مغز مارمولکی، مغز میمونی و مغز امپراتوری‌ساز – کدام‌یک از این سه‌ بخش بر زندگی‌تان حکومت می‌کند؟

هر چیزی یک نقطه شروعی دارد، مثلاً لامپ در سال در سال 1800 توسط ادیسون، در سال 1876 تلفن توسط گراهامبل یا اولین طرحی که داوینچی از تانک کشید. وقتی به صورت سطحی به اختراعات یا کمپانی‌های بزرگ نگاه می‌کنیم یک تاریخ و یک فرد را آغازگر آن می‌بینیم، فارغ از آنکه همه چیز به یک پله عقب‌تر برمی‌گردد. به نقطه آغازی نامرئی که با چشم دیده نمی‌شود؛ مغز انسان .

به دورانی قبل از شروع، به تخیل و در نهایت به ذهن. باید گفت شروع همه چیز در ذهن است. از لیوانی چایی که قرار است به نوشید تا تأسیس بزرگ‌ترین کمپانی جهان، قبل از هر حرکت فیزیکی، خواست انجام آن در ذهن شما شکل می‌گیرد.

اما ذهن چیست؟
برای بیشتر ما ذهن جایی است که بر اساس اطلاعاتی که قبلاً از طریق منابع خارجی در اختیارش قرار دادیم، کمک می‌کند تا تصمیم گیری‌هایی انجام دهیم. یک کار ساده و کافی. اما همین ذهنی که ما به صورت مکفی از آن کار می‌گیریم. می‌تواند به اندازه‌ای باورنکردنی، شگفت انگیز و غیرقابل پیش‌بینی باشد.

این جهش‌ها به خاطر آن است که مغز انسان دائماً تمایل به این نکته دارد که چیزهای اطراف را بهتر و کامل‌تر کند تا خودش راضی‌تر شود.

اما زمانی که متوجه می‌شویم ذهن ما در هماهنگی کامل با خود ما نیست، وضعیت مغز کمی پیچیده می‌شود، مثلاً در طول روز یا در رویدادهای مختلف زندگی، بخش‌های مختلفی از مغز هستند که به تناوب فعال و غیر فعال می‌شوند و چنین حرکات متفاوتی از مغز است که ذهنیت انسان نسبت به رویدادها را تغییر می‌دهد و یا نمی‌خواهد آن‌طور که هستند آن‌ها را بپذیرد.

درواقع ما فکر می‌کنیم که مغز ما یک ارگان واحد و متحد است درحالی‌که اصلاً چنین نیست. در واقع مدل‌های مختلفی از نوع فکر کردن در مغز انسان‌ها وجود دارد که ممکن است با گذر زمان تغییرات فراوانی کنند.

مغز انسان از چه بخش‌هایی تشکیل شده؟
و کدام بخش بر زندگی‌تان حکومت می‌کند؟

اگر بخواهید هر تغییر در زندگی و کار خودتان ایجاد کنید یا اینکه تصمیم داشته باشید با یک حرکت انقلابی تبدیل به یک کارآفرین نمونه بشوید و یا حتی همه چیز را رها کنید و به دنبال آرزوی خود بروید. در ابتدا باید روی مغز و ذهن خود کنترل داشته باشید، چون همان‌طور که گفته شد همه چیز از ذهن شما آغاز می‌شود و همه چیز در آنجا شکل می‌گیرید.

پس امروز جای خوبی را برای شروع انتخاب کرده‌اید در این مقاله می‌توانید مغزتان را بسیار بهتر بشناسید.


در همین زمینه بخوانید:

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**