چگونه یک ذهن زیبا داشته باشیم؟ به روش ادوارد دو بونو | بخش سوم: یک شروع خوب

در بخش قبل در مورد واکنش صحبت کردیم که اگر بتوانیم مهارت‌هایی را در خود پرورش دهیم، قطعاً واکنش ما نسبت به موضوعات مختلف خوب و منطقی خواهد بود و خواهیم توانست به درجات ذهن زیبا نزدیک و نزدیک‌تر شویم.در این بخش ما به کمک ادوارد دبونو به مبحث شروع کردن می‌پردازیم.

صحبت کردن جزء جدا نشدنی از زندگی افراد است. این کار را هر روز و هر روز و هر لحظه در حال انجام دادن هستیم. احوالپرسی‌های روزانه، رد و بدل کردن خبرها و گفت و گوهای دسته جمعی و … نقشی بسیار اساسی را در ایجاد یک مباحث مختلف دارند.

شاید این سؤال برایتان پیش آید که دیگر همه می‌توانند و می‌دانند که چگونه و چطور یک صحبتی را آغاز کنند. اما اینگونه نیست! اگر بیشتر وارد جزئیات شویم متوجه می‌شویم که گاهی در گفت و گوی خود دچار خطا می‌شویم و این خطا ممکن است باعث ناراحتی دوست و اطرافیان شود، ممکن است یک معامله‌ی تجاری را بر هم زند و حتی ممکن است منجر به فروپاشی گروه‌های مختلف شود.

ما باید بدانیم صحبتی که قرار است آغاز کنیم در مورد چه موضوعی است و اطلاعات ما در مورد آن چقدر است. این مسأله به قدری مهم است که ادوارد دبونو آن را مورد توجه قرار داده است، که بیشتر مشکلات گفت و گو، ریشه در یک آغاز نه چندان مناسب دارد.

[bs-quote quote=”وقتی خود را آماده می کنم که با فردی راجع به موضوعی بحث کنم، یک سوم زمان خود را به خودم و این که قرار است چه بگویم و دو سوم وقت خود را به او و این که قرار است چه بگوید فکر می کنم.

” style=”default” align=”center” color=”#333333″ author_name=”آبراهام لینکلن” author_job=”ریاست جمهوری برجسته‌ی آمریکا”][/bs-quote]

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت چی می‌گوید

    من بایک جلسه صحبت استاد سینانی مجذوب صحبت‌ها شون شدم گمان میکردم به نتیجه میرسم ولی متاسفانه به نتیجه نرسیدم چون اصلا آمادگی نداشتم استاد خیلی عالی بودند

  2. کاربر سوخت جت Reza می‌گوید

    بازی،سازگاری،پیروزی

  3. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام
    خیلی مایل بودم که تمدید اشتراک استفاده کنم ولی حتی ساعت 11 صبح تماس گرفتم
    کسی جواب ندادند لطفا برای تمدید من آماده هستم موفق باشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**