افراد موفق خارج از چارچوب فکر میکنند، شما چطور این کار انجام دهید؟

ما انسان ها عادت داریم در یک چاچوب فکری از قبل مشخص و ساخته شده برای افکارمان به تفکر بپردازیم، اما افراد موفق خارج از چاچوب ذهنی فکر میکنند برای همین است که شرکت هایی مثل Apple یا مایکروسافت و یا گوگل شکل میگیرند و موفق میشوند…

فکر کردن خارج از چارچوب یعنی چی؟

آیا تا به حال از اینکه عده‌ای، صرفنظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، اساسا حال خوبی دارند متعجب شده‌اید؟آن‌ها همیشه یک راهی پیدا میکنند تا به بالاترین نقطه در هر کاری دست پیدا کنند؛ بدون توجه به اینکه زندگی چه موانعی را بر سر راهشان می‌گذارد.

به نظر می‌رسد که آن‌ها با این شعار زندگی می‌کنند که «زندگی هرچی بهت داد، بهترین استفاده رو ازش ببر !» در عین حال سایر افراد، حتی با مزایای بزرگتر، در برنامه‌ریزی و اجرا ناتوان هستند و نهایتا شکست می‌خورند.

گاهی اوقات ما میدانیم که مشکل از کجاست، اما نمی‌توانیم آن را درست کنیم. مثلا شما میدانید که فروش تان کم است چون کمتر به مشتری های جدید زنگ میزنید… خب مسئله و راه حل اینجا مشخص است.

اما در بعضی مواقع، نه مسئله مشخص است و نه راه حل !
بر فرض مثال، شما میخواهید در دانشگاه قبول شوید، اما نمیدانید چه سرفصل هایی از چه درسهایی و با چه روشی یادبگیرید، چه آزمون هایی شرکت کنید و در کل چه کارهایی برای قبولی انجام دهید.

اگر جز افراد عادی جامعه باشید، با دیدن این حجم از سوالات بی پاسخ دست از کار میکشید و زیرلب خواهید گفت «بیخیالش… معلوم نیست اصلا چه خبره الکی وقتمون هدر میدم!» اما اگر همین هدف را به بعضی افراد بدهید، حتی اگر هیچ پیش زمینه ای راجع به آن نداشته باشند نهایت تلاش شان را میکنند و موفق میشوند.

مشکل از صورت مسئله نیست، پس کجاست؟
اگر انسانی کوته‌ بین و سطحی‌ نگر باشیم (که قطعا نیستید واگرنه اینجا نبودید) و به راحتی با نسبت دادن شانس به افراد موفق، می‌توانیم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم اما اگر واقعاً آنچه که اتفاق می‌افتد را بررسی و زندگی افراد موفق را مطالعه کنید، متوجه این موضوع میشوید که خوش‌ شانسی هیچ ارتباطی با موفقیت ندارد.

ممکن است فرد خوش شانسی باشید، اما موفق نباشید؛ و یا برعکس مثل تمام کارآفرینان بزرگ دنیا، موفق باشید اما خوش شانس نباشید ! البته هیچ جای نگرانی نیست چون مهارت‌ های مهمی در این زمینه وجود دارد تا نه تنها به ما کمک کنند خارج از چارچوب فکر کنید و بتوانید از شرّ یک زندگی فلاکت بار نجات پیدا کنید بلکه توانایی‌های تان را هم گسترش دهید و موفقیت های بزرگی در زندگی بدست آورید.

یکی از این مهارت‌ها ایجادِ «طرزفکر موفق» نسبت به هرکاری است که انجام میدهید.
اگر برترین عملکردها را در دنیای تجارت، ورزش، پزشکی، هنر و… را مطالعه کنید و یا با بسیاری از افراد موفق مصاحبه کنید، به این نتیجه خواهید رسید که مهارت و استعداد در موفقیت های بزرگ مهم هستند، اما مهم تر از تمام این ها، «طرزفکر» متفاوت این افراد نسبت به مسائل مختلف زندگی است که تعیین کننده نتیجه بازی است.

البته این مسئله به آن سادگی که در تلوزیون و رادیو یا روزنامه راجع به آن میخوانید نیست‌ !

«طرزفکر موفق» با فکر کردن خارج از چارچوب ذهنی و آمادگی شما برای موفقیت شروع می‌شود.
در این مقاله قصد داریم 4 مرحله قدرتمندی را که می‌توانید امروز از آن استفاده کنید تا خارج از چارچوب فکری افراد عادی بیندیشید و در نهایت زندگی خود را تغییر دهید، را میخواهیم به شما معرفی کنیم :

در همین زمینه، نوشته های زیر را هم توصیه میکنیم بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت adeh می‌گوید

    جریان حالتی است که فرد در آن به گیرایی عملی که انجام میدهد آگاه است،بنظرم مهمترین نکته مقاله بود
    ممنون از زحماتتون

  2. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    همه موارد به کنار درس شماره ۴ ۰ ضد زلزله درونی باشید عالی بود….. استفاده کردیم تشکر از زحماتی که میکشید

  3. کاربر سوخت جت ند می‌گوید

    خیلی خیلی خوب بود سپاس از شما

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**