5 گام ضروری برای غلبه بر خود بزرگ بینی با توصیه‌های وین دایر

چرا باید از تکنیک غلبه بر خود بزرگ بینی استفاده کنیم و خود بزرگ بینی چه مشکلی در زندگی ما ایجاد می کند؟

خود بزرگ بینی بزرگترین دشمن انسان است. چیزی که او را تضعیف می‌کند این است که شخص بیشتر زندگی خود را صرف رنجیدن  از چیزی یا کسی کند. این بزرگترین مانع پیوند با هدف است و خیلی راحت می‌تواند ناهماهنگی ایجاد کند.

اساساً احساس خود بزرگ بینی چیزی است که باعث می‌شود حس کنید مورد خاصی هستید.ضروری است که احساس کنید منحصر به فرد هستید، اما مشکل زمانی بروز می‌کند که شما خود را به عنوان جسمتان، کارهایتان و اموالتان  مشخص می‌کنید.

به این شکل مردمی که کمتر از شما حساب کرده‌اند به عنوان فرودست می‌بینید و خود بزرگ بینی شما باعث می‌شود که دایم به طریقی از چیزی برنجید.احساس اهمیت خاص کردن ما را به طرف خود بزرگ بینی می‌برد.احساس خود بزرگ بینی موجب می‌شود تا شما احساس کنید که ماهیتتان بزرگتر از دیگران است. این حس جدایی به جای همکاری با دیگران شما را به رقابت  با دیگران وا می‌دارد.

مشکل اینجاست که
تعداد زیادی از مردم از خودبزرگ‌بینی خودشان خبر ندارند

نفس به سادگی ایده‌ای از چه کسی بودن شماست که با خود حمل می‌کنید. به طور دقیق به وسیله‌ی کالبد شکافی نفس قابل حذف نیست! این ایده که چه کسی هستید تمام احتمالات پیوند شما با قصد و هدفتان را از بین می‌برد.

5 تکنیک غلبه بر خود بزرگ بینی:

 

1 نرنجید:

رفتار دیگران دلیل بی‌حرکت ماندن نیست.هر آن چه که شما را می‌رنجاند شما را ضعیف می‌کند. اگر دنبال موقعیتی برای رنجیدن باشید،همه جا پیدا خواهید کرد. این نفس شماست که می‌خواهد شما را قانع کند که زندگی نباید این طور باشد. اما شما می‌توانید کسی باشید که قدر زندگی را بدانید و با روح خلاق جهانی هماهنگ شوید.

با رنجش نمی‌توانید به نیروی قصد برسید.
با تمام امکانات سعی کنید ترس‌های دنیوی را ریشه کن کنید
که از تعیین هویت نفس سرچشمه می‌گیرد.

آرام باشید. آرامش از خداست، شما که بخشی از آن هستید در منزل سکنی نخواهید داشت مگر در آرامش او.رنجیدن همان انرژی مخربی را ایجاد می‌کند که در جای اول شما را رنجاند و منجر به حمله و حمله‌ی متقابل و جنگ می‌شود.

حتما بخوانید: چطور مشکلات کاری را مثل شکلات قورت دهید و با آرامش کارتان را تمام کنید؟

2 از نیاز به برنده شدن بگذرید:

نفس عاشق این است که ما را به دو گروه برنده‍ها و بازنده‌ها تقسیم کند.عواقب برنده شدن وسیله‌ای موفق برای جلوگیری تماس آگاهانه با قصد است چرا؟چون نهایتاً همیشه بُرد امکان ندارد.

در هر سطحی که باشید همیشه و همیشه کسی خوش شانس‌تر، سریع‌تر، جوان‌تر، قوی‌تر، جذاب‌تر پیدا خواهد شد و باعث خواهد شد که شما احساس کم اهمیتی و بی‌ارزشی کنید.

شما بُردها یا پیروزی‌های خود نیستید.می‌توانید از رقابت لذت ببرید و در جهانی که در آن بُرد همه چیز است سرگرم شوید،اما لزومی ندارد که در افکار خود آنجا باشید. در جهانی که همه از یک منبع انرژی استفاده می‌کنیم بازنده‌ای وجود ندارد.تنها چیزی که می‌توانید در موعد مشخص بگویید این است که شما کاری را در سطح مشخصی در مقایسه با سطوح دیگران و در آن روز انجام داده‌اید.

اما امروز روز دیگری با دیگر رقیبان و موقعیت‌های جدید است.شما هنوز در حضوری بیکران در یک جسم هستید که روز دیگر پیرتر شد. بیایید تا از نیاز بُرد یا عدم توافق بر اینکه نقطه‌ی عکس بُرد، باخت است، بگذریم.

این ترس نفس است.اگر جسم شما به روشی برنده در این روز عمل نمی‌کند. زمانی که با نفس تعیین هویت می‌کنید، اهمیتی ندارد. مشاهده کننده باشید، بدون نیاز به بُرد ببینید و لذت ببرید. در آرامش با انرژی قصد هماهنگ باشید و هر چند که به سخن متوجه خواهید شد بیشتر پیروزی‌ها اگر کمتر دنبال آن‌ها بروید در زندگی‌تان ظاهر خواهد شد.

3 از اینکه همیشه حق با شماست بگذرید:

نفس منبع تضادها و تفرقه‌هاست چرا که شما را به جهتی سوق می‌دهد که در آن دیگران همیشه اشتباه می‌کنند. وقتی خصم باشید از نیروی قصد جدایید، روح خلاق مهربان است، عشق است که پذیرنده و بری از خشم، بی‌قراری یا سخن است.وقتی از اینکه حق با شماست در مکالمات و یا روابطتان بگذرید مثل این است که به نفس گفته باشید: من برده‌ی تو نیستم.می‌خواهم مهربانی را در آغوش بکشم و اینکه حق با من است را رد می‌کنم.در واقع می‌گذارم این شخص با این فکر که حق با اوست احساس بهترین داشته باشد و از او تشکر می‌کنم که مرا به سمت حقیقت راهنمایی کرده است.

وقتی از اینکه حق با شماست بگذرید،قادر به مستحکم ساختن پیوند با نیروی قصد خواهید بود، البته با در نظر داشتن اینکه نفس همیشه یک دشمن مصمم است.مردمی را دیده‌ایم که ترجیح می‌دهند بمیرند ولی قبول نمی‌کنند حق با آنها نیست،دیده‌ایم که مردم روابط زیبای خود را با اینکه حق با آن‌هاست به پایان رسانده‌اند.

از خودتان سؤال کنید
که آیا من می‌خواهم خوشحال باشم یا اینکه حق با من باشد؟

وقتی که حالت شاد،دوست داشتنی و معنوی را انتخاب کنید،اتصال شما با قصد محکم می‌شود. این لحظات بالاخره پیوند جدید شما را به سوی نیروی قصد توسعه می‌دهد و مبدأ کیهانی در جهت خلق خواسته‌هایتان همکاری خواهد کرد.

اگر می‌خواهید بدون دردسر از گفت‌وگوها موفق بیرون بیایید مقاله‌ی تمام کردن جروبحث بدون دردسر را از دست ندهید

 

4 حس برتری را از بین ببرید:

اصالت، برتر بودن از دیگری نیست، بلکه بهتر بودن از آنچه که اکنون هستید.

بر رشد خود  آگاهی داریم از اینکه هیچ کس روی این سیاره از دیگری بهتر نیست، متمرکز باشید. ما همه از یک نیروی زندگی خلاق ظاهر شده‌ایم. ما همه وظیفه‌ای داریم. هستی‌ای که ما قصد کرده بشناسیم، همه‌ی چیزهایی که برای روند سرنوشتمان لازم است در اختیار ماست. هیچ یک از این‌ها وقتی خود را برتر از دیگران ببینید میسر نیست.

این یک دید قدیمی ولی درست است. ما همه از نظر خداوند یکسان هستیم. با دیدن خدا در هر کسی از حس برتر بودن بگذرید. دیگران را بر اساس ظاهر، کارکردها، دارایی‌ها و سایر خواسته‌های نفس برآورد نکنید. وقتی احساسات برتری جویی از خود بروز می‌دهید شما را عقب می‌برد و منجر به رنجش و نهایتاً احساسات خصمانه می‌کند. خاص بودن همیشه باعث قیاس می‌شود که به واسطه‌ی دیدن نقصانی در کسی ایجاد می‌شود و با جستجو و در ذهن نگه داشتن تمامی نقص‌هایی که می‌شود درک کرد، ایجاد می‌شود.

5 از نیاز به بیشتر داشتن بگذرید:

مانترای نفس، بیشتر است. هرگز راضی نمی‌شود. مهم نیست که چقدر کسب کرده باشید، نفس شما همیشه می‌گوید که کافی نیست. خود را در وضعیت دائمی تقلا یافته و امکان رسیدن را از دست می‌دهید. در حالی که رسیده‌اید.

چگونگی استفاده از این لحظه‌ی حاضر انتخاب خود شماست. وقتی بیشتر نخواهید، چیز بیشتری از آنچه که آرزویش را داشته‌اید به زندگی شما وارد می‌شود. از آنجا که از نیاز به آن جدا هستید، دادن آن به دیگران را خیلی راحت می‌یابید، چون در خواهید یافت که به منظور راضی و راحت بودن چقدر کم نیاز دارید.

مبدأ جهانی از خود خشنود است. دایم در حال رشد و خلق زندگی جدید است. هرگز به دلیل  خواسته‌های خودپسندانه‌ی خود سعی به متوقف کردن خلقتش نمی‌کند. خلق می‌کند و می‌گذرد. وقتی از نیاز به بیشتر خواهی بگذرید با آن وحدت خواهید یافت. شما خلق کنید، به خود جذب کنید و بگذرید و هرگز طلب بیش از اندازه نکنید. به عنوان یک قدردانی کننده از آنچه که هست شما درس پر قدرتی را یاد می‌گیرید که:

« در دادن است که می‌گیریم».

با  گذاشتن اینکه وفور از شما جاری شود، با مبدأ خود هماهنک شده و جریان انرژی را تعیین ‌کنید.


در همین زمینه بخوانید:

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت سی می‌گوید

    بسیار عالی و مفید بود.ممنون از تیم سوخت جت

  2. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    موضوع عالی و بی نظیره. البته نیاز به چند بار مرور برای درک بهتر داره. شاید دلیلش هم ادبیات نباشه و بهتر همین که با این نوع ادبیات بیان شده.
    از بیان زیبا و مطالب خوبتون ممنونم. شاید امتحان ادبیات ساده تر برای این موضوع خالی از لطف نباشه. از زحمات بیشمارتون متشکرم. خداقوت
    با سپاس فراوان از شما و تیم خیلی خوبتون…

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سپاس از نظر ارزشمند شما.
      موفق باشید.

  3. کاربر سوخت جت یغ می‌گوید

    موضوع زیبایی بود .. متن نیاز به کمی ویرایش دارد.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سپاس

  4. کاربر سوخت جت nian می‌گوید

    سلام با تشکر از تیم سوخت جت.
    مثل همیشه مطلب عالی بود ولی با بیان یکم سختی به اشتراک گذاشتین.
    مطالب قبلیتون با بیان بهتر و سبک تری نوشته شده بودن.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سپاس از نظر سازنده شما.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**