پنچ گام طلایی تا به خودتان بیشتر از هر کسی احترام بگذارید

توصیه‌های وین دایر

شاید بزرگترین اشتباه ما که باعث از دست دادن احترام به خود می‌شود، مهم‌تر دانستن نظر دیگران باشد. احترام به خود درست همان معنی را دارد که از کلمه‌ پیداست. از خویش ناشی می‌شود.

نقطه نظر منفی دیگران نسبت به شما نشانگر انرژی پایین آن‌هاست که به شما اعمال می‌کنند. خیلی ساده، اگر کسی را قضاوت می‌کنید در آن لحظه دوستش ندارید. قضاوت‌هایی که در مورد شما می‌شود و غیر دوستانه است، ربطی به احترام شما به خود ندارد. قضاوت آن‌ها(مال شما هم همینطور)شما را از مبدأ و اهدافتان دور می‌کند.

جرالد جامپولسکی می‌گوید:

«وقتی قادر به دفع وسوسه‌ی قضاوت درباره‌ی دیگران باشم، می‌توانم آن‌ها را چون معلمینی از بخشش در زندگی‌ام ببینیم، که به من یادآوری می‌کنند فقط زمانی می‌توانم آرامش داشته باشم که بیشتر از قضاوت‌ قادر به بخشش باشم».

پنج تمرین
برای تقویت احترام به خود
که همیشه جواب می‌دهد

 

» گام اول:

به آینه نگاه کنید، به چشم‌های خود خیره شوید و تا هر چند بار که بتوانید در طول روز بگویید«من خودم را دوست دارم». این سه کلمه‌ی جادویی کمک می‌کند احترام به خود را حفظ کنید. آگاه باشید که گفتن این کلمات در ابتدا می‌تواند به خاطر شرایطی که همیشه در معرض آن بودید دشوار باشد به خاطر اینکه کلمات باقیمانده‌ی عدم احترام را که نفس شما مایل به حفظ آن است، به سطح می‌آورد.

انگیزه‌ی آنی شما باید این را به عنوان بیانی از خواست نفس شما در جهت برتری به دیگران ببینید. اما این در کل بیانی از نفس نیست، تأیید احترام به خود است. با این اندیشه، نفس را دور کرده و عشق خود را برای خود و پیوند با روح خدا تأیید می‌کنید.

این مسأله شما را نسبت به هیچ کس برتر نمی‌کند، با همه برابر می‌کند و می‌پذیرد که شما تکه‌ای از خدا هستید. آن را برای احترام به خود تأیید کنید. تأیید کنید تا به آنچه که هستی داده احترام گذاشته باشید. تأیید کنید چون راهی است که با مبدأ متصل می‌نمایید و نیروی هدف را دوباره به دست می‌آورید.

خودم را دوست دارم.
بدون دستپاچگی این را بگویید.
با غرور بگویید
و آن تصویر عشق و احترام به خود باشید.

» گام دوم:

تأیید زیر را بنویسید و مرتب برای خود تکرار کنید:
من کامل و کل هستم همانطور که خلق شدم!

هر جا که می‌روید این فکر همراه شما باشد. این نوشته را روی کارت برده و پرس کنید و در جیبتان بگذارید، در داشبورد ماشین، روی یخچال یا کنار تختخواب بگذارید که منبع انرژی بالا و احترام به خود باشند.

حمل این کلمات باعث می‌شود که انرژی آن‌ها مستقیم به طرف شما جاری شود. احترام به خود از این حقیقت ناشی می‌شود که شما به مبدأیی که از آن ناشی شده‌اید احترام می‌گذارید و تصمیم به پیوند دوباره با آن گرفته‌اید، بی توجه به این که چه کسی چه فکری بکند.

مهم است که اوایل مرتب به خود یادآوری کنید که شما لایق احترام ابدی هستید و می‌توانید روی آن حساب کنید، تکه‌ای از انرژی خداوندی که شما را تعریف می‌کند.این یادآوری درباره‌ی احترام به خود و در نتیجه در توانایی شما برای استفاده از نیروی درونی خود در زندگی تأثیر بسزایی دارد. مرتب به خود یادآوری کنید.

من جسم نیستم،
من انباشته‌هایم نیستم.
من کارهایم نیستم.
من احترام و آبرویم نیستم.
من کل و کامل هستم،
همانطور که خلق شده‌ام. 

» گام سوم:

شاید بزرگترین راز احترام به خود، دادن بهای بیشتر به دیگران است. آسان‌ترین راه برای این کار دیدن خداوند در آن‌هاست. به دنبال قضاوت‌های دیگران از شکل ظاهری، شکست‌ها، موفقیت‌های وضعیت آن‌ها در جامعه، ثروت یا فقر آن‌ها نباشید و قدردانی و عشق خود را به مبدأیی که از آن ناشی شده‌اید وسعت دهید. هر کسی وجودش از خداوند است.

بدانید که با گسترش عشق و احترام می‌توانید آن انرژی را در اطراف بچرخانید به طوری که به جای دور شدن، به مبدأ خود برگردید.

به طور خلاصه،
احترام بکارید چون چیزی است که باید درو کنید.
قضاوت‌ و انرژی پایین بفرستید و این چیزی است که دوباره جذب خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید، وقتی دیگری را قضاوت می‌کنید آن‌ها را تعریف نمی‌کنید بلکه خود را به عنوان کسی که نیاز به قضاوت دارد تعریف می‌کنید، که همین درباره‌ی قضاوت‌هایی که به شما جهت داده شده نیز صدق می‌کند.

در ضمن اگر ذهن منفی‌بافی دارید با این چهار حقه آن را به یک موتور مثبت‌اندیشی تبدیل کنید!

» گام چهارم:

به جسمتان احترام بگذارید. به شما جسم کاملی داده شده  تا برای چند صباحی منزلگاه وجود درونی و نا دیدنی شما در ابدیت باشد. بدون توجه به اندازه، شکل، رنگ یا هر سستی قابل تصور، آن خلقت کاملی برای هدفی که به خاطرش به اینجا آمدید، می‌باشد. می‌توانید جسم سالم خود را با پرخوری، ورزش نکردن، مواد سمی و دارو، خستگی، خصومت، افسردگی، عصبیت، بدخلقی و لیست بی‌پایانی از ناراحتی‌ها درگیر کنید.

می‌توانید برآورده شدن این هدف را برای زندگی با احترام به خود و احترام به معبدی که خانه‌ی شماست آغاز کنید.می‌دانید جه بکنید. نیازی به نسخه‌ی دیگر، معلم شخصی یا تمرین ندارید.

به جسم خود گوش دهید
و با آن در شأن  عشقی که احترام به خود را طلب می‌کند، رفتار کنید.

 

» گام پنجم:

همیشه خویش را در احترام به خود به یاد داشته باشید. برای این کار باید بدانید که نظر دیگران نسبت به شما واقعیت نیست، فقط نظر است. وقتی برای جمعیتی پانصد نظر نسبت به من وجود دارد. من نمی‌توانم مسئول نظر آن‌ها باشم. می‌توانم مسئول شخصیت خودم باشم و این در مورد همه‌ی ما صادق است.

اگر به خودم احترام بگذارم پس به خویش‌ام در احترام به خود اتکاء کرده‌ام. اگر به خود شک یا خودم را تنبیه کنم نه تنها احترام به خود را از دست داده‌ام، بلکه تردیدهای بیشتری همراه با نظرات انرژی پایین که با آن‌ها خود را آزار می‌دهم به سوی خود جذب کرده‌ام. نمی‌توانید به ذهن کیهانی که شما را به اینجا رسانده بدون احترام به خود متصل بمانید.

 

این روشی است که با احترام به خود به شما برمی‌گردد. به جای قضاوت درباره‌ی کسانی که شما را قضاوت می‌کنند و پایین آوردن احترام به خود، برکت خاموشی از بخشش برای آن‌ها بفرستید و تصور کنید که همین کار را برای شما می‌کنند. با این کار با هدف‌تان پیوند ایجاد کرده و تضمین می‌‌کنید که همیشه به هویتی که شما هستید احترام قائلید. شما مسیر را بری قادر ساختن خود به لذت بردن از نیروی بزرگی در دامنه‌ی قصد که به شما تعلق دارد، پاکسازی می‌کنید.

شما هم به ما و بقیه‌ی دوستان بگویید که از چه روش‌هایی برای احترام گذاشتن به خودتان استفاده می‌کنید و در حین انجام آن واقعا چه حسی دارید؟


در همین زمینه بخوانید:

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت ین می‌گوید

    خانم فراهانی بنده واقعا با تمام وجودم از شما بابت این مقاله عالی تشکر می کنم. به نظر من این مقاله کلید اصلی عزت نفس و عشق به خویشتن و این مقاله دقیقا پایه عزت نفس ما را قدرتمندتر می کنه. من خودم چند بار این مقاله و می خونم و تمرینات و جملات و تکرار می کنم و توصیه می کنم که دوستان هم این مقاله را چند بار و هر روز مطالعه کنند.

  2. کاربر سوخت جت لی می‌گوید

    سلام، اقای سینایی از پادکستها و مطالب خوبتون ک واقعا برای هر شخصی مفیده، در سایت گذاشتین، سپاسگزارم، آیامطالب آموزشی ک برای بزرگسان، مثل آمورش زبان انگلیسی دارید؟

  3. کاربر سوخت جت را می‌گوید

    سلام بسیار سپاس گذارم بابت این مقاله فوق العاده که حجم از انرژی رو به سمتم روان کرد من برای احترام به خودم سعی میکنم که غر زدن هام و گله شکایت هام رو کمتر کنم،چون به نظرم این ها فقط باعث میشه نتونم انرژی خودمو وقف اهدافم کنم هرچند اول راهم و متاسفانه تسلط کامل مخصوصا وقتی توی جمع با انرژی منفی هستم نتونم کنترل داشته باشم
    ولی دارم پیشرفت میکنم

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**