چرا اکثر مردم با اینکه زیاد کار میکنند اما هیچوقت پولدار نمی‌شوند؟

برایان تریسی این موضوع را رمزگشایی کرده است...

تا به حال به این موضوع فکر کردید که

چرا فقط عده ی خاصی از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند
و بیش تر ثروت دنیا را در اختیار دارند؟ 

درحالی که عده‌ای دیگر همیشه درحال کار و تلاش هستند و هیچ نتیجه‌ چشمگیری در زمینه مالی بدست نمی‌اورند؟ اگر پاسخ این سوالات برای شما مهم است، این مقاله را چندین بار بخوانید…

 

» آیا درحال دور کردن پول از خودتان هستید؟

این موضوع همیشه برای من جذاب است، به همین دلیل درباره ی آن زیاد فکر می کنم و مطالعات زیادی داشتم.

چند روز پیش ویدیوی جالبی از برایان تریسی دیدم؛
برایان در سخنرانی کوتاه خود، چند اشتباه رایج را نام برد که به اعتقاد او این اشتباهات مانع ثروتمند شدن افراد می شوند.

ما با افکار و اعمالمان باعث می شویم که فقیر بمانیم و همیشه سر ماه بدهی‌هایمان بیش تر از دارایی هایمان باشد و این مساله ربطی به شانس و اقبال ندارد.

مقالات زیادی در مورد راه های پولدار شدن در فضای مجازی وجود دارد، اما به نظر من خواندن این مقالات وقتی موثر و کاربردی است که ما سعی کنیم ایراد کارمان را پیدا کنیم، افکار و روش مان را عوض کرده و اقدام عملی انجام دهیم.

برایان ترسی از پنج اشتباه رایج  به عنوان عواملی نام برده که ما را از ثروت دور می کند.

در بین این موارد، یکی از آن ها بیش تر از بقیه، توجه مرا به خود جلب کرد :

» شما پولدار نمی‌شوید چون تصمیمی برای پولدار شدن ندارید!

این مورد، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که به اعتقاد برایان تریسی ثروت را از شما دور می کند.

شاید در واکنش این حرف من،  خیلی ها بگویند: ‘من مدت هاست تصمیم گرفتم ثروتمند شوم، اما روز به روز زندگی سخت تر می شود یا این که تصمیمم من برای ثروت مند شدن جدی است اما خبری از پول و تغییر وضعیت نیست.’

اول باید بررسی کنیم منظور برایان از تصمیم گیری برای ثروتمند شدن چیست؟

مطمئن باشید منظور او تنها خواندن مقالات مختلف یا شرکت در سمینارهای ثروتمند شدن و … نیست. شما با خواندن مقالات و تکرار عبارات تاکیدی شاید بتوانید اوضاع را کمی بهبود ببخشید، اما هنوز قدم اصلی را بر نداشتید.

من مخالف خواندن مقالات یا شرکت در سمینارهای مفید برای ثروت مند شدن نیستم، بلکه خودم هم یکی از طرفداران پر پا قرص این نوع مقالات و سمینارها به حساب میایم اما این کارها به تنهایی ما را ثروتمند نمی کند.

طبق گفته برایان تریسی «وقتی به دنبال انجام کار متفاوت عملی هستیم و سعی می کنیم قدم های لازم را انجام دهیم و اوضاع را عوض کنیم، آن وقت می توانیم بگوییم که  تصمیم گرفتیم پولدار شویم.»

به عبارت دیگر اگر شما قدم اصلی و نهایی را که همان «تغییر روش»تان است را بر ندارید، دنیای‌تان هیچ وقت تغییر نخواهد کرد و همیشه در وضعیت فعلی تان می مانید یا حتی شاید اوضاع بدتر شود.

پس برای ثروت مند شدن حتما باید روش کار و زندگی و … تان را تغییر دهید تا بازخوردهایی که وارد زندگی تان می شود نیز تغییر کنند؛ به همین سادگی… البته نه آنقدر ساده که به نظر میرسد !

»‌ انرژی مصرف کنید و با چالش های جدید رو به رو شوید

بیایید با هم این وضعیت ملموس تر را بررسی کنیم…
حتما در اطراف شما آدم هایی زندگی می کنند که قصد لاغری دارند. امروزه روش های مختلفی برای کاهش  وزن وجود دارد که بهترین و موثرترین  آن ها ورزش کردن است.

اما بعضی ها به دنبال روش های آسان تر می گردند، مثل استفاده از دم نوش های گیاهی و … این نوع روش ها کاملا بی فایده نیستند، اما اثری که ورزش بر روی کاهش وزن دارد،  کاملا متفاوت و با دوام تر است.

وقتی تصمیم می گیرید که پولدار شوید باید راه هایی که شما را به این هدف می رساند، بررسی کنید.

به دلیل متفاوت بودن شرایط و استعدادهای انسان با یک دیگر، بدون شک هر کسی از طریق منحصر به فردی خودش می تواند اوضاع زندگی اش را تغییر دهد اما تلاش برای تغییر شرایط و برداشتن گام های عملی برای همه ضروری است.

در هر شرایطی که قرار دارید، می توانید راهی برای تغییر آن پیدا کنید.

تنها با خواندن مقالات و تکرار عبارت تاکیدی یا رویا پردازی به اهداف مالی تان نخواهید رسید. این کار درست شبیه این است که بیشتر اوقات در خانه روی مبل بی تحرک بشینید و شکلات بخورید؛ بعد با خود تکرار کنید من زیبا وخوش اندام هستم. من سالمم. من وزن خوبی دارم. این کار کمی خنده دار است.

تا وقتی تکانی به خود ندهیم بدون شک اوضاع نه تنها بهتر نمی شود بلکه در مواردی بدتر هم می شود.

» اکنون دست‌به‌کار شوید

بهتر است همین حالا اهداف مالی که در ذهن دارید به صورت شفاف بنویسید.
برای اهداف خود محدودیت قائل نشوید، زیرا قرار نیست با یک جا نشستن منتظر آن ها بمانید. شما اهداف خودتان را به طور شفاف مشخص می کنید. حالا برای این که نشان دهید در تصمیم تان برای پولدار شدن جدی هستید، باید گام هایی  را که فکر می کنید برای رسیدن به این اهداف لازم است بردارید، کاملا تعیین کرده و دست به کار شوید.

وقتی وارد مرحله ی عمل و تلاش میشوید، می توانیم بگوییم شما تصمیم جدی برای پولدار شدن دارید.

انجام  کارهایی که  مطمئن هستید وضعیت مالی شما را بهتر خواهد کرد را به تعویق نیاندازید.

گاهی مسیر برای ما روشن است و می دانیم باید چه کارهایی انجام دهیم اما آن را به روزها، ماه ها و حتی گاهی سال ها بعد موکول می کنیم و همین کار باعث می شود هیچ وقت ثروتمند نشویم.

اگر بخواهم هدف از این مقاله را به صورت ساده تر در چند جمله بیان کنم :

تا وقتی شما کاری برای تغییر وضعیت مالی تان انجام ندادید و قدمی بر نداشتید، پس تصمیمی برای پولدار شدن ندارید.
ـــ برایان تریسی

بنا براین اگر می خواهید ثروتمند شوید شروع به اقدام عملی کنید و کاری انجام دهید که تا به حال انجام ندادید…

راستی، به نظر شما چرا بعضی افراد هیچوقت ثروتمند نمیشوند؟
دیدگاه‌تان را زیر همین مقاله برای من بنویسید


در همین زمینه مقالات زیر را هم بخوانید:

23 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت صر می‌گوید

    سلام مقاله شما رو با تمام وجودم خوندم و بهش ایمان دارم که حتما با این روش و به قول خود نویسنده ، به کمک سایر سمینارها و تکنیکها حتما میشه موفق شد . ولی واقعا پایه همشون همین مطالبه . تا ما درک نکنیم که الان کجای کاریم ؟ چی میخوایم ؟ و چی تو چنته داریم ؟ به هیچ کجا نخواهیم رسید و تازه بعدش که اینارو فهمیدیم باید با تمام قدرت برا انجام دادنشون و البته تغییر و تحول اساسی در کارها و رفتارهامون عملا موفقیت رو لمس کنیم . نه اینکه مثل بعضی از دوستان که پیام گذاشتن و همش انتقاد کردن . چون معلومه هنوز نمیدونن میخوان چیکار کنن و همینا هستن که تا آخر عمر کارگر باقی میمونن.
    سپاس فراوان از نویسنده خلاق و خوش قلم…

  2. کاربر سوخت جت لح می‌گوید

    سلام.
    من از اون افرادی هستم که بیشتر رویاپردازی می کنم و به قول دوستمون عمل نمیکنم یا به بعدا که هیچوقت نمیاد یا دیر میشه، موکول میکنم. متاسفانه.
    این جمله (تنها با خواندن مقالات و…) که فهوای کلام اون اینه که رویاپردازی نه تنها کافی نیست بلکه زیاد بودنش گاهی فقط آدم رو ساعت ها مشغول میکنه، خیلی غالی بود. امیدوارم بالاخره راه رو پیدا کنم و تغییر کنم. یکنواخت شدن زندگی خیلی بده. کسالت آوره.
    ممنون از مقاله عالیتون. تشکر.

  3. کاربر سوخت جت ید می‌گوید

    درود بر شما ، متاسفانه با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی کشور توی رکوده و به طبع مشکلات بسیارند به نظر من این راهکارهای قشنگ و زیبائی که شما زحمت میکشید و فراهم میکنید اکثرشون در حوزه تجارت جواب نمیدهند و هر حرکت تازه و روبه جلویی رو که استارت میزنی تنها نتیجه ای که داره اینه که اداره دارایی و بیمه تامین اجتماعی نشونت میکنن و تا بیای ثابت کنی که هیچ نتیجه ای از این فکرت نگرفته ای پوست از کلت میکنن و کاری میکنن که بشینی سر جات و بسوزی و بسازی

  4. کاربر سوخت جت ني می‌گوید

    سلام شما از سيستم ترادف استفاده كرديد ، يعني فقط خواننده رو سرگرم كرديد و به دستور العمل چك ليستي و مشخصي نرسيديد. پس شما خودتان هنوز موضوع را درك نكرده ايد.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سلام ممنون از نظرتون هرکسی نظری داره و خیلی محترمه
      ولی من خودم بشخصه کاملا متوجه هدف مقالم هستم و کسایی هم بودند که منظور و هدف اصلی من را متوجه شدند. تو این مقاله من بیشتر از این که دنبال راهکار باشم دنبال این بودم که ارزش تصمیم گیری همراه با حرکت و تلاش و همچنین تغییر روش رو یاداور شم اونم از زبان یک آدم موفق و بزرگ. به هرحال به درد بعضی دوستان خورد به درد بعضیا نه چون همه شرایط و موقعیت هاشون و جایگاهی که الان تو زندگی دارند، مشابه نیست.

  5. کاربر سوخت جت ند می‌گوید

    سلام وقت بخیر – مثال خوردن شکلات و انتظار لاغر شدن هیچ ربطی به موضوع نداشت – خوندن مقالات ، شرکت در سمینار های موفقیت رو لازمه موفقیت هستش – چون به تو روشش رو یاد میده ، پس نمیتونید همچین موضوع مهمی رو با خوردن شکلات که مضر هست برای سلامتی مقایسه کنید – از حرفای شما اینطور میشه برداشت کرد که (شکلات(جملات تکیدی و سمینار ها) باعث چاق شدن میشه(شکست) پس نمیخوردیم(نمیبینیم) که تناسب اندام داشته باشیم(موفق بشیم) لطفا کمی بیشتر دقت کنید توی انتخاب جمله هایی که به کار میبرید

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سلام ممنون از نظرتون اما اگه با دقت مقاله رو خونده باشید متوجه منظور من می شدید. من منکر سمینار و … نیستم حتی خودمم ذکر کردم که طرفدارش هستم اما ایا تا اقدام عملی انجام ندیم، این کارها میتونه مفید باشند؟ در مورد لاغری هم همینطور با تلقین تنها نه میشه لاغر شد نه میشه پولدار شد. منم شکلاتو با سمینار رفتن مقایسه نکردم بلکه با رویاپردازی و فقط گفتن کلمات تاکیدی بدون عمل مقایسه کردم . البته هر کسی نظری داره و نظر شمام محترم

  6. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    سلام. بعد از فعل ر” را ” به کار نمی بریم. بعد ازفعل است را به کار بردهاید.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      بعله حق با شماست. حواسم نبوده

  7. کاربر سوخت جت يد می‌گوید

    با سلام ممنون از مقاله مختصر و مفيدتون،
    حالا مشكل خود من اينكه بسيار تلاشگر و سخت كوشم اما،اون مسير كه ميخوام در ان موفق شوم رو پيدا نميكنم،تا حالا يك بار هم كار عوض نكردم ولي هدف رو نميدونم بر چه اساس پايه ريزي كنم،ايا فقط بايد به استعداد اكتفا كرد يا بر اساس نياز جامعه ايده پردازي،يا كاري كه نسل در نسل در ان بوديم و هزار ياي ديگر،،،…….
    لطف كنيد در اين زمينه مقاله بزاريد كه مسير رو مشخص كنيم بعد برسيم به قدم ور داشتن

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      سلام خواهش می کنم
      بعله اینم خودش یه مبحث دیگست

  8. کاربر سوخت جت مد می‌گوید

    منم کاملا موافقم که بجای شعار دادن و رویا پردازی باید کار عملی انجام داد ولی نکته مهم اینجاست که بسیاری از مردم نمیدونند که باید از کجا شروع کنند و یا چه مسیری رو بروند، بهمین خاطر اکثر اوقات شکست میخورند و سرخورده میشوند. نکته دیگه اینکه برای موفقیت باید خلاق بود و نباید از دیگران تقلید کرد. گاهی افرادی موفق میشن و بقیه هم بلافاصله میخوان همون راه رو برن بدون هیچ نوآوری که کسب موفقیت به این شکل، خیلی سخت خواهد بود.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      بعله درسته به نکته ی خوبی اشاره کردید که خودش یه مبحثه

  9. کاربر سوخت جت rado می‌گوید

    شاید چون فکر میکنن ثروتمند شدن راحته. ما خیلی کار هارو چون فکر میکنیم راحته و کاری نداره انجام نمیدیم.
    -من هر موقع شروع کنم به مسواک زدن 3 روز بعد دندونام سفیده سفیده.
    -از هر موقع که برنامه نویسی رو شروع کنم میتونم به برنامه نویسی موفقی تبدیل شم پس حالا چه عجله ایه بذار چند روز دیگه شروع میکنم.

    ولی اگه مثل سخنرانی اقای استیوجابز که گفتن
    اگه بدونید فردا میمیرید امروز رو همینجوری زندگی میکنید؟
    اگه بدونید هفته ی دیگه میمیرید . این هفته چیکار میکنید؟
    اگه فقط یک ساعت وقت داشته باشید چه کارهایی رو انجام میدین؟

    با این تلنگر ها میتونید از زیر سختی نه بلکه راحتی کار ها در برید.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      دقیقا حق باشماست. نکات جالبی بود.

  10. کاربر سوخت جت تی می‌گوید

    سلام ممنون از مقاله ارزشمندتون واقعا عالیه

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      ممنون از لطفتون

  11. کاربر سوخت جت رى می‌گوید

    ممنون بسیار عالی بود

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      ممنون از توجهتون

  12. کاربر سوخت جت دی می‌گوید

    ممنون. نکته کلیدی به صورت بسیار خلاصه و مفید.

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      ممنون از توجهتون

  13. کاربر سوخت جت نه می‌گوید

    بسیار عالی بود.سپاسگزارم

    1. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

      ممنونم خداروشکر براتون مفید بوده

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**