چطور با تغییرات کوچک، زندگی تان را کاملا متحول کنید؟

تغییر زندگی با تغییرات کوچک

برای اینکه عادات موفقیت خوبی در زندگی داشته باشید، سعی میکنید در زندگی تغییر کنید…
با خواندن چند مقاله انگیزشی و یادگرفتن چند تکنیک افزایش بهره وری تصمیم میگیرید که یک تغییر اساسی در روند زندگی داشته باشید، اما…

… شما حتی یک سانتی متر هم از جایی که بودید تکان نمیخورید و عوض نمیشوید ! احساس میکنید حتی کوچک ترین چیزها را هم در زندگی تان نمیتوانید تغییر دهید. میخواهید بهتر باشید، اما نمیتونید !

هربار که یک جمله انگیزشی میخوانید، یک مطلب الهام بخش میخوانید یا گوشه ای از موفقیت های یکی از اسطوره هایتان را می شنوید چیزی در شما به جوشش در می آید که باید شما هم تغییر کنید.

و اینجاست که به خودتون میگید «اینبار دیگه فرق میکنه… من عوض میشم.»
اما خب واقعا از آخرین اشتباهاتی که کردید درس گرفتید؟ یا همان اشتباه ها را درحال تکرار هستید؟ اگر آخرین اشتباه شما، آخرین درس زندگی شما نبوده باشد شما محکوم به شکست دیگری هستید تا آن درس را یادبگیرید (اینجا گفتیم)

ولی اگر تصمیم گرفتید واقعا موفق شوید، نیاز به این دارید تا با تغییرات کوچک شروع کنید.
به قول معروف «روم باستان، یک شبه درست نشد.» یک زندگی خوب هم یک هفته ای درست نمیشود، شما باید روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها تلاش کنید تا زندگی شما بهتر و بهتر شود.

 

بلز پاسکال
بلز پاسکال

 

در ادامه میخواهیم به شما سه نکته مهم برای تغییر زندگی بگوییم؛

اگر این سه نکته را انکار کنید و یا بخواهید آنها را نادیده بگیرید، مطمئن باشید تغییر زیادی در زندگی تان نخواهید داشت… مطمئن باشید !

نکته شماره یک تغییر زندگی | به خودتان اجازه بدهید اشتباه کنید


شما یک ابر قهرمان نیستید تا همیشه کارهای درست را بخواهید انجام دهید و همیشه بالاترین حد اعتماد به نفس و قدرت اراده را داشته باشید. شما هم انسان هستید و انسان ها کامل نیستند.

اگر میخواهید عادتی جدید داشته باشید، تغییری در زندگی ایجاد کنید و یا هرکار نو شروع کنید، ممکن است شکست بخورید. واگر شکست بخورید (برخلاف باور عموم) اتفاق خیلی بدی نمی افتاد.

شکست قسمتی از مسیر موفقیت تان است.
شما باید به خودتان فرصت شکست خوردن را هم بدهید، نباید از شکست بترسید و فرار کنید. چرا؟ چون تا شکست نخورید، نمیتوانید بفهمید مسیری که آمدید درست است یا اشتباه… شکست، به شما نشان میدهد چه چیزهایی برای مسیر درست باید بدانید، یادبگیرید و تجربه کسب کنید که تاحالا نکردید.

یادتان باشد که تمام افراد موفق دنیا، بیش از افراد معمولی در زندگی شکست خوردند.

 

 

نکته شماره دو تغییر زندگی | نباید با دیگران راجع اهداف یا عادات تان صحبت کنید


شما یک عادت جدید میخواهید در خودتان ایجاد کنید، مثلا تصمیم گرفتید هر روز ورزش کنید و یا تصمیم گرفتید درآمد ماهیانه تان را 2 برابر کنید. وقتی آنرا با دوستان و خانواده تان در میان میگذارید آنها هیجان زده میشوند و کلی شما را تشویق میکنند و این تصمیم شما را خوب قضاوت میکنند.

شما هم خوشحال میشوید؛ اما دیگر میلی برای به هدف رسیدن تان ندارید.
به دیگران راجع اهداف تان گفتن به شما حسِ داشتن دستآوردتان را میدهد. احساس میکنید به هدف تان رسیدید چون هم شما هم دیگران خوشحال هستند و این دقیقا برعکس چیزی است که میخواهید.

طبق تحقیقات، افرادی که اهداف شان را شخصی نگه میدارند و آنها را با دیگران به اشتراک نمیگذارند میل بیشتری به تحقق آنها دارند.

 

ماهتما گاندی
ماهتما گاندی

 

نکته شماره سه تغییر زندگی
| به خودتان پاداش ندهید


احتمالا قبلا (حتی در این وبسایت) خواندید که برای بدست آوردن اهداف تان در طول مسیر به خودتان پاداش بدهید تا انگیزه ای برای پیشروی باشد. اما در مورد عادات این اشتباه است.

چرا برای ایجاد یک عادت در خودتان باید به خودتان پاداش بدهید؟ ما برای اینکه هرشب مسواک بزنیم به خودمان جایزه نمیدهیم. برای اینکه هر روز صبح عادت داریم صبحانه بخوریم برای خودمان پاداش تعیین نمیکنیم.

ما برای عادات مان پاداش تعیین نمیکنیم چون جزئی از وجود ما هستند. ما خودمان را آموزش دادیم تا اینطور باشید. وقتی به خودتان پاداش میدهید، ناخودآگاه به خودتان را شرطی میکنید : «در صورت وجود پاداش، این رفتار وجود خواهد داشت.» درحالی که شما آنرا به صورت عادت میخواهید داشته باشید.

اما شما پاداش میخواهید، نه پاداش مادی بلکه درونی !
شما آن احساس خوب و رضایت بخش از خودتان را که بابت رسیدن به خواسته تان یا تکرار رفتاری مشخص برای تبدیل به عادت شدن در خودتان ایجاد میکنید را میخواهید.

برای عادات جدید، نیاز به انگیزه بیرونی (پاداش و جایزه) ندارید، باید انگیزه های درونی (احساس خوب، رضایت از خود) داشته باشید.

 

سخن آخر؛
فقط اگر موفق شوید عادتی جدید در خودتان ایجاد کنید یا عادت قدیمی را در خودتان تغییر دهید، خیلی زود موفق خواهید شد عادت های مثبت زیادی در خودتان ایجاد کنید.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را هم حتما بخوانید :

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**