چالش پرش از روی مانع و جدیدترین سیستم مدیریت زمان

 

چرا با اینکه تکنیک های مختلف مدیریت زمان را یادگرفتید و استفاده میکنید اما همیشه کارساز نیست؟ چون شما به یک «سیستم مدیریت زمان» احتیاج دارید به جای چند تکنیک…

بازیکنان تیم فوتبال را در نظر بگیرید که تکنیک های مختلف شوت توپ، پاس دادن، دفاع و … را یادگرفته اند.
آنها ممکن است در شوت کردن ایستگاهی مهارت زیادی داشته باشند اما چرا وقتی وارد بازی میشوند، هیچکدام از تکنیک هایی که یادگرفته اند به کارشان نمی آید؟ چون باید سیستمی از تکنیک ها را داشته باشند.

وقتی میگوییم سیستم، یعنی مجموعه ای به هم پیوسته و در تعامل با هم؛ جایی که اجزای آن با همدیگر در تعامل اند تا به هدفی دست پیدا کنند. اگر قصد اجزا چیزی متفاوت تر از هدف اصلی سیستم باشد هیچوقت این سیستم موفق نخواهد شد.

اینجا نمیخواهیم راجع به تفکر سیستمی با شما صحبت کنیم. اگر میخواهید بیشتر راجع به تفکر سیستمی بدانید، دوره صوتی «تفکر سیستمی به زبان ساده» را دانلود کنید و گوش کنید.

وقتی شما یک «سیستم مدیریت زمان» داشته باشید، تمام فعالیت های شما در جهت بهره وری بیشتر خواهند بود و ناخودآگاه بدون آنکه تلاشی برای افزایش بهره وری داشته باشید خواهید دید در انتهای روز ساعات آزاد بیشتری دارید، کارهایتان زودتر تمام میشوند و به طرز عجیبی به هرآنچه خواستید، رسیدید.

بزرگترین مزیت داشتن سیستم، فعالیت خودکار آن است.
شما وقتی یک سیستم مدیریت زمان داشته باشید، به صورت خودکار این سیستم بهره وری زمانی شما را افزایش میدهد.

به تازگی بحث «سیستم مدیریت زمان» در بین وبلاگ ها و وبسایت های مربوط به افراد موفق به چشم میخورد. امری که تنها مختص من، شما یا فرد خاصی نیست و مانند نحوه توسعه اینترنت می­باشد: یک قطعه در یک زمان تا زمانی که همه قطعات گرد هم آیند.

این اطلاعات فقط  لازم است در کنار هم قرار داده شوند. اکثر راهنمایی ­ها در مورد مدیریت زمان، دروس و ترفندها، همگی در مورد نظم و انضباط، تمرکز و یا در نظر گرفتن فرصت­های کوچک است. مانند نوشتن یک لیست روزانه ! اما در قلب «سیستم مدیریت زمان» موثر هفت قطعه اساسی نقش اصلی و تعیین کننده را بازی می­کنند.

اگر این قطعه­ ها را در کنار هم قرار داده و انجام دهید کل سیستم شروع به کار خواهد کرد و درست مثل داستان اینترنت عمل می­کند. اگر بتوانید این هفت مورد را بخوبی انجام دهید به طور قابل توجهی شاهد مدیریت بهتر در زمان خود خواهید بود.

ما برای شما در این مقاله میخواهیم به بهترین شیوه ممکن آموزش دهیم تا یک سیستم مدیریت زمان درونی ایجاد کنید.
ماجرا از این قرار است که شما باید به مدت هفت هفته و هر هفته به مدت 30 دقیقه از چالشِ پرش از مانع ما شرکت کنید تا بتوانید این سیستم را در خودتان ایجاد کنید.

 

آبراهام لینکلن
آبراهام لینکلن

 

داشتن سیستم، امری آنی نیست.
تفاوت سیستم با تکنیک در همین است. شما میتوانید به صورت آنی یک تکنیک را یادبگیرید، اما برای ایجاد سیستم، زمان لازم است. سیستمی که پیش روی شماست، چالش هایی است تا اجزای سیستم مدیریت زمان را در کنار هم قرار دهید.

آماده اید اولین سیستم مدیریت زمان تان را بسازید؟

برای پرش از روی هر مانع، تنها درهر هفته به مدت 30 دقیقه تمرین کافی است

پریدن از روی این هفت مانع بصورت قابل توجهی سیستم مدیریت زمان شما را بهبود خواهد بخشید.  فراموش نکنید که شما نمی توانید تنها بخشی از این موانع را در نظر بگیرید یا تنها یک مانع را پشت سر گذارید.  نمی­توانید کمی از راه را رفته و سپس منصرف شوید. چه بخواهید چه نخواهید شما با این چالش مواجه هستید و چاره­ ای جز شرکت در این مسابقه ندارید.

توصیه ما به شما چیست؟
به این فکر کنید که که چرا باید 30 دقیقه در هفته این تمرینات را انجام دهید؟  دلیل آن این است که به هر حال باید تصمیم نهایی خود را مشخص کنید که این آیا می­خواهید این کار را انجام دهید و یا کار دیگری انجام دهید، لازم است که یک دلیل قانع کننده برای خود داشته باشید.

پاسخ شما نمی تواند “داشتن مدیریت بهتر زمانی”  باشد. برای تعیین اهداف خود نیاز به کنکاش بیشتر و تجزیه و تحلیل بازتاب­ ها دارید. به این مورد فکر کنید که چرا باید این کار را انجام دهید.

  • این تصمیم کدام مشکل شما را حل می­کند؟
  • آیا به شما کمک خواهد کرد که سرموقع به خانه برسید؟
  • باعث می­شود آرامش بیشتری داشته باشید و برنامه خود را بهتر کنترل کنید؟
  • کارهای بیشتری در زمان کمتر انجام دهید؟
  • زمان بیشتری برای صرف امور شخصی با خانواده داشته باشید؟

ابتدا دلیل تان را مشخص کنید که چرا میخواهید یک سیستم مدیریت زمان داشته باشید (قصد سیستم) و بعد مراحل ساخت اجزای این سیستم را که در ادامه میخوانید :

6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام
    خیلی عالی بود
    لطفا گزینه ذخیره کردن هم اضافه کنید تا به مقاله هایی که دوست داریم دوباره راحت دسترسی داشته باشیم.

  2. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

    سپاس
    ایا میشود همه موارد را با هم انجام داد؟
    بعد از اینکه برای مثال هفته اول تمام شد اون تمرین رو دیگر انجام ندهیم؟

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام، بله دوست عزیز میشود.

      1. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

        بله شما برای بخش اول سوالم بود یا دوم؟

      2. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

        بنده پاسخ سوال اول تان را دادم اما ضرورتی در اجرای مراحل در هفته های بعدی نیست.

      3. کاربر سوخت جت ری می‌گوید

        سپاس و خسته نباشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**