چطور عادت های خوب داشته باشیم؟ (و حفظ کنیم…)

عادت خوب

انسان عادت ها را می سازد و عادت ها انسان را…
همه مان میخواهیم عادت داشته باشیم ورزش کنیم، عادت داشته باشیم کتاب بخوانیم، عادت داشته باشیم بهترین استفاده را از وقت مان ببریم، عادت داشته باشیم درست صحبت کنیم و هزاران عادت خوب که از داشتن شان پشیمان نمی شویم؛

اما چرا نمیتوانیم عادت های خوب را
به سادگی داشته باشیم؟

خب ساختن عادت، کار سختی است.
به سادگی ساختن یک خانه به کمک لِگو یا کشیدن نقاشی خورشید گوشه برگه نیست !
طبق تحقیقات روانشناسی، برای اینکه یک عادت در شما ایجاد شود، شما میانگین باید 66 روز آن کار مورد نظر را انجام دهید (یعنی اگر در روز 65-ام آن کار را انجام ندهید، مجددا از اول باید 66 روز انجامش دهید…) تا انجام آن کار تا آخر عمرتان تبدیل به عادت میشود.

حالا انتخاب با شماست؛
آیا این کارهایی که در طول روز انجام میدهید تا تبدیل به عادت شوند، باعث موفقیت و پشرفت شما میشود؟ یا باعث پسرفت و ضرر؟

ما معمولا در طول روز یک سری کارهای روزمره انجام میدهیم… خب تا اینجا همه مان به یک وجه مشترک داریم؛ تا اینکه مشخص میشود هرکسی چه کاری انجام میدهد و این کار تبدیل به چه عادتی میشود؟

مثلا شما میتوانید هر روز یک کار خیر برای یک نفر انجام دهید و بعد از مدتی این کار تبدیل به عادت شود و حس خوبی از زندگی داشته باشید.

یا میتوانید هر روز یک پاکت سیگار بکشید و سیگار کشیدن را تبدیل به عادت کنید و شش هایتان را در میانسالی از کار بیندازید (البته قبلا ایــنجـــا گفتیم چطور سیگار را ترک کنید…) به نظر شما کدام عادت ها باعث خوشبختی، باعث ثروتمند شدن و باعث موفقیت شما در زندگی میشود؟ کدام عادت ها شما را از افراد عام جامعه متفاوت میکند؟

اگر تصمیم گرفتید، عاداتی جدید و سالم در خودتان ایجاد کنید؛ باید به شما بگوییم که قرار است 66 روز سخت در پیش داشته باشید. یعنی به مدت دو ماه، کاری را (شاید) علارغم میل باطنی تان حتی مجبور باشید انجام دهید تا اینکه بعد از این مدت، بدون فکر کردن عادت داشته باشید آن کار را انجام دهید.

ایده جالبی است… اما خب کمی سخت است.
به خاطر همین است که تعداد افراد موفق، ثروتمند و بلندپرواز در دنیا اینقدر کم است ! شما میخواهید جزو کدام دسته باشید؟ عوام؟ یا اقلیت برتر؟ خب عادت هایتان مشخص میکند کدام دسته اید…

 

چارلز داهیگ نویسنده کتاب پرفروش «قدرت عادات»
چارلز داهیگ نویسنده کتاب پرفروش «قدرت عادات»

عادت خوب

فقط اگر میخواهید به دسته اقلیت های خاص بپیوندید؛
ما در این مقاله هرآنچه برای داشتن عادات خوب و مثبت در خودتان لازم دارید، آماده کرده ایم !
5 تکنیک ساده (با پشتوانه علم روانشناسی) برای تغییر و ایجاد عادت های جدید در خودتان… که از آخرین راهکارهای علم روانشناسی و از برترین پروفسورهای دانشگاه های دنیا برای شما گردآوری شده…

برای یک زندگی جدید با عادت های جدید آماده اید؟ شروع کنیم :

در زمینه عادت ها، قبلا چند مقاله مهم منتشر شده که اگر هنوز نخواندید، این فرصت را از دست ندید :

 

5 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت کی می‌گوید

    بسیار خرسندم از اینکه با سایت شما اشنا شدم .شما کمک بزرگی به من کردید چون مشتاقانه دنبال این چنین مطالبی بودم و میبینم که این مقاله ها واقعا به روز هستند بسیار ذوق زده هستم از خواندن این مطالب مفید شما.ارزوی موفقیت بیشتر برایتان دارم.

  2. کاربر سوخت جت بر می‌گوید

    سلام – برای اولین بار متوجه شدم که تاکنون خیالپرداز بودم و علت عدم پیشرفت خودم را متوجه شدم .واقعا ممنونم از شما و اطلاعات سایت .لطفا به ایمیل من اطلاعات خودتان را بفرستید تا ازش استفاده کنم.ممن.ن میشم

  3. کاربر سوخت جت وی می‌گوید

    با سلام
    مطالب عالی و مفید هستن با تشکر از زحماتتان

  4. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    در کتاب اثر مرکب و قطار کارآفرینی دارن هاردی نیز مطلالب خوبی در بازه ایجاد عادت اومده

  5. کاربر سوخت جت akil می‌گوید

    سلام درج زندگینامه افراد کار افرین برای اعضا سود مند است بصورت کامل
    معرفی دوره های عملی وکاربردی حرفه ای برای ارتقا مهارت اعضا مفید است

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**