5 کاری که اگر در زندگی انجام ندهید بعدا پشیمان میشوید

 

یکی از بدترین احساساتی که بشر تاکنون آنرا تجربه کرده، پشیمانی است.
پشیمانی از فرصت هایی که داشته و استفاده نکرده، پشیمانی از زندگی نکرده، از ایده ای که تبدیل به واقعیت نکرده، از حرف هایی که نزده و از حرف هایی که زده…

هرچه که باشد، پشیمانی عذاب آور است. هیچکس دوست ندارد تجربه اش کند.
بعضی پشیمانی ها آنقدر عمیق هستند که نمیتوانیم تا آخر عمرمان آنها را فراموش کنید. شما در این مقاله قرار است 5 مورد از بدترین پشیمانی هایی که افراد در سنین پیری احساس میکنند را بخوانید.

این مقاله قرار نیست شما را بترساند یا احساس بدی در شما ایجاد کند.
بلکه شما پس از خواندن این 5 مورد، میتوانید به ذهنی باز، جلوی این پشیمانی ها را در اینده بگیرید. چون اگر دیر شود، دیگر هیچ راه برگشت به گذشته وجود ندارد.

در ادامه5 کاری که اگر انجام ندهید،
باعث میشود در سنین پیری پشیمان شوید را میخوانید :

پشیمانی شماره یک | دنبال کردن رویاهایتان و برآورده کردن اهداف بیشتر
یکی از مهم ترین دلایل پشیمانی از زندگی که افراد مسن داشتند، دنبال نکردن مسیری است که دوست داشتند. آنها رویاهایشان را به خاطر پول، کار، امنیت شغلی، خانواده و … فراموش کردند و در سنین پیری این پشیمانی گریبان گیرشان شد.

شما رویا دارید؟ احتملا حداقل یک رویا در سر دارید. چون اگر نداشتید الان اینجا نبودید.
پس اگر رویایی در سر دارید، بدانید توانایی رسیدن به آنرا نیز دارید و بهتر است متعهد شوید تا هرطور شده آنرا بدست آورید.

رویاهایتان را دنبال کنید، هدفگذاری کنید و به سمت تحقق اهداف تان پیشروی کنید تا هیچوقت در آینده از زندگی و فعالیت هایی که داشتید پشیمان نشوید.

 

جان باریمور
جان باریمور

 

پشیمانی شماره دو | وقت بیشتری با افرادی که دوست شان دارید بگذرانید
یکی دیگر از پشیمانی هایی که افراد در سنین پیری و اواخر عمرشان باعث میشود اذیت شوند، صرف وقت کم با نزدیکان و افرادی که دوست شان دارند است.

آنها متوجه این موضوع نمیشوند تا وقتیکه دیر میشود…
مخصوصا کارآفرین ها، بسیار بسیار بیشتر از کارمندان در دام این عذاب می افتند. اگر نتوانید تعادل خوبی میان زندگی و کارتان ایجاد کنید، مجبور خواهید شد زمان بیشتری برای کارتان صرف کنید که این به خودی خود کار خوبیست.

اما اگر باعث شود از وقتی که قرار است با پدر، مادر، عشق، دوستان یا فرزندتان بزنید تا به کارتان برسید بعدا پشیمان خواهید شد.

 

 

پشیمانی شماره سه | خودتان را بروز بدهید
میگویند با ارزش ترین مکان در بر روی کره زمین، موزه ها یا بانک ها نیستند، بلکه قبرستان ها هستند چون معدن دفن هزاران ایده ای که میتوانست به موفقیت بزرگی تبدیل شود است. هزاران استعدادی که کشف نشده به زیر خاک رفتند. هزاران جمله با ارزشی که میتوانستند زندگی ها را متحول کنند اما نوشته نشدند.

پشیمانی سوم مربوط به خود شماست.
چقدر خودتان را بروز میدهید؟ چقدر از استعدادهایی که دارید با خبر هستید؟ چقدر از استعدادهایی که از آنها باخبر هستید استفاده میکنید؟ چقدر شجاعت بیان احساسات تان را دارید؟

آیا به کسی که واقعا دوستش دارید گفتید که دوستش دارید؟
آیا انقدر شجاعت دارید از کاری که واقعا در آن عذاب میکشید استعفا دهید و به سراغ کاری که دوست دارید بروید؟ آیا میتوانید در برابر فشار دوستان تحمل داشته باشید؟

خودتان را بروز بدهید. اجازه بدهید دنیا شما را بشناسد.

 

 

پشیمانی شماره چهار | انتخاب کنید شاد باشید
آیا میدانستید خوشبختی یک انتخاب است؟ شما میتوانید انتخاب کنید که شاد باشید و از زندگی تان لذت ببرید. همچنین شما میتوانید انتخاب کنید که غمگین و ناراحت باشید.

خیلی ساده است.
کافیست افکارتان را حول افکار غم انگیز و افسرده رها کنید تا افکار افسرده و ناراحت ذهن تان را پر کنند و یا انتخاب با شماست، افکار شاد و خوشحال انتخاب کنید تا ذهن تان در جستجوی شادی و خوشبختی بیشتر باشد.

زندگی کوتاه است، باید بتوانید با لذت و عشق بیشتری زندگی کنید. هر دقیقه ای که به فکر این هستید که چرا زندگی بد است یا چرا ناراحت اید در حال تلف کردن وقت تان هستید.

 

جاناتان لارسون

 

پشیمانی شماره پنج | کامل زندگی کنید و وقت تان را هدر ندهید
یکی از جملات معروف اسطوره دنیای رزمی، بروس لی است که میگوید «اگر عاشق زندگی هستید، زمان تان را هدر ندهید، زمان همان زندگی شما در حال گذر است.»

ندامت ها، پشیمانی ها و شکست ها و اتفاقات بد دیروز را فراموش کنید.
هرآنچه در گذشته اتفاق افتاده در گذشته باقی مانده و به زندگی حال حاضر شما هیچ ارتباطی ندارد. هر روز صبح با این فکر که «امروز اولین روز از باقی روزهای زندگی ام هست» روزتان را شروع کنید.

درباره آینده هم زیاد نگران نباشید. خودش خواهد آمد. اگر امروزتان را خوب و درست زندگی کرده باشید، به صورت خودکار آینده تان هم خوب و عالی خواهد بود.

از امروز تصمیم بگیرید نهایت لذت را از زندگی ببرید و طوری زندگی کنید که 5 سال بعد اگر به گذشته فکر کنید حسرت زندگی بهتری که میتوانستید داشته باشید را نخورید.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت نه می‌گوید

    همه اینارو درسته.ولی نمیشه بهش عمل کرد

  2. کاربر سوخت جت m.ba می‌گوید

    خدای بزرگ ، عالی بود عالیییییی

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**