از شکست تا موفقیت (چطور شکست خورده ترین افراد دیروز، موفق ترین افراد امروز شدند؟)

شکست تا موفقیت به همراه توضیح چالش ها

از شکست تا موفقیت
چطور شکست خورده ترین افراد دیروز، موفق ترین افراد امروز شدند؟

 

خلاقیت و اشتیاق دو عنصر مهمی بودند که امید را در دل کارآفرینان دنیا بارور کردند…

هر روز افراد زیادی را می بینیم که از زندگی عادی شان گله دارند، ناراضی از شرایط و محیطشان هستند، از کارشان لذت نمی برند و یک فرد شکست خورده و بازنده در زندگی میبینند خودشان را، سوالی که شاید برایتان پیش بیاید این است : چطور از بین این افراد، بعضی ها به چنان جایگاهی در زندگی دست پیدا میکنند که هیچ کس نمیتواند گذشته آنها را باور کند ؟

بارها شنیده ایم ؛گذشته هرکس، تعیین کننده آینده او نیست. زیرا اوضاع و شرایط بیرونی زندگی هرکسی، بازتابی از طرزفکر اوست. اینچنین است که وقتی تصمیم با تمام وجود گرفته میشود، ناگهان زندگی انسان تغییر میکند.

شانس، نامیست که به تصمیم ها گرفته شده اما ناملموس دیگران میدهیم.
در این دنیای منظم و سیستامیک، شانس تنها خرافاتی بیش نیست. زمانی که فردی را میبینیم شب و روز کار میکند و اما هنوز به اصطلاح هشت اش گروی نه اش هست، میگوییم “بنده خدا شانس نداشت…” اما هرگز نمی گوییم “بنده خدا طرزفکر صحیحی نداره…” با اینکه میدانیم، در زندگی انسان هیچ رویدادی اتفاقی نیست و هیچ پیشرفت یا موفقیتی نیز شانسی نیست.

اما؛ برای بررسی این مورد، میخواهیم زندگی و گذشته 5 نفر از موفق ترین افراد دنیا را بررسی کنیم. این افراد از شرایطی کمتر از صفر مطلق شروع کردند و امروزه تبدیل به موفق ترین و ثروتمندترین افراد در دنیای کسب و کار شدند(شکست تا موفقیت).

  • اگر از شرایط زندگی امروزتان ناراضی هستید،
  • اگر از دستآوردهایتان تا به امروز ناراضی هستید
  • اگر چیزهایی را که میخواهید کاملا متناقص با چیزهایی است که هم اکنون دارید
  • و اگر رویای شما فراتر از زندگی الان شماست

این مقاله(شکست تا موفقیت) برای شماست. بخوانید و بدانید که دست یابی به هرآنچه میخواهید تنها وابسته با تلاش و وسعت آرزوهای شماست…

 

  1. Howard Schultz موسس Starbuck| مردی که با تمام وجود برای هدفش جنگید…

فرزند یک راننده کامیون و دانشجوی اخراجی، هاوارد شولتز در بروکلین بزرگ شد. او از سالهای ابتدای زندگی اش تشویق شد به دانشگاه برود و راه موفقیت و طی کردن پله های آکادمیک را پیش بگیرد تا به عنوان اولین نفر در خانواده شان از دانشگاه فارق التحصیل شود.

هوارد در کتابش با نام “با تمام وجود عمل کن : چطور استارباک از یک لیوان قهوه شروع شد” می نویسد که چطور برای شروع کارگری میکند، مجبور میشود حتی خونش را بفروشد، زیر بار قرض برود تا بتواند مخارج دانشگاهش را بدهد.

او بعد از دانشگاه، شروع میکند وارد شغل فروش و بازاریابی شود، آن هم برای یک قهوه فروشی ساده به نام استارباکس. او قبل از فروش، علاقه زیادی داشت تا در پیشخوان کار کند اما کارفرمای او از دادن چنین جایگاهی به هوارد امتناع میکرد، هوارد نیز برای اینکه بتواند از عهده مخارجش برآید، شروع میکند کمی قهوه خودش بخرد و برای خودش بفروشد و کم کم یک مغازه کوچک اجاره میکند و آنرا شروع میکند به گسترش دادن.

دو سال بعد، در سال 1987، او قهوه فروشی که در آن به عنوان فروشنده شروع به کار کرده بود به مبلغ 8.3$ میلیون دلار خرید. فروش امروزه استارباکس به 15$ بیلیون دلار در سال میرسد.

 

6 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت کی می‌گوید

    بسیار برای من به شخصه روحیه بخش بود ، باید ادامه داد

  2. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    فوق العاده انرژی زا بود! لطفا باز هم از زندگی نامه و شکست ها و موفقیت های افراد فوق موفق قرار بدید

  3. کاربر سوخت جت d123 می‌گوید

    دوست عزیز اگر فکر میکنی واقعا آمریکا سرزمین فرصت هاست بهتری سرگذشت ایرانیهای مهاجر بخونی
    قوانین موفقیت توی کل دنیا یکیه هر کی نتونه اینجا موفق بشه اونجا هم نمیتونه

  4. کاربر سوخت جت edmn می‌گوید

    تمام مواردی که ذکر کرده اید هیچ ربطی به ایران و وضعیت زندگی ما ندارد . آمریکا همیشه سرزمین فرصتها بوده و هست

  5. کاربر سوخت جت im.m می‌گوید

    چند روزی ایست کاری رو شروع کردم. اما سراسر ترس و خستگیم و الان دو روزه با این سایت اشنا شدم امامتاسفانه نمیتونم مقالات رو تا اخر بخونم،عضو. هم شدم.

  6. کاربر سوخت جت fmps می‌گوید

    اگه بدونید مقاله هاتون چقدر انرژی میدن به من!!! روزی 3-4 بار سر میزنم
    واقعا خسته نباشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**