انگیزشی ترین فیلم های تاریخ سینما بر اساس داستان های واقعی

فیلم دوست دارید؟ البته که دوست دارید…
حالا چه بهتر که این فیلم‌ها بر اساس یک داستان واقعی و فیلم انگیزشی هم باشند.

چند نکته قبل از اینکه بپرید سراغ فیلم‌ها….

  • برای هر فیلم ابتدا خلاصه‌ی داستان آمده به صورتی که چیزی از داستان را اسپویل نکند، پس حتما ابتدا خلاصه را بخوانید.
  • همه‌ی فیلم‌ها توسط خودم دیده شده و  انگیزشی بودن فیلم ها با داستان واقعی ضمانت می‌شود.
  • این لیست محدود به فیلم‌های انگیزشی می‌باشد که داستان‌شان واقعی است و سایر فیلم‌های انگیزشی در این لیست قرار نگرفته‌اند.

 

ــــــ‌ بهترین فیلم انگیزشی تاریخ ــــــ

که هر کدام‌شان می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند

 

 

ـــ یک ذهن زیبا ـــ
A Beautiful Mind

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی یک ذهن زیبا: ریاضی دان برجسته  از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به سمت استادی برگزیده می‌شود. او توانایی خارق العاده ای در کشف رابطه بین اشکال و اعداد به هم ریخته دارد. ازدواج با آلیشیا به زندگی او رنگ و لعابی دیگر می‌دهد، تا اینکه ظاهراً ویلیام پارچر ( اد هریس ) مامور سیا به سراغش می‌رود و از او می‌خواهد با توجه به استعداد بی نظیرش در زمینه فعالیت‌های رمز شکنی به سیا کمک کند اما…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
دیدن این فیلم واقعا چرا نمی‌خواهد! این فیلم عمیقا وارد داستان زندگی شخصی و خانوادگی ریاضی‌دان بزرگ و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد، جان نش می‌شود.
حالا چیزی که داستان را جالب‌ می‌کند دست‌وپنجه نرم کردن این مرد با فرمول‌های ریاضی نیست بلکه او از سن جوانی دچار یک بیماری نادر روانی و بسیار خطرناک به نام اسکیزوفرنی می‌شود که در آن بیمار به صورت شدید تمام فکر و ذهنش را در تصورات و توهمات ساختگی خودش سپری می‌کند.
این فیلم برنده‌ی چند جایزه‌ی اسکار شد و اکنون که من دارم برایتان می‌نویسم رتبه‌ی ۱۴۲ از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. 

 

تماشای آنلاین:

 


ـــ نظریه‌ی همه‌چیز ـــ
The Theory of Everything

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی نظریه همه چیز: این فیلم زندگی نامه دانشمند معروف، استیون هاوکینگ را به تصویر می کشد. استیون دانشجوی فیزیک نجومی دانشگاه کمبریج یکی از با استعداد ترین افراد محسوب می شود. او قرار شده است تز دکترای خود را به موضوع زمان و سایه چاله ها اختصاص دهد. در همین میان او با دختری به نام جین وایل آشنا شده و اندکی بعد با او ازدواج می کند. استیون به بیماری صعب العلاجی مبتلا است که باعث میشود او توانایی ماهیچه های بدنش را به مرور از دست بدهدف با این وجود همسرش جین هرگز او را رها نمی کند. در ادامه خواهیم دید که مقالات و نظریات استیون، با وجود بیماری سختی که دارد، چه شاهکاری در دنیای علم محسوب می شود …
چرا باید این فیلم را ببینید؟
اگر اهل علم هم نباشید و سرتان در کار جوراب‌بافی باشد احتمالا استیون هاوکینگ، نابغه‌ی فیزیک‌دان عصر حاضر را می‌شناسید. و جالب اینجاست که این مرد هم مانند داستان جان نش که در بالا اشاره کردم دچار بیماری وحشتناکی به نام اسکلروز جانبی آمیوتروفیک می‌شود.
قبل از شناسایی این بیماری با دختری به‌نام جین وایلد در دوران جوانی آشنا می‌شود و کل داستان بیشتر در مورد رابطه‌ی این دو است تا دستاوردهای عملی استیون هاوکینگ. (اصلا وقتی قضیه‌ی عشقی در کاره کی دوست داره در مورد نظریه‌های فیزیک فیلم ببینه! )

 

تماشای آنلاین:

 


ـــ دانلود فیلم انگیزشی فارست گامپ ـــ
Forrest Gump

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی فارس گامپ:فارست گامپ با بازی تام هنکس و برنده 6 جایزه اسکار در مورد پسری است که به طور مادرزاد دچار اختلالات ذهنی و جسمی است. در کودکی به طور معجزه آسایی توانایی راه رفتن را بدست می آورد اما همچنان ضریب هوشی اش بسیار از حد نرمال پایینتر است. مادرش با تلاش فراوان او را به مدرسه می فرستد. او بعد از پشت سر گذاشتن سلسله ای از حوادث به موفقیتهایی بزرگ دست پیدا می کند. به جنگ ویتنام می رود و به عنوان قهرمانی دست پیدا می کند. و حتی عاشق می شود…
چرا باید این فیلم را ۱۰۰ بار ببینید؟
اگر از من بپرسید که میلاد انگیزشی‌ترین فیلمی که در طول عمرت دیده‌ای کدام بوده؟ با احتمال ۱۲۴ درصد می‌گویم فارست گامپ.
از واقعی بودن داستان این فیلم تا حدی مطمئن هستم اما نه کاملا. داستان از کودکی چلمنگ به نام فارست شروع می‌شود و تا آخر زندگی‌اش را با دستاوردهای بزرگش نشان می‌دهد.
این داستان برنده‌شدن خوب بودن و سادگی در این زندگی است. داستان تلاش و پشتکار بدون توجه به نظرات دیگران است. و در ضمن چه کسی فیلمی با بازی تام هنکس را از دست می‌دهد؟!
این فیلم با رتبه‌ی ۱۲ یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما نیز هست.

اگر به کارآفرینی علاقه دارید و تصمیم گرفتید کارآفرین شوید، حتما این مقاله را بخوانید.

تماشای آنلاین:

 


ــــ رستگاری در شوشانک ــــ
The Shawshank Redemption

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی رستگاری در شوشانک: اندی، بانکدار محترم و پولدار ایالت نیوانگلند، به اتهام قتل همسرش و فاسق او به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم می شود و اندکی بعد با Red، زندانی سیاه پوست، دوست می شود. پس از هجده سال، اندی ردی از قاتل اصلی پیدا می کند و تصمیم می گیرد برای آزادی تلاش کند…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
وقتی که فیلمی رتبه‌ی نخست فیلم‌های تاریخ سینما را داشته باشد وقتی که فیلمی بهترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفته‌ باشد فکر نکنم واقعا نظر بنده خیلی برایتان مهم باشد!
اصلا من در چه حدی هستیم که بخواهم نظرم را در مورد چنین فیلمی بنویسم!

 

تماشای آنلاین:

 


ـــ دانکــرک ــــ
Dunkirk

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی دانکرک : داستان فیلم، در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه می‌باشد. در جریان این عملیات تاریخی، بیش از ۸۰۰ قایق غیرنظامی جان دست‌کم ۳۳۵ هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند، نجات دادند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این آخرین فیلمی بوده که بر اساس یک داستان واقعی دیده‌ام. داستانش را در قسمت خلاصه‌ی فیلم خواندید. لزومی ندارد برای دیدنش حتما عاشق فیلم‌های جنگی باشید.
خب حالا چرا باید این فیلم را ببینید:
اول اینکه داستان واقعی و بسیار انگیزشی‌ای دارد.
دوم اینکه چه کسی پیدا می‌شود که فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان را نبیند.
سوم اینکه کی  پیدا می‌شود که فیلمی با بازی تام هاردی را از دست بدهد.

 

تماشای آنلاین:

 


ـــ سخنرانی پادشاه ـــ
The King’s Speech

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی سخنرانی پادشاه:داستان درباره پادشاهی است که توانست بر مشکل لکنت خودش غلبه کند و مردم کشورش را بر علیه هیتلر پشتیبانی کند! فیلم درباره روابط بین پادشاه ششم انگلیس جرج ششم (پدر ملکه الیزابت) با بازی خیره کننده کالین فیرث و دکتر معالج استرالیایی اش جفری راش است که تلاش می کند مشکل لکنت او را برطرف کند و به او قوت قلب دهد. فیلم بر اساس داستانی واقعی درباره‌ی‌ پادشاه جورج ششم ساخته شده است…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این فیلم یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های این لیست انگیزشی است. پادشاه انگلیس، جرج ششم که حالا با استعفای برادر بزرگ‌ترش باید خودش را برای امپراطوری بریتانیا آماده کند. یک مشکل بزرگ دارد: او لکنت زبانش را نمی‌تواند درست کند!
در این راه جفری، معالجه‌کننده‌ی فوق‌العاده‌اش به او کمک می‌کند که بتواند بر این مشکل غلبه کند چون در آستانه‌ی جنگ جهانی دوم، یک پادشاهی که نمی‌تواند سخنرانی کند می‌تواند به شکست یک ملت بیانجامد. این فیلم را از دست ندهید.

تماشای آنلاین:

 


ـــ سه‌تیغ اره‌ای ـــ
Hacksaw Ridge

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی سه تیغه اره‌ای: «دزموند داس» که پزشک ارتش و مخالف جنگ است، حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند اما طی نبرد «اوکیناوا» در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک‌های بی‌وقفه دشمن، یک تنه جان بیش از 75 نفر از هم‌رزمانش را نجات می‌دهد و…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
آخرین چیزی که از این فیلم یادم می‌آید این بود که در آخرش زار زار داشتم گریه می‌کردم. دزموند یک جوان غیور است که به دلایل اعتقاد مذهبی‌اش نمی‌خواهد اصلحه به دست بگیرد اما می‌خواهد که در جنگ کشورش شرکت کنند. او پزشک بی‌نظیری است که ابتدا همه بسیار پایین به او نگاه می‌کنند تا جایی که با کارهایی که نمی‌خوام اینجا برایتان اسپویل کنم امروز دزموند داس یکی از نمادهای افتخار در تمام تاریخ آمریکاست.

 

تماشای آنلاین:

 


ـــ فیلم موفقیت و انگیزشی به سوی خوشبختی ـــ
The Pursuit of Happiness

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی به سوی خوشبختی: اوایل دهه ی 1980. کریس گاردنر به سرش می زند تا کاری را در بورس نیویورک امتحان کند که در آن جا فقط یکی در بین بیست نفر می تواند روی داشتن شغلی تمام وقت با دستمزدی خوب حساب کند. حتی وقتی همسرش به خاطر این انتخاب او را ترک می کند و اوضاع بدتر و بدتر می شود کریس به اتفاق پسرش دو دستی به رؤیایش می چسبد…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این یکی می‌تواند از انگیزشی‌ترین فیلم‌های این لیست باشد. این فیلم داستان واقعی کریس گاردنر سیاه پوست، خرده فروش اسکنرهای پزشکی در سال ۱۹۸۱ است که به همراه لیندا و پسر کوچکش کریستوفر در سانفرانسیسکو زندگی بسیار سختی دارند. وضع مالی کریس بسیار بد است. او که توانایی پرداخت اجاره خود را ندارد صاحبخانه‌اش بیرونش کرده و از این رو لیندا نیز او را ترک می‌کند. کریس که هم باید پدر خوبی باشد و هم خرج کریستوفر را تأمین کند دچار مشکل شده است. کریس سعی می‌کند در شرکتی استخدام شود و از سویی باید کریستوفر را حفظ کند مبارزه سختی برای زندگی کردن پیش روی کریس قرار دارد.

 

تماشای آنلاین:


ـــ به‌سوی طبیعت وحشی ـــ
into the wild

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی به سویی طبیعت وحشی: کریستوفر مک‌کاندلس یک دانشجوی ممتاز و ورزشکار بوده که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اموری، دارایی‌های خودش رها و 24 هزار دلاری که در حساب بانکی‌اش داشت را به خیریه اهدا کرد تا برای زندگی در بیابان به آلاسکا سفر کند. در طول راه، کریستوفر با یک‌سری از شخصیت‌ها مواجه می‌شود که زندگی‌اش را شکل می‌دهند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
خب بازیگر اصلی این فیلم بنده بودم، نه شوخی کردم شخصیت اصلی داستان در مورد من بود، دوباره دروغ گفتم اما واقعا از ته دل دوست داشتم جای کریستوفر مک‌کاندلس باشم. احساس می‌کنم این آدم وجهه‌ای از وجود همه‌ی ما را به واقعیت تبدیل می‌کند. کاری می‌کند که همه در گوشه‌ای از دلمان دوست داریم انجام دهیم.
دوست داریم همه چیز این دنیای پرآشوب مسخره را ول کنیم و بی‌خیال پول و پراید و دختر همسایه شویم و خودمان را در طبعیت وحشی برای همیشه گم کنیم. بعد از این فیلم واقعا جوگیر شده بودم که همه چیز این زندگی را کنار بگذارم و با یک آب معدنی و ساقه‌طلایی به سوی طبیعت وحشی فرار کنم.

 

تماشای آنلاین:

 


ــــ ۱۲ سال بردگی ــــ
12 years a salve

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی 12 سال بردگی : «12 سال برده بودن» که براساس سرنوشت واقعی سالومون نورتاپ ساخته شده، داستان مرد سیاه پوستی را روایت می کند که در شهر واشینگتن دزدیده شده و به عنوان برده فروخته می شود و به مدت 12 سال در یک مزرعه مشغول به کار می شود تا اینکه…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
می‌دانم از معلم تاریخ دبیرستان خوشتان نمی‌آمد، منم همین‌طور بودم اما این فیلم تاریخی داستان شهامتی واقعی را نشان می‌دهد. داستانی که در سخت‌ترین شرایط می‌توان امید را از سرسخت‌ترین انسان‌ها یاد گرفت.
سالومون نورتاپ داستان یک جنگجوی واقعی برای زیرپا انداختن برده‌داری است و مطمئنا این فیلم یکی از انگیزشی‌ترین فیلم‌های دوران زندگی‌تان خواهد شد.

تماشای آنلاین:

 


ـــ شبکه‌ی اجتماعی ــــ
social network

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی شبکه اجتماعی: در یک شب پاییزی سال 2003، یکی از نوابغ کامپیوتر دانشگاه هاروارد بنام مارک زاکربرگ، پشت کامپیوترش می نشیند و شروع می کند به کار کردن روی یک ایده‌ی جدید. طرحی که از اتاق خوابگاهش آغاز شده، بزودی تبدیل به یک شبکه اجتماعی جهانی، و یک انقلاب در ارتباطات می شود. بعد از گذشت شش سال، مارک زاکربرگ با 500 میلیون دوست، جوانترین میلیاردر جهان است.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
مارک زاکربزگ، آن جوانی که دنیا را با لپتاپش تکان داد می‌شناسید؟
همان مردی که در مقاله‌ی «راز موفقیت و لباس تکراری» در موردش نوشتم.
این فیلم داستان واقعی زاکربرگ را نشان می‌دهد که چطور با جسارت هر چه تمام‌تر از گوشه‌ای از خوابگاهش در دنیا بزرگترین وب‌سایت اجتماعی دنیا را با بیش از ۲ میلیارد عضو ساخت.
اگر مثل من عاشق دنیای کامپیوترها هستید که اصلا از دست ندهید. اگر عاشق داستان‌های موفقیت بزرگان دنیا هستید حتما باید ببینید.

 

تماشای آنلاین:


ـــ سریال انگیزشی جوخه‌ی برداران ــــ
Band of Brothers

خلاصه‌ی داستان انگیزشی جوخه برداران: داستان سریال در رابطه با گروهان ایزی از لشکر 101ام نیروهای هوابرد (مشهور به عقاب‌های غران)، یکی از مشهورترین گروهان‌های نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا و ماموریت آنها در جنگ‌جهانی دوم از عملیات اورلرد تا روز پیروزی بر ژاپن است. این مینی سریال ماجرای گروهانی از نیروهای چترباز آمریکایی را از دوران آموزش در آمریکا و انگلیس تا پایان جنگ جهانی دوم در آلمان تعقیب می کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعیت است و به نحوی که در انتهای هر قسمت کهنه سربازهایی که در سریال دوران جوانی آنها را می بینیم، هر کدام چند جمله ای مرتبط با مضمون سریال توضیح می دهند…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
خب توجه کنید که این یکی یک سریال تلویزیونی است نه فیلم سینمایی. جوخه‌ی برادران در ده قسمت و بر اساس داستانی فوق‌واقعی از جسارت‌های یک گردان آمریکایی در جنگ‌جهانی ساخته شده است.داستان رابطه‌ی دوستی بین این افراد و تلاش آن‌ها در سخت‌ترین شرایط نشان می‌دهد. بعضی از قسمت‌هایش فقط باید گریه کنید و بعضی دیگر انقدر احساس افتخار می‌کنید که انگار هیتلر را با دست خودتان سلاخی کرده‌اید.در ضمن این سریال در لیست برترین سریال‌های تاریخ تلویزیون رتبه‌ی سوم را دارد.

 

سکانسی از این سریال:

 


ـــ بازی تقلید ـــ
Imitation Game

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی بازی تقلید: در طول جنگ جهانی دوم ،در حالی که ارتش ویرانگر هیتلر یکی پس از دیگری در حال نابودی و فتح کشورهای اروپایی است و لندن زیر حملات سنگین نازی‌ها کمر خم کرده؛ گروهی از نخبه‌ها و ریاضی دانان از جمله آلن تورینگ از طرف دولت انگلیس استخدام می‌شوند تا کاری غیرممکن را انجام دهند: شکستن کدهای ماشین‌هایی موسوم به انیگما که نازی‌ها از طریق آن مکالمات سری با هم انجام می‌دهند اما کار چندان طبق روال پیش نمی‌رود و درگیری اعضای گروه با آلن که اصرار دارد با ساخت ماشینی مخصوص، انیگما را شکست بدهد پروژه را تا لب شکست هم پیش می‌برد ولی با وارد شدن دختر نابغه‌ای بنام “جوان” به گروه، تحقیقات به سمتی جدید پیش می‌رود.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
در اولین دروس هوش مصنوعی دانشگاه وقتی داشتم به دنبال نام آلن تورینگ در اینترنت جستجو می‌کردم به این فیلم بی‌نظیر برخوردم.
آلن تورینگ را پدر کامپیوترهای امروزی و پدر هوش مصنوعی می‌دانند. یعنی همین گوشی یا کامپیوتری که دارید این نوشته‌های عالمانه‌ی بنده‌ را از روی آن می‌خوانید تا حد زیادی مدیون تلاش‌های این مرد است.  و امروزه نیز جایزه‌ی تورینگ که به نوبل رشته‌ی کامپیوتر معروف است به افتخار او نام‌گذاری شده است. از شش نظریه‌ای که موسوم است که دنیا را تغییر دادند یکی از این‌ها مربوط به آلن تورینگ و نظریه‌ی ماشین‌های هوشمند است.
یک خرده اسپویل:داستان از آن‌جایی انگیزشی می‌شود که هیچ کس به تورینگ و نقشه‌هایش اهمیتی نمی‌دهد. هیچ کس او را باور ندارد، کسی از او خوشش نمیاید اما با ماشینی که برای رمزشکافی اطلاعات نازی‌ها اختراع می‌کند پیش‌بینی شده که جان حداقل ۱۴ میلیون نفر را از حملات نازی‌ها نجات داد!
او با شکایت همسرش به جرم همجنس‌گرایی توسط دولت حاکم مجبور به خودکشی شد و در چند سال اخیر بود که دولت بریتانیا فهمید که چه نابغه‌ای را اعدام کرده و این شد که ملکه‌ی بریتانیا بعد از پنجاه سال از مرگش نشان سلطنتی انگلستان را به او اعطا کرد. واقعا که….

 

تماشای آنلاین:

 

 


ـــ شیـــر ـــ
Lion

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی شیر: سارو که در خانواده ای فقیر هندی زندگی می کند، روزی با خوابیدن در قطاری از خانواده‌اش گم می‌شود و از برادر و مادر و خواهرش دور می‌افتد. وی بعد از مدتی آس و پاسی و پذیرفته شدن در بهزیستی،توسط یک خانواده استرالیایی به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شود. او بزرگ می‌شود اما همیشه یاد و هویت هندی‌اش در خاطرش است تا اینکه تصمیم می‌گیرد به دنبال خانواده‌اش در هند برود.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
نمی‌دانم هنوز به آن فیلم‌های هندی که قبلن‌ها با هم روی تلویزیون‌های کوچک‌مان می‌دیدم علاقه دارید یا نه. همان‌هایی که خیلی وقت‌ها ما به گریه می‌انداختند.یکی از آن‌ها را برایتان دارم…. البته این فیلم هالیوودی است نه بالیوودی و داستانش فوق‌العاده احساسی است.

داستان موفقیت در مورد پولدار شدن و تکان دادن دنیا نیست. داستان پسر هندی یتیمی است که بعد از سال‌ها می‌خواهد شانسش را برای پیدا کردن مادر واقعی‌اش پیدا کند که این مسیری که طی برای پیدا کردن مادرش طی می‌کند مطمئن باشد شما را سرجایش میخکوب می‌کند.

 

تماشای آنلاین:


ــــ پنجاه پنجاه ــــ
50/50

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی پنجاه پنجاه : آدام جوانی 27 ساله است که شغلش نویسندگی یک برنامه در رادیو سیاتل می باشد. وی از جمله نویسندگانی است که همواره به کار خود بسیار بها داده و سعی می کند تا بهترین ها را برای شنوندگانش بنویسد. اما آدام به تازگی دردهایی زجر آور در بدنش احساس می کند که آرامش را از او سلب کرده اند. وی برای رفع این دردها، به دکتر مراجعه می کند اما در کمال ناباوری دکتر به او می گوید که وی مبتلا به سرطانی کمیاب شده است. آدام بعد از شنیدن این خبر با اتفاقات تازه ای در زندگی اش روبرو می شود که قبلاً برایش چندان اهمیت نداشته و…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این یکی را واقعا دوست داشتم. آدام یک جوان به ظاهر موفق و سالم و سرحال است که یک‌دفعه‌ای خبر سرطانش او را شکه می‌کند. این اتفاقی است که واقعا برای همه می‌تواند بیافتد.
و خیلی جالب است که در طول این مسیر او با پیدا کردن یک معنی در زندگی‌اش بر درد سرطان غلبه می‌کند. این فیلم در کنار طنزهای فوق‌العاده‌ی ست روگن به یک شاهکار ناشناخته تبدیل شده است.

 

تماشای آنلاین:

 

 


ــــ دست‌نیافتنی‌ها ــــ
The Intouchables

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی دست نیافتنی ها:داستان فیلم اقتباسی از یک داستان واقعی است. قصه نویسنده ثروتمندی به نام فیلیپ که در اثر سقوط با چتر از گردن به پایین فلج می‌شود و برای پرستاری از خود مردی به اسم دریس را استخدام می‌کند. فیلیپ تا قبل از استخدام دریس؛ مردی بداخلاق و غیرقابل تحمل بود اما با حضور دریس که شخصی است که سابقه سرقت و زندان نیز دارد زندگی و شخصیت فیلیپ متحول می‌شود.دریس زندگی فیلیپ را به‌طور کامل عوض می‌کند. زندگی کسل‌کننده فیلیپ با ورود دریس تغییر می‌کند به گونه‌ای که از بیرون رفتن با آمبولانس ، به بیرون رفتن با ماشین‌های مازراتی خود رو می‌آورد.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
هیچ داستان موفقیتی پشت این فیلم نهفته نیست اما از آن‌جایی که سادگی و خودمانی بودن رابطه‌ی دو طبقه‌ی متفاوت از جامعه در قالب ارتباط دریس و فیلیپ به زیبایی هر چه تمام‌تر نشان‌ داده شده، دیدن این فیلم اصلا خالی از لطف نیست.

 

تماشای آنلاین:

 

 

 

 


ـــ شکست‌ناپذیر ـــ
Unbroken

خلاصه‌ی داستان انگیزشی شکست ناپذیر:این فیلم داستان زندگی پسری 19 ساله به نام لوییس زامپرینی را روایت میکند که در سال 1936 در المپیک دو و میدانی برلین شرکت کرد و مقام اول را بدست آورد. سپس در طی جنگ جهانی دوم به نیروی هوایی آمریکا پیوست تا بتواند برای کشورش بجنگد ولی هواپیمایی او پس از اصابت بمب توسط ارتش ژاپن سقوط میکند و در بیابان سرگردان می شود. پس از 47 روز او توسط نظامیان دشمن که همان ژاپنی ها هستند زندانی می شود و متحمل درد ها و سختی های زیادی می شود ولی او هنوز امیدش به زندگی را از دست نداده و ….
چرا باید این فیلم را ببینید؟
داستان این فیلم آنقدر قهرمانانه است که واقعا باور کردنش کار هر کسی نیست.
قضیه این بار درباره‌ی سرسختی است درباره‌ی شجاعتی که هیچ سوپرمنی هم به گردپایش نمی‌رسد.
این فیلم را آنجلینا جولی از روی کتابی با همین نام کارگردانی کرده است.
توضیح اضافه‌ای برایش لازم نیست فقط اینکه از دستش ندهید.

 

تماشای آنلاین:


ـــ فیلم انگیزشی هشت مایل ـــ
8 Mile

خلاصه‌ی داستان انگیزشی هشت مایل: یک رپر جوان (امینم) که با مشکلات زندگی اش دست و پنجه نرم می کند،‌ می خواهد تمام تلاشش را برای استفاده از آخرین فرصتش به کار گیرد و خودی نشان دهد. اما مشکلاتی که سر راهش قرار می گیرند، باعث دو دلی او می شوند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
امینم از شناخته‌شده‌ترین خوانندگان سبک هیپ‌هاپ و رپ است که حتی اگر علاقه‌ای به این سبک موسیقی نداشته باشید به احتمال زیاد اسم او به گوش‌تان خورده است. نقطه‌ی جذاب فیلم این است که خود جیمی اسمیت نقش امینم را بازی می‌کند.سفر امینم به عنوان یک جوان فقیر با خانواده‌ای از هم پاشیده و مادری الکلی آغاز می‌شود. امینم که به شدت میخواهد توجه هم‌سن‌وسالانش را خصوصا سیاه‌پوست‌ها را به خودش جذب کند در این راه دست به کارهای مختلفی می‌زند. امینم در حوزه‌ای شروع به فعالیت می‌کند که همه آن را متعلق به سیاه‌پوستان می‌بینند اما به حدی در این زمینه می‌درخشد که عنوان سرشناس‌ترین هنرمند دهه‌ی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی را از آن خود می‌:ند.

 

تماشای آنلاین:


ـــ شجاع‌دل ـــ
‌Braveheart

خلاصه‌ی داستان انگیزشی شجاع دل: شجاع دل داستان زندگی حماسی یک آزادی خواه اسکاتلندی است که با انگلیسی ها برای استقلال میجنگد. «ویلیام والاس» شخصیتی ستودنی و کم نظیر است که در پی عشق به همسر از دست رفته اش و عشق به سرزمینش آخرین قطره خون خود را فدا میکند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
اگر به یکی از بهترین قطعه‌های تاریخ که تبدیل به فیلم شده است علاقه دارید بدون چون و چرا باید این فیلم را ببینید. این فیلم که محصول سال ۱۹۹۵ میلادی است داستان ویلیام والاس اسکاتلندی را به نمایش می‌گذارد که هر کاری که لازم است در عشق به همسر و پدر از دست‌رفته‌اش و کشورش اسکاتلند در مقابله با انگلیسی‌ها انجام می‌دهد.شجاع‌دل که نامزد ده جایزه‌ی اسکار شد و توانست پنج تا از آن را تصاحب کند با رتبه‌ی ۷۸ در بین محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد.

 

تماشای آنلاین:


ـــ فهرست شیندلر ـــ
Schindler’s List

خلاصه‌ی داستان انگیزشی فهرست شیندلر: اسکار شیندلر که تاجری معمولی است که عضو حزب نازی می‌باشد، به خاطر طبع خوشگذران و عیاش خود و با توجه به دوستی بین او و مقامات رده بالای ارتش که بیشتر به خاطر سخاوت وی است، موفق می‌شود کارخانه‌ای را با پول یهودیانی که در خفا با آنان شریک شده بخرد. سپس با توجه به همین روابط خود یهودیان را به عنوان کارگر در کارخانه اشتغال می‌دهد. رفته رفته این راه فراری برای بعضی از یهودیان می‌شود که در قرنطینه مانده‌اند و خطر مرگ هر لحظه آنان را تهدید می‌کند. فیلم تغییر دیدگاه اسکار شیندلر را نشان می‌دهد که از صبر و قدردانی یهودیان تاثیر گرفته و رفته رفته خود را وقف تسهیل شرایط و زنده نگه داشتن آنان می‌کند.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
فهرست شیندلر که یک درام تاریخی آمریکایی است یکی از شاهکارهای استیون اسپیلبرگ کارگردان برجسته‌ی هالیوودی است. این فیلم که بر اساس رمان استرالیایی کشتی شیندلر ساخته شده است داستان صنعت‌گیری آلمانی به نام اسکار شیندلر است که در طول جنگ جهانی دوم جان بیش از هزار یهودی که اغلب پناهندگان لهستانی بودند را با استخدام آن‌ها در کارخانه‌های خود از هلوکاست نجات می‌دهد.این فیلم که در از ۱۲ نامزدی جایزه‌ی اسکار توانست ۷ مورد را تصاحب کند در بین ۱۰۰ فیلم برتر آمریکا قرار گرفته است.

 

تماشای آنلاین:


ـــ دانلود فیلم انگیزشی گرگ وال‌استریت ـــ
The Wolf of Wallstreet

خلاصه‌ی داستان فیلم انگیزشی گرگ وال استریت:داستانِ واقعی تبدیل شدن «جوردن بلفورت» به یک سرمایه‌گذار ثروتمند و زندگیِ اشرافی‌اش تا گرفتار شدن در منجلابِ فساد و بزهکاری و درگیر شدن با دولت فدرال.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
جردن بلفرت با بازی بی‌نظیر لئوناردو دیکاپریو در مدت زمان کوتاهی به ثروت و شهرت بالایی در وال‌استریت می‌رسد. این فیلم که بر اساس داستان زندگی واقعی او نوشته شده شاید کاملا انگیزشی نباشد چرا که بلفرت به خاطر بعضی از کارهایش سر از زندان درمی‌آورد. اما جسارت و پیشروی او در طول داستان عامل اصلی‌ای است که از این فیلم یک اثر انگیزشی برجسته می‌سازد

 

تماشای آنلاین:


ـــ مانی‌بال ـــ
Moneyball

خلاصه‌ی داستان انگیزشی و موفقیت مانی بال: این فیلم داستان واقعی مدیر یک تیم ورزشی به نام «بیلی بین» را روایت می کند. بیلی بین کسی بود که موفق شد با بودجه ای اندک و تنها با استفاده از قوانین غیرعرفی بازی بیسبال، رقیبان بزرگ و ثروتمند خود را شکست دهد.
چرا باید این فیلم را ببینید؟
اگر از دوست داران ورزش هستید به هیچ وجه نباید این یکی را از دست دهید. مانیبال یک روایت واقعی از مربی افسانه‌ای بیسبال به نام بیلی بین است که در فیلم برد پیت نقش او را بازی می‌کند. بعد از سال‌ها نتایج ضعیفش به جوانی به نام پیتر براند دست به کار جالبی می‌زند و براساس یک سری معادله‌های ریاضی برخی بازیکنان را به خدمت می‌گیرد و یک موفقیت تاریخی را رقم می‌زند.
این فیلم نامزد پنج جایزه‌ی اسکار شد.

 

تماشای آنلاین:


ـــ شلاق ـــ
Whiplash

خلاصه‌ی داستان موفقیت و انگیزشی شلاق: اندرو که پدرش یک نویسنده ناموفق است و وضع مالی زیاد خوبی ندارد وارد یک آکادمی موسیقی می شود تا هنر درام خود را به مرحله حرفه ای برساند اما در آنجا با مربی ای بسیار سخت گیر روبرو می شود که…
چرا باید این فیلم را ببینید؟
این فیلم که با رتبه‌ی ۴۵ جزو محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست و تقریبا بهترین فیلم سال ۲۰۱۴ داستان یک دانش‌آموز به نام مایلر تلر است که نوازنده‌ی درام است و سعی دارد که استادش ترنس فلچر را تحت تاثیر قرار دهد.این فیلم یک ماجرای بی‌نظیر استاد-شاگری است که سراسر با شکنجه و تحقیر و و سختی و حس ناامیدی در راه رسیدن به موفقیت پیوند خورده است.

 

تماشای آنلاین:


ـــ فیلم انگیزشی چپ‌دست ـــ
Southpaw

خلاصه‌ی داستان انگیزشی چپ دست:بعد از اینکه بوکسوری به نام بیلی هوپ، همسرش را در یک حادثه غم انگیز از دست میدهد، تمام امیدش به یک مربی بنام تیک ویلیس است که به او کمک کند تا بتواند زندگی اش را دوباره به روال سابق برگرداند …
چرا باید این فیلم را ببینید؟
یکی از انگیزشی‌ترین و احساسی‌ترین فیلم‌هایی که می‌توانید ببینید فیلم چپ‌دست است. جیک جیلنهال در نقش بیلی هوپ بازی شگفت‌انگیزی دارد. بیلی که یک بوکسور حرفه‌ای است با مشکلات شدید خانوادگی روبه‌رو شده و با مواد مخدر و الکل روز به روز وضعیتش بیشتر روبه‌ وخامت می‌رود و در تلاشی سخت باید خودش را حداقل به خاطر دختر کوچکش از این شرایط نجات دهد.

 

تماشای آنلاین:


سوالات شما در مورد بهترین فیلم‌ های انگیزشی

 

  • آیا یک فیلم انگیزشی می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟
    یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک فیلم خوب می‌تواند بیش از یک سرگرمی باشد:  همچنین می‌تواند به شما کمک کند برای مقابله با چالش‌های زندگی آمادگی بیشتری داشته باشید و فرد بهتری باشید . محققان می گویند ممکن است که مردم گاهی اوقات فیلم هایی با موضوعات درام انتخاب می کنند که آنها را غمگین می کند.
  • چگونه فیلم ها برای ما الهام بخش خواهد بود؟
    همانطور که فیلم و سریال های کمدی‌ها ما را به خنده وا می‌دارند، فیلم‌های انگیزشی روان‌شناختی به ما کمک می‌کنند تا دنیا را از دیدگاه‌های جدید ببینیم ، هر ویدیو و هر فیلمی می تواند جامعه را منعکس کند و عقایدشان را تغییر دهد.

 

به امید روزی که فیلمی از داستان زندگی شما ساخته شود!
راستی اگر اینطور می‌بود اسم فیلم داستان زندگی خود را چه چیزی انتخاب می‌کردید؟
در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

اگر فیلمی را شما پیشنهاد می‌کنید حتما در قسمت نظرات برایمان بنویسید.
مثل شما مشتاقانه منتظر دیدن فیلم‌های جدید هستیم.

 


{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “آیا یک فیلم می تواند زندگی شما را تغییر دهد؟“,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک فیلم خوب می‌تواند بیش از یک سرگرمی باشد: همچنین می‌تواند به شما کمک کند برای مقابله با چالش‌های زندگی آمادگی بیشتری داشته باشید و فرد بهتری باشید . محققان می گویند ممکن است که مردم گاهی اوقات فیلم هایی با موضوعات درام انتخاب می کنند که آنها را غمگین می کند.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “چگونه فیلم ها برای ما الهام بخش خواهد بود؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “همانطور که فیلم و سریال های کمدی‌ها ما را به خنده وا می‌دارند، فیلم‌های انگیزشی روان‌شناختی به ما کمک می‌کنند تا دنیا را از دیدگاه‌های جدید ببینیم ، هر ویدیو و هر فیلمی می تواند جامعه را منعکس کند و عقایدشان را تغییر دهد.”
}
}] }

237 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت اس می‌گوید

    سلام فیلم شیر خیلی خوبه داستان جذاب وغم انگیزی داره

  2. کاربر سوخت جت Ahoo می‌گوید

    از کجا میشه ببینم فیلمارو؟

  3. کاربر سوخت جت fura می‌گوید

    سلام ، خیلی خوشحالم که اول خودتون فیلم رو دیدین و با توجه به دید خودتون نظر دادین و دلیل آوردین برای دیدنش:) خیلی دوست دارم بدونم پشت این نظر ها چه کسی نشسته …

  4. کاربر سوخت جت از می‌گوید

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    خواستم ازتون به خاطر لیست کاملا دقیق زیبا و بی نظیرتون تشکر کنم من تمام این فیلم هارو دیدم و شاید بعضیاشو چندین بار دیدم،شما تنها سایتی هستین که همه این فیلم هارو دیدین و بعد داخل لیستتون قرار دادین چون هیچ کدوم از این فیلم ها اشتباه نیستن و برعکس بقیه سایت ها که یه لیستی از اینور اونور جمع میکنن که الکی مطلبی گذاشته باشن و لیستی ارائه داده باشن
    به همه دوستان پیشنهاد میکنم با خیال راحت تمام این فیلم هارو ببینن و لذت ببرن
    کاش اخر این لیست یه جمله مینوشتین که این لیست آپدیت میشود و فیلم های خوب همچنان اضافه میشد و میتونستیم از معرفی های خوبتون استفاده کنیم

  5. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    خیلی سایت منحصربه فردی رو ساختی رفیق بهت تبریک میگم مخصوصا سوالت درمورد اگه فیلم زندگیتو میساختن اسمشو چی میزاشتی که خیلی تاثیرگذاره ومخ منوبافکرچطور ساختن زندگیم درگیرکرد.ممنون
    فیلم فیوری یا وحشت جاش خالیه هم واقعیه هم انگیزشی و هم باژانگرجنگ واکشنی ک داره خیلی جالبه.

  6. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    سلام
    چرا فیلم پاپیون رو در مجموعه ی خوبتون ندارید؟ پاپیون هم که واقعیت داشته
    ممنون

  7. کاربر سوخت جت ۰ می‌گوید

    فیلم نظریه همه چیز عالی هست یکی از بهترین فیلم های انگیزشی و عاشقانه که دیدم

  8. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    سریال کاملی و بر هم به لیست اضافه کنید

  9. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام
    سایت عالیی دارید، دمتون گرم
    فیامjoy هم انگیزشی و عالیه و همچنین فیلم” کارآموز”..
    ممنون

  10. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    با سلام به تمامی سازندگان آینده خویش
    جای فیلم های راکی، دانگل ، مرد سیندرلایی توی لیست خیلی خالیه.

  11. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    کارت درسته توو محتوا نویسی و فیلمها همگی سلیقه خودمه❤❤❤

  12. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    ایده (چرا فیلمُ ببینم ) خوشایندست تشکر
    چرا ؟

    نُوآر ُ خلاق
    همذات’پنداری خواننده
    بهینه زمان ُ وقت مخاطب
    آموزش مخاطبین ( فیلم فراتر زسرگرمی’ست)
    و …

  13. کاربر سوخت جت نو می‌گوید

    ممنون از این مطلب کاربردی

  14. کاربر سوخت جت به می‌گوید

    سلام
    خیلی ممنون که اینقدر عالی و جذاب توضیح دادین

  15. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    درود بر شما. فیلم فاندر ( موسس مک دونالد) جاش توی این لیست خیلی خالیه. حتما اضافه کنید که دوستان استفاده کنند. تقریبا همه ی این فیلم ها رو دیدم و همه شون عالی هستند. سایت تون رو دوست دارم و سر می زنم. کارتون خوبه و تحسین تون می کنم. برقرار باشید.

  16. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    ممنون از توضیحاتتون لذت بردم..شاید باورت نشه ولی من همشو خوندم …من رستگاری درشاوشنگ راخیلی دوست دارم واقعا روی من تاثیر گذاشت.

  17. کاربر سوخت جت نا می‌گوید

    سپاسگزارم

  18. کاربر سوخت جت ام می‌گوید

    ممنون که این لیست رو تهیه کردین و انقدر زیبا و صمیمی به لیست معرفی ها پایان دادین… این روزها که حال ما مردم ایران خیلی ناخوش و تلخه … نیاز داشتم یه چیزی ببینم که روحیم رو بالا ببره… ممنونم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**