شگفتی تمرکز فکر – چطور با تمرکز فکر به خواسته‌هایمان برسیم؟

ویلیام واکر اتکینسون در کتاب شگفتی تمرکز فکر، بخشی را به اهمیت تمرکز در دستیابی به خواسته‌ها بیان می‌کند. تمرکز از اهمیت بسیار بالایی برای افراد در جهت رسیدن به خواسته‌ها برخوردار است. از این رو باید سعی کنیم تا به این مهم دست یابیم.

انسان ناآگاه ممکن است بپرسد«با خواستن و آرزو کردن، چطور می‌توانیم به خواسته و آرزو برسیم؟» پاسخ این سؤال می‌تواند فقط یک کلمه باشد: متمرکز شدن به آن‌ها.

همه‌ی نیازها و آرزوهای انسان امکان فراهم شدن را دارند. فقط بستگی به انسان دارد که چقدر به خواسته‌اش متمرکز شده و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. خواستن به تنهایی نمی‌تواند انسان را به آرزویش برساند.

اما اگر خواستن، در کنار تمرکز و تلاش قرار بگیرد، هر خواسته‌ای دست یافتنی است. خواستن به تنهایی می‌تواند نشان دهنده‌ی ضعف انسان هم باشد، انسانی که برای رسیدن به خواسته‌اش تلاش نمی‌کند؛ حتماً ضعفی دارد.

زمانی که به چیزهای بیهوده و پوچ فکر می‌کنید، درست به اندازه‌ی زمانی که به موضوع‌های ارزشمند و مفید فکر می‌کنید؛ انرژی مصرف می‌کنید.

Image result for شگفتی تمرکز فکرحالا که اینطور است، آیا بهتر نیست به خواسته و آرزوی‌تان فکر کرده و به آن متمرکز شوید؟

به خواسته‌تان دقت کنید. تصویر ذهنی دقیقی از آن بسازید و اراده‌ی خودتان را به کار گیرید تا این تصویر ذهنی را به واقعیت تبدیل کنید. ا

جازه ندهید که جریان زندگی شما را مثل کشتی بدون ناخدا، به هر سویی که می‌خواهد ببرد. خواسته‌تان را دقیقاً بررسی کنید و با متمرکز شدن به آن، تلاش کنید تا به آن دست یابید. اطمینان داشته باشید که موفق خواهید شد.

اطمینان داشته باشید که خودتان را به هر آرزویی که متعهد کنید، به آن دست خواهید یافت. بسیاری از انسان‌ها خودشان را متعهد می‌کنند که به خواسته‌ یا آرزویی برسند. اما وقتی دست به اقدام می‌زنند، احساسی در درونشان به آن‌ها می‌گوید که موفق نخواهند شد.

اتفاقی که معمولاً برای این افراد می‌افتد، این است که موفق نمی‌شوند. برای روشن شدن موضوع برایتان مثالی می‌آوریم:

آقایی به یک فروشگاه رفت تا یک کالا بخرد. فروشنده به او گفت:«متأسفم، اما این کالا را نداریم». آن آقا از فروشنده سؤال کرد که آیا می‌داند که این کالا را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد. اما باز هم جواب درستی نشنید.

بنابراین به سراغ مدیر فروشگاه رفته و موضوع را با او در میان گذاشت. اتفاقاً مدیر فروشگاه اطلاعات کاملی درباره‌ی این سؤال داشت و او را راهنمایی کرد تا بتواند از یک فروشگاه، کالای مورد نظرش را بخرد.

راز تمرکز به خواسته همین است. آن آقا می‌توانست در همان ابتدا که فروشنده گفت کالا را ندارد، خداحافظی کرده و از فروشگاه خارج شود. اما چون اراده کرده بود آن کالا را بخرد، آن قدر سماجت کرد تا اطلاع درستی از محلی که بتواند کالا را بخرد دریافت کرد. به یاد داشته باشید که روح همه‌ی انسان‌ها مرکز یک قدرت جادویی است.

اگر روح شما دارای همت بلند و عزم راسخ باشد می‌گویند:«یا راه رسیدن به خواسته‌ام را پیدا می‌کنم، یا خودم آن را خلق می‌کنم!» با این این روح و اراده، به هر خواسته‌ای دست خواهد یافت.

به این مثال دقت کنید:

«آقایی مدیر یکی از بانک‌های معروف و خوش‌نام است. اما نکته‌ی جالبی که باید بدانید این است که سال‌ها قبل او به عنوان نامه‌رسان در آن بانک استخدام شد. اما پدرش برای او دکمه‌‌ای تهیه کرد که روی آن حرف «م» نقش بسته بود.

پدرش دکمه را به او داد و گفت: «حرف میم، اولین حرف از کلمه‌ی مدیر عامل است». من این دکمه را به تو می‌دهم تا تلاش کنی یک روز مدیر عامل این بانک شوی.

این فکر و خواسته را باید همیشه در ذهن داشته باشی و هر روز و هر لحظه به آن فکر کنی. باید هر کاری که تو را به این خواسته می‌رساند انجام دهی و شایستگی خودت را نشان دهی. هر روز که پسر از کارش باز می‌گشت، پدر از او می‌پرسید: امروز را چطور گذراندی؟

این کار باعث می‌شد این خواسته همیشه در ذهن پسر جوان باقی بماند. به این ترتیب، پسر جوان به هدف مدیر عامل شدن متمرکز شده و برای اثبات شایستگی خودش هر کاری انجام داد. پدرش به او گفته بود درباره‌ی این دکمه با کسی صحبت نکند، تا زمانی که به آن دست پیدا کنید. همکارانش همیشه از او درباره‌ی این دکمه سؤال می‌کردند اما او حقیقت را به آن‌ها نمی‌گفت».

 

این هم نکته‌ی مهمی است که باید درباره‌ی هدف‌ها و آرزوهای خودتان بدانید. تا زمانی که به خواسته‌تان نرسیدید، با هیچ کس درباره‌ی آن صحبت نکنید. چون ممکن است طرف مقابلتان حرفی بزند که باعث ناامیدی و از بین رفتن انرژی‌تان شود.

اگر اطمینان دارید که هدف شما مثبت بوده و به هیچ کس آسیبی وارد نمی‌کند، با تمام نیرویتان تلاش کنید تا به آن برسید و با کسی درباره‌ی آن صحبت نکنید. وقتی به هدفتان برسید، همه شاهد موفقیت شما خواهند بود. اما قبل از آن، ممکن است حرف‌هایی بشنوید که شما را مردد و مأیوس کند.

پسر جوان داستان ما هم این نکته را رعایت کرد تا زمانی که به هدفش دست یافته و مدیر عامل آن بانک شد. حالا می‌توانست راز این دکمه‌ی جادویی را برای دوستان و همکارانش بیان کند و همین کار را کرد.

انرژی حیاتی‌تان را برای راضی کردن دیگران و حتی هوس‌های خودتان هدر ندهید. به یک هدف ارزشمند و مهم‌ تمرکز کنید و تمام انرژی‌تان را برای دستیابی به آن به کار بگیرید. انسانی که با عزم راسخ و اراده‌ی قوی به هدفش متمرکز می‌شود، شکست نخواهد خورد.

نکته‌ی دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که امروزه موفقیت انسان‌ها ارتباط زیادی با درون آن‌ها و فعال کردن نیروی جادویی درون دارد. اگر بتوانید با هستی‌تان ارتباط برقرار کنید، به نتیجه‌های شگفت انگیزی دست می‌یابید.

کائنات دارای انرژی بی‌پایان است. شما در این مجموعه منظم و بی‌پایان، در جای خود قرار می‌گیرید و این که اهمیت جایی که در آن قرار دارید چقدر است، بستگی به خودتان دارد.

حتما بخوانید: کائنات در دستان شما; چطور اهدافتان را به کائنات بسپارید و منتظر تحقق آنها باشید؟

اگر هدف مثبتی انتخاب کنید که برای سایر انسان‌ها ضرر نداشته باشد، سپس با هستی و انرژی بی‌پایان درونتان که جزئی از انرژی بی‌پایان کائنات است ارتباط برقرار کنید؛ به خواسته‌تان خواهید رسید.

هر هدف مثبتی برای انسان امکان پذیر و دست یافتنی است. اگر به این نتیجه رسیدید که هدف درستی انتخاب کرده‌اید، به حرف‌های دیگران کاری نداشته باشید و فقط تلاش کنید تا به آن دست یابید. چون وظیفه‌ی شما همین است.

اگر انسان به خداوند اتکا کند، حتی اگر همه‌ی جهان با او مخالفت کنند می‌تواند به خواسته و هدفش دست پیدا کند. وقتی درباره‌ی خواسته‌تان صحبت می‌کنید نباید بگویید:«ای کاش آدم بزرگ و مهمی بودم». باید از فعل زمان حال برای بیان خواسته‌تان استفاده کنید و بگویید: « من آدم بزرگ و مهمی هستم».اگر به نکته‌ی مهمی که در این موضوع وجود دارد پی ببرید، قدرت بی‌پایان درونتان را فعال کرده‌اید و هر مانعی که در راه رسیدن شما به هدفتان قرار دارد را کنار خواهید زد.


 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    لطفا چند کتاب مهم و کاربردی که به وجود آوردن تمرکز رو یاد میده ،معرفی کنید.

    1. کاربر سوخت جت بی می‌گوید

      حالم خوب شد با نگاهی که به مطالب وب سایت خیلی عالی است واقعا تا باحال پکیج اینقدر کامل ندیده بودم، فوق العاده هستید، تمرکز، باور، ذهن آشفته ،عزت نفس،بی برنامه بودن بی هدف بودن و کم ارزشی خیلی از مشکلاتی است که همه را میشه با مجموعه عالی و کامل سوخت جت برطرف کرد.ممنوم که هستید

  2. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    خوب بود بحث تمرکز میشه گفت که یکی از بحث های ریشه ای موفقیته شاید هربار که میخونیم فکر میکنیم تکراریه ولی ضروریه ضروریه ضروریه

  3. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    سلام وقت بخیر ممنون از مقاله خوبتون لطفا پادکست های بیشتری رو به اشتراک بذارید ممنونم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**