دلیل زود خسته شدن شما فقط این چند دشمن است!

حتما با افرادی رو به رو شدید که بمب انرژی هستند. به طوری که خستگی برای آن‌ها معنی ندارد. احتمالا شما همیشه به حال آن‌ها غبطه می‌خورید و با خودتان فکر می‌کنید کاش من هم پر انرژی بودم و زود خسته نمی‌شدم، در این صورت می‌توانستم کارهای بزرگ انجام دهم! خبر خوب این است که شما هم می‌توانید نیروی درونی خود را بالا ببرید به شرطی که کاهش‌ دهنده‌های انرژی را بشناسید و از آن‌ها دوری کنید.

تا چند سال پیش، من خودم خیلی سریع خسته می‌شدم و فکر می‌کردم که توان انجام هیچ کاری را ندارم. اما مدت‌هاست کاهش دهنده انرژی را شناسایی کردم و با کار کردن روی آن‌ها تبدیل به یک فرد پرانرژی شدم. فرمول خیلی ساده است. کافیست کمی باورتان را تغییر داده و برخی کارها را انجام ندهید. در این مقاله بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

» اولویت با شناسایی باورهاست

قبل از اینکه با کاهش‌دهنده‌های انرژی آشنا شویم بهتر است کمی به بررسی باورهایمان بپردازیم. قدرتی که باورها دارند، غیر قابل توصیف است. به حدی اهمیت باور در زندگی بالاست که می‌تواند باعث ارتقای ما شود یا کاملا ما را زمین بزند.

من دوستی دارم که فکر می‌کند انرژی آدم‌ها محدود است. به طوری که به اعتقاد او ما باید بعد از هرکاری استراحت کنیم، در غیر این صورت بیمار خواهیم شد.

در حالی که این طرز تفکر درست نیست. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند ما  انرژی فوق‌العاده‌ای داریم و خیلی قویتر از چیزی هستیم که تصور می‌کنیم. در قدم اول باید باورهای نادرست را شناسایی کنیم و سپس عواملی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد انجام ندهیم.

باورهای نادرست می‌تواند شامل این موارد یا موارد مشابه دیگر باشد:

  • – ما خانوادگی زود خسته می‌شیم!
  • -باید حتما بعداز ظهر بخوابم وگرنه نیرو کم میارم!
  • -اگر شب‌ها کم‌تر از هشت ساعت بخوابم نمی‌تونم تو طول روز به هیچ کدوم از کارهام برسم.

در حالی که هیچ کدام از این‌ها حقیقت وجودی شما نیستند و به خاطر تلقین و تکرار تبدیل به باور شدند. آن‌ها را شناسایی کنید و با تکنیک‌های که برای تغییر باور وجود دارد، با باورهای درست جایگزین کنید.

بعد از تغییر دیدگاه بهتر است سراغ شناسایی کاهش‌دهنده‌های انرژی برویم.

 

» تعیین نکردن حد و مرز در زندگی

اولین عامل که می‌تواند شما را از رسیدن به کارهایتان باز دارد، نداشتن حد و مرز در زندگی‌تان است. زمانی که هیچ برنامه مشخصی ندارید و اجازه می‌دهید دیگران به راحتی جهت زندگی روزانه شما را این سو و آن سو ببرند و بیش از حد با شما صمیمی شوند، دیگر انرژی برای تمرکز روی هدف‌هایتان و انجام کارهای اصلی باقی نمی‌ماند.

‌بهتر است برای زندگی خود یک حد و مرز تعیین کنید
و اجازه ندهید دخالت بیجای دیگران باعث کم شدن شوق و اشتیاق شما شود. 

 

» تلاش برای تغییر دیگران

این موضوع بسیار مهم است.
شما نیروی درونی خود را کجا استفاده می کنید؟
برای رسیدن به اهداف‌تان یا تغییر دیگران؟

این حقیقت را باید بپذیریم که تلاش برای تغییر دیگران یک کار اشتباه است و تنها باعث خستگی و ناامیدی ما می‌شود. به جای اینکه انرژی‌ خود را در مسیر تغییر دیگران هدر دهیم، می‌توانیم کارهای بهتری انجام دهیم که ما را به اهداف‌مان نزدیک‌تر می‌کند.

آدم‌ها را با همه اخلاق‌هایی که دارند بپذیریم و تنها به فکر پیشرفت و بهبود رفتاری و شغلی خود باشیم. زمانی که ما تغییر کنیم، ناخودآگاه رفتار اطرافیان نیز با ما تغییر خواهد کرد.

 

» گذراندن وقت با افراد سمی

به نظر من هیچ چیز بدتر از هم نشینی با افراد منفی‌نگر نیست. یک ساعت صحبت با آن‌ها می‌تواند انرژی روزانه ما را به طور چشمگیری کاهش دهد. آن‌ها طوری از بدبختی‌ها و ناراحتی‌ها صحبت می‌کنند که گاهی حتی ممکن است احساس کنیم به آخر خط رسیدیم.

هرجا مطمئن شدید که با افراد سمی در ارتباط هستید، به جای تلاش برای تغییر آن‌ها، از این افراد فاصله بگیرید. شخصی که به راحتی به آرزوهای ما می‌خندند و با جملات تحقیر کننده قصد دارد جلوی پیشرفت ما را بگیرد، نمی‌تواند یک دوست خوب باشد.

البته ممکن است این فرد یکی از بستگان نزدیک باشد در این صورت سعی کنید اهداف خود را برای آن‌ها بازگو نکنید و تا حد امکان مکالمات را به سمت و سویی ببرید که اثر منفی روی شما و نیروی درونی تان نگذارد.

اگر در پیدا کردن افراد خوب برای وقت گذراندن مشکل دارید
مقاله‌ی روش‌های حرفه‌ای دوست‌یابی به روش علمی را بخوانید

 

» اولویت قرار دادن نیاز دیگران 

زمانی که ما اولویت اصلی زندگی خود نیستیم، انرژی‌مان را برای همه خرج می‌کنیم و اگر چیزی باقی ماند نوبت به خودمان می‌رسد. این کار کاملا اشتباه است. شما و احساس و نیازهایتان اولویت اول هستند. 

به عنوان مثال اگر در حال انجام یک پروژه هستید و یک دوست با شما تماس می‌گیرد و از شما می‌خواهد همراه او به یک مهمانی یا خرید بروید. باید قدرت نه گفتن داشته باشید و اول از همه به نیاز خودتان که انجام آن پروژه است توجه کنید.

 

» دنبال کردن ورودی‌های منفی

من فکر می‌کنم باید اسم اخبارهایی که در تلویزیون یا روزنامه پخش می‌شود را تغییر دهیم و بگذاریم: دشمن انرژی

ورودی‌های منفی دشمن شماره یک ما هستند. فرق نمی‌کند در تلویزیون باشد یا روزنامه، فضای مجازی یا حتی در گفت و گوی واقعی در هر صورت از ورودی‌های منفی جلوگیری کنیم تا نیروی بیشتری برای دنبال کردن اهداف و ساختن زندگی ایده آل داشته باشیم.

من پای صحبت افراد موفق زیادی نشستم و بارها دیده‌ام که این افراد سال‌هاست دور اخبار و ورودی‌های منفی را خط کشیدند.

 

» فکر زیاد به جای عمل

این جمله را همیشه به خاطر بسپارید: بیست دقیقه انجام کار بهتر از 80 دقیقه فکر درباره چگونگی انجام آن است. دست از فکر کردن بیش از حد بردارید و وارد عمل شوید. فکر زیاد فقط انرژی شما را کم می‌کند.

شاید شما ایده‌ای در ذهن دارید که مدت‌هاست درباره آن فکر می‌کنید. خب حالا وقت انجام دادن آن رسیده است. تا در دنیای واقعی کاری نکنید، فکرهاش شما فایده‌ای نخواهد داشت.

شما عامل دیگری که باعث کاهش انرژی می‌شود، سراغ دارید؟ اگر به غیر از این موارد، مورد دیگری می‌شناسید حتما در قسمت نظرات درباره آن برای ما بنویسید.


در همین زمینه بیشتر بخوانید:

می‌دانستید که روشی برای دوش گرفتن وجود دارد که واقعا شما را سرزنده می‌کند؟
تکنیک دوش فنلاندی; به این روش جدید دوش بگیرید تا انرژی شما در طول روز ۱۰۰ برابر افزایش پیدا کند

 

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت هر می‌گوید

    البته درباره ی تیتر تلاش برای تغییر دیگران بایستی گفت که بی تفاوت بودن نسبت به رفتار نادرست دیگران کار اشتباهی ست چرا که یک تلنگر یا یک نصیحت درست چه انسانها رو که تغییر داده
    این یک وظیفه الهی ست که فردی که علم به راه درست دارد اون رو در اختیار دیگران بگذارد و در جایی هم شاید ایجاب کند که فرد رو از کاری هم نهی کند…
    شاید این بی تفاوتی خود خواهی محض را برساند

  2. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    سلام به به عجب نکته خوبی من خودم امتحان کردم واقعا جواب میده
    به نظر من باید از اطرافیانمون فاکتور گیری کنیم و کسایی که باعث رشد نکردنمون میشه دوری کنیم

  3. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    دیدگاه سازنده ی ۱
    ما تو زیست شناسی سه تا کدون پایان داریم و فقط یک کدون آغاز این یعنی پایان دادن کاری که شروع کردی سه برابر مهم تر از استارت زدنشه!

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      عزیزم این سه کدون پایان مخصوص باکتری و mrn چند زنی هستش ها…..برای انسان و یوکاریوت‌ها ما به ازای هر کدوم آغاز یه کدوم پایان داریم.
      موفق باشی

      1. کاربر سوخت جت AAEE می‌گوید

        نه منظورش سه مدل کدون پایان داریم نه برای هر ام آر ان ای (UAA . UAG . UGA) و یک مدل کدون آغاز (AUG)

  4. کاربر سوخت جت می می‌گوید

    سلام من این روش رو قبل از خوندن این مقاله ناقص انجام می‌دادم ونتیجه درست نمیگرفتم nخیلی ممنوناز تهیه وتدوین این مقاله

  5. کاربر سوخت جت jjad می‌گوید

    بسیار مقاله مفیدی بود nمن فکر میکنم عدم داشتن تفریحات مناسب در طولانی مدت به شدت انرژی درونی انسان رو کم می کنه

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**