چطور علاقه مان را به پول تبدیل کنیم ؟

چطور علاقه مان را به پول تبدیل کنیم؟

میدونم کی هستی.
تو همون فرد همیشه خسته و اخم بر ابرو در سر کار هستی که از کارِت نفرت داری. اگر رئیس داری ،رئیست دقیقا همون فردیه که بیشترین انرژی را صرف تحمل کردنش میکنی…
تو همون فردی هستی که هر روز این جمله رو به خودت بارها میگی : “این زندگی کردن نیست…

اخم نکردن در سرکار و یا پیدا کردن یک رئیس خوب میتونه برات خوب باشه ،اما… یه چیز دیگه ای میخوای ،یه چیزی که علاقه داری بهش، یه چیزی که فکر کردن راجع بهش باعث میشه سر ذوق بیای. اشتیاق به کاری داری که میدونی زندگی واقعی رو بهت هدیه میده. دقیقا همون کاری که برای تفریح و سرگمی که دوست داری ساعت ها برایش وقت بذاری.

برای بعضی ها این اشتیاق فروزان بازی کردن فوتبالِ و یا خواندن یک کتاب رمان. بعضی ها هم تمام طول هفته کاری فکر و ذکرشون پیش مسافرت آخر هفته است.
اشتیاق و علاقه تان هر چیزی که باشد، دقیقا سرگرم آن شدن به شما انرژی میده، شور و اشتیاق دارید براش، بعضی اوقات فکر میکنید “کاش میتونستم تمام عمرم رو سرگرمش باشم… چه حالی میداد“.
تا زمانی که در عصر اطلاعات (و ارتباطات) زندگی میکنیم کارآفرینان از هرچیزی که فکرش رو بکنید در حال کسب پول هستن. موفق ترین و ثروتمندترین افراد دقیقا همان کاری را کردند که شما آرزویش را میکنید : دنبال کردن اشتیاق و علاقه شان.

و اما شما چی؟ هنوز فکر میکنید “مگه میشه  تفریح من تبدیل به کار من بشه؟ یعنی بتونم هم پول کسب کنم و هم تفریح؟ عمرا … اصلا از قدیم گفتن تو کار باید سختی بکشی تا بتونی از تفریح لذت ببری...”

بله و این فرق شما با اون فرد ثروتمندی هست که فکر میکنید چقدر خوش شانس بوده که به چنین جایگاهی رسیده.
دقت کن، اگر علاقه و اشتیاقی داری، بهتر میتونی افرادی با علائق و اشتیاق مشابه را جذب کنی و این یعنی چی؟ مردم حاضرند برای علاقه و اشتیاقشان پول خرج کنند، چون کلی بهشون انرژی میده و باعث میشه از زندگی لذت ببرند. یک حساب دو دو تا چهارتای ساده : هر کجا علاقه و اشتیاق مردم را پیدا کردی، یعنی امکان پولسازی وجود دارد. مهم نیست علاقه و اشتیاقتان چی باشد، هر چه باشد مردمی پیدا خواهند شد که حاضرند بابتش به شما پول بدهند.

خب، شاید تا اینجا کمی قانع شدید و احتمالا این سوال در ذهنتان است : قبول، من اشتیاق و علاقه ای دارم و با گروهی از مردم که اشتیاق و علاقه مشابه دارند هم به اشتراک گذاشتم چون میتونم ازش پول کسب کنم، اما چطور پول کسب کنم؟

چطور از اشتیاق و علاقه ام پول بسازم؟ من چیز زیادی از کسب و کار و راه اندازی آن نمیدونم، اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم !

امشب قبل از خواب ابتدا این مقاله : “چطور یک شرکت راه اندازی کنیم – از ایده تا اجرا” و “چطور سریع مدرک MBA بگیریم؟” رو بخونید. امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و بینهایت کتاب در زمینه شروع و راه اندازی کسب و کار، بهانه ی “من نمیدونم از کجا شروع کنم” دیگر جواب نمیدهد…

اما شاید نمیخواهید وقت و هزینه تان را صرف گشتن و خریدن کتاب و یا صرف وبگردی کنید تا مطالب مورد نظرتان را بدست آورید. اگر چنین است شما در ادامه کامل میخوانید چطور علاقه و اشتیاقتان را تبدیل به پول کنیم (بدون نیاز قبلی به اطلاعات راجع به کسب و کار!)

خب شروع کنیم :
چطور میتونیم علاقه و اشتیاقمان را تبدیل به یک کسب و کار پولساز کنیم؟

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    نکته مهم اینه که اینقدر باید مطالعه و با دیگران صحبت کنید تا بالاخره ایده به ذهنتون بیاد

  2. کاربر سوخت جت oo65 می‌گوید

    فوق العاده کاربدری و مفید بود.متشکرم.

  3. کاربر سوخت جت hani می‌گوید

    برای اجرای مراحل 2 و 3 پیغام خطا میدهد و وارد لینک پرداخت نمیشود.

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      دوست عزیز مشکلی مشاهده نشد، با مرورگر دیگری امتحان کنید یا با فیلتر شکن امتحان کنید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**