ثروت چیست و ثروتمند کیست؟

تعریف فوق العاده زیبای رابرت کیوساکی، نویسنده «پدر پولدار، پدر فقیر»

اصلا ثروت یعنی چی ، ثروتمند کیست ؟

جواب این سوال کاملا بستگی به این دارد که از چه کسی آنرا بپرسید !

از نظر بعضی مردم ثروت یعنی چند صد میلیارد، از نظر بعضی دیگر ثروت یعنی چند صد میلیون؛
و بعضی دیگر ثروت را فقط مقدار پولی که نیازهای اصلی زندگی شان را برطرف کند، میدانند و یک دسته از مردم هم هستند که ثروت را کلا چیزی جدا از مادیات میدانند مثلِ خانواده، دوستان و …

خب کاملا طبیعی است به تعداد آدم های روی کره زمین میتوان ثروت را تعریف کرد، اما در این میان بعضی افراد هستند که دیدگاهشان و تعریفی که از ثروت دارند فوق العاده جذاب و قابل تامل است.

یکی از این افراد رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) یک مولتی میلیاردر و نویسنده کتاب مشهور و پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر (Rich Dad, Poor Dad) است.

رابرت کیوساکی پس از موفقیت چشمگیرش با کتاب اولش که توسط هیچ انتشاراتی مورد قبول جهت چاپ واقع نشد اما بعدا خودش مجور شد انتشارات خودش را راه اندازی کند تا کتابش را به چاپ برساند، در آخرین کتابش با نامِ شانس دوم : برای پول تان، زندگی تان و این دنیا (Second Chance : For Your Money, Your life, and Our World)  یکی از ماندگارترین سطرهای دنیای مالی را نوشته.
رابرت کیوساکی در کتاب جدیدش ثروت را به طرز عجیب و قابل درک و تطبیق را دنیا واقعی اینطور می نویسد :

«ثروت یعنی، شما اگر کار نکنید تا کی میتونید دوام بیاورید…»

او این تعریف را از یک تئوریسین به نام باکی فالر (Bucky Fuller) الهام گرفته که میگوید :

ثروت یعنی بتوانید قابلیت دوام آوردن به مدت X روز دیگر

و البته، رابرت کیوساکی ادامه میدهد : “ثروت نسبت مستقیمی با قدرت دارد، شما اگر از امروز کار نکنید، تا چند وقت میتوانید به همین روالی که دارید، زندگی کنید؟”

رابرت کوساکی، مردی که ارزش خالص دارایی اش را 80$ میلیون دلار تخمین زده اند، یکی از حامیان کارآفرینی است که معتقد است شما به حقوق کارمندی، حتی اگر حقوق تان بیشتر از کارمندان دیگر باشد هرگز نخواهید توانست ثروتمند شوید.

شاید جالب باشد اگر بدانید رابرت کیوساکی و همسرش هر دو در سن 47 و 37 سالگی بازنشته شدند و بعد از بازنشستگی مشغول تدریس اصول ثروتمند شدن و تفریح و مسافرت و سرمایه گذاری شدند.

پس اگر میخواهید بدانید از نظر رابرت کیوساکی واقعا چقدر ثروتمند هستید، اگر از امروز به سر کار نروید، تا چه زمانی میتوانید بدون نیاز به کار، به زندگی تان ادامه دهید؟ تا کی قدرت تان حفظ خواهد شد؟

 

 در همین زمینه، مطالب زیر را از دست ندید :

  • کتاب صوتی رابرت کیوساکی پدر پولدار ،پدر بی پول را از اینجا میتونید دانلود کنید
  • آیا میدانید ثروتمندان مانند من و شما دوستانشان را انتخاب نمیکنند؟ استراتژی محرمانه افراد ثروتمند در انتخاب دوست را از اینجا بخوانید
  • میدانستید نظریه نسبیت انیشتین خیلی راحت و آسان میتواند درآمد شما را 10 برابر کند؟ از اینجا بخوانید چطور اینکار را انجام دهید
  • تنها اشتباه بزرگ مالی را که 95% مردم مرتکب آن میشوند میدانید چیست؟ و اینکه چطور به جمع اقلیت 5% بپیوندید؟ از اینجا بخوانید
  • راستی… همسایه میلیاردرتان نمیخواهد شما هرگز این 19 رازش را بدانید… از اینجا بخوانید کدام؟
2 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت nfar می‌گوید

    سلام و درود
    تقاضاي اشتراگ رايگان به مدت محدودي را دارم
    در صورت رضايت خريد مي كنم
    با تشكر

    1. کاربر سوخت جت dmin می‌گوید

      با سلام
      دوست عزیز شما میتوانید از مطالب عمومی (رایگان) ما به مدت نــامــحـدودی استفاده کنید 😉 در صورت رضایت هر زمانی که خواستید عضو پروژه سوخت جت شوید
      موفق باشید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**