این 12 احساس ناخوشایند به شما میگویند در مسیر صحیح قرار دارید یا نه

مهم نیست که شما درچه مرحله از زندگی خود هستند،یکی از مهم ترین احساساتی که باید داشته باشید این است که احساس  کنید در مسیر درست قدم برداشته‌اید…

مشکل این است که بسیاری از ما از بزرگ شدن و تکامل هراس داریم و ممکن است به اشتباه آن‌ را ناخوشایند و ناراحت‌کننده بپنداریم.

از اینکه دیگر در مدرسه یا دانشگاه نیستیم و قرار است خودمان مسئولیت کامل خودمان را بر عهده بگیریم می ترسیم؛ هنوز به دنبال کسی، جایی، چیزی هستیم که بار مسئولیت را کم کنیم تا بتوانیم وجدان خودمان را بابت زندگی که باید خودمان بسازیم، اما نمی سازیم راحت کنیم.

درست در این نقطه است که اکثر افراد والدین، دوستان، جامعه، دولت و … را مقصر میدانند چون نتوانستند به چیزی که بخواهند برسند؛ درحالی که خودشان مسئول زندگی خودشان هستند و نه هیچکس دیگر !

از این رو ممکن است به دنبال فرار از واقعیت و نادیده گرفتن این موضوع باشیم.
به جای نگرانی بیخود و انکار بی‌حاصل باید قبول کنید بزرگ شدن و افزایش سن بخشی از روند زندگی است و به جای ناراحت شدن باید پذیرفت که تغییر همان زندگی است.

 

وینستون چرچیل
وینستون چرچیل

 

همانطور که قبلا در مقاله مربوط به آینده پژوه برتر، آلوین تافلر خواندید (اینجا) «تغییر، خود زندگیست.» و نه حتی بخشی از زندگی ! زمانی که این امر را باور کنیم با سرسختی و تلاش بیشتر خواهیم توانست مسیر زندگی را ادام داده و موفقیت را در آغوش بگیریم.

میدانید چرا ؟
چون پذیرفتیم اگر خودمان در مسیری که میخواهیم، تغییر نکنیم؛ خیلی زود خانواده، دوستان، جامعه و … ما را به سمت اهداف شان تغییر خواهند داد.

اما چطور بدانیم در مسیر صحیح قرار داریم
و تغییر کنیم؟

انسان دارای احساسات متفاوتی است که بعضی از آنها مانند ترس، شادی، تنفر، عشق و … را خوب می شناسد اما تعداد زیادی از احساسات را اکثرمان نمی شناسیم با اینکه خیلی مهم هستند.

در این مقاله سعی داریم 12 احساس بسیار مهم (اما ناخوشایند)-ی که اگر آنرا تجربه کردید، یعنی در مسیر صحیح درحال قدم برداشتن هستید را در این مقاله میخواهید به شما معرفی کنیم.

برای کمک به درک بیشتر این موضوع، اجازه دهید نگاهی به احساسات و عواطفی بیاندازیم که بوضوح نشان‌دهنده  تغییر مثبت و پیشرفت شخصی هستند، اما همیشه خوشایند نیستند… گاهی حتی ممکن است ترسناک باشند !

آماده اید با این 12 احساس کمتر شناخته شده آشنا شوید؟

 

در همین زمینه، نوشته های زیر را حتما بخوانید :

2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت zaei می‌گوید

    سلام
    ضمن تشکر از ارائه مطالب ارزشمند
    گویا کلمه مغلوب جایگذین کلمه غالب شده و سهوا اشتباه تایپی هست!
    ….
    به هر حال ممکن است برخی احساسات ناخوشایند برای شما کمی ناآشنا باشند اما با داشتن اطلاعات لازم و شناسایی آنها به راحتی می‌توانید بر آنها مغلوب شوید.
    بر آنها مغلوب شوید؟؟؟

    خداقوت و موفق باشید!

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      با سلام و تشکر از حسن توجه شما؛ اصلاح شد.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**