید با صبر و حوصله خیاطی کنید،
به یک کودک ریاضی یاد بدهید،
به یک بزرگسال خواند یاد بدهید،
از یک آدم پُر حرف بخواهید احساسش را درباره‌ی چیزی برایتان بگوید و…

قبول کنید آدم نمی‌تواند همیشه کاملاً صبور باشید. از خدا بخواهید به شما کمک کند تا فهم و درک‌تان از زندگی بیشتر شود. از او به خاطر اینکه خیلی وقت‌ها نسبت به شما صبور است تشکر کنید.

اشتباهات‌تان را بسوزانید:

چند ورق کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن درباره‌ی قسمت‌هایی از گذشته‌تان که از آن راضی نیستید: تأسف‌ها، کارهای احمقانه‌ای که ای کاش هرگز نکرده بودید، حرف‌هایی که نباید می‌زدید، کارهایی که ای کاش کرده بودید. در واقع حکایت اشتباهاتی را که مثل سایه همیشه به دنبالتان هستند روی کاغذ بیاورید.

طرف صحبت‌تان خدا باشد. هر اشتباهی را که می‌نویسید، بلافاصله اعتراف کنید که خودتان آن را مرتکب شده‌اید و کس دیگری در آن مورد مقصر نیست.

بعد از نوشتن همه‌ی آن‌ها، کاغذها را ریز ریز کنید و آن‌ها را بسوزانید. از خدا طلب بخشش کنید و از او بخواهید که به شما کمک کند تا در زمینه‌های مختلف زندگی گام‌های نو بردارید.

تقویت امکانات:

یک کار سخت فیزیکی انجام دهید. مثلاً یک دقیقه با آخرین سرعت بدوید یا شنا کنید و یا سنگین‌ترین وزنه‌ای را که برایتان امکان دارد بلند کنید(البته اول از همه مطمئن شوید که این کار برای سلامتی‌تان مضر نیست و پزشک‌تان مخالفتی ندارد).

با خدا درباره‌ی امکانات دست نخورده‌ای که در هر زمینه از زندگی در اختیارتان گذاشته شده صحبت کنید، مثلاً این امکان که می‌توانید پدر، مادر و یا فرزند بهتری باشید. راه را برای استفاده از امکانات دیگری که دارید باز کنید.

حالا بگویید بله:

به هر چیزی که قبلاً گفته‌ای «نه» حالا بگویید «بله» (اول مطمئن شوید کاری نباشد که خدا از شما خواسته آن را انجام ندهید).
شروع کنید.
نواختن ساز مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید،
در کلاس آموزش اسکیت شرکت کنید،
برنامه‌ی سفری را که همیشه آرزویش را داشته‌اید بریزید،
برای خواندن کتاب‌های مورد علاقه‌تان برنامه‌ریزی کنید و…

 

از خدا به خاطر اینکه به شما یاد داده که هیچ وقت برای عوض شدن دیر نیست تشکر کنید.

 

با یاد خدا بنوشید:

وقتی در یک روز گرم تابستان دارید نوشابه‌ی خنک می‌نوشید، به خودتان یادآوری کنید همانطور که این نوشابه تشنگی جسم‌تان را سیراب می‌کند، خدا هم می‌تواند تشنگی روح‌تان را سیراب کند. در یک روز سرد زمستانی نوشیدنی گرمی بخورید و بگذارید درونتان را گرم کند. به این فک کنید که اگر بگذارید خدا در تمام جانتان نفوذ کند، می‌تواند روح شما را آرام کند.

از خداوند به خاطر آرامشی که به روح ما عطا می‌کند تشکر کنید.

هر کسی طریقی برای برقراری ارتباط با خداوند دارد، راه و روش متفاوت است اما اصل مهم این است که این ارتباط هرگونه که باشد در نهایتش آرامش و آسودگی و دلی خوش برای دعا کننده و طالبش به ارمغان خواهد آورد. اینها نمونه‌هایی بودند برای ایده گرفتن، شما نیز می‌توانید روش خاص خود را برای گفتگو با خدا به کار گیرید، روشی که شادی قلبی را به شما هدیه خواهد داد.

یادتان باشد…

الَّذِينَ‌ آمَنُوا وَ تَطْمَئِنُ‌ قُلُوبُهُمْ‌ بِذِکْرِ اللَّهِ‌ أَلاَ بِذِکْرِ اللَّهِ‌ تَطْمَئِنُ‌ الْقُلُوبُ‌

«آنها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد».

سوره الرعد،آیه ٢٨

 

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

 

 

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت سی می‌گوید

    سلام. برای بهتر احساس کردن خدا در هر لحظه از زندگیتون،گاهی اوقات باهاش شوخی کنید و خیلی خودمونی ازش درخواست کنید…مثلا بگید،دمت خیلی گرم خدا جون،عاشقتم

  2. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    هر کاری را که شروع می کنیم بگوییم (بسم الله رحمان رحیم)

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**