آیا دی جی حسین فسنقری یک فروشنده فوق العاده حرفه ای است؟

زندگی همواره فروشندگی است.
شما هر روز در هر زمان و مکان در حال فروش هستید. فروش چیست؟
فروش مبادله بین دو کالا ,یا کالا در برابر پول یا زمان در برابر پول یا خدمات در برابر پول یا هر چیز دیگریست. ما در هر لحظه در حال مبادله وقت مان با اموراتی هستیم که انجام میدهیم. صبح هنگام بیدار شدن در حال مذاکره با خود برای بیدار شدن و فروش خواب با بیداری هستیم، اما در این بین افرادی هستند که ناخواسته یا خواسته یک فروشنده بسیار موفق هستند در امورات روزمره یا حتی حرفه خود.

زمان زیادی نیست که نام حسین فسنقری در شبکه های اجتماعی یکی از پربازدید ترین ترند های روز است؛ اما او کیست؟ حسین فسنقری یک نوازنده ارگ و خواننده است که در فیلمی که از یک عروسی منتشر شده او را نشان میدهد که با مهارت بالا می نوازد, میخواند و میرقصد ! تمام کارها را به تنهایی انجام میدهد و یک نفس اجرا میکند, مردم را میخنداند و شاد میکند و تمام کارهای او طبیعی و بدون هیچگونه فیلم بازی کردن در برابر دوربین است.

حسین فسنقری نمونه یک فروشنده ماهر است که خدمات خود را با مهارت بالا به مردمی که حاضرند پولشان را با آن مبادله کنند میفروشد و توانسته از طریق این کار برندی از خود در ذهن مردم به جا بگذارد که برابر : شادی, خنده, اوقات خوش است.

اما یک فروشنده ماهر چه خصوصیات مشترکی با حسین فسنقری دارد؟ چند نمونه را بخوانید :

1. فروشنده حرفه ای مشتری خود را میشناسد :
یک فروشنده ماهر مشتری و بازار هدف خود را میشناسد. میداند قرار است با چه کسی معامله کند، میداند او را کجا پیدا کند و میداند مشتری او نیاز اصلی اش چیست و چگونه آنرا با کالا یا خدمات خود رفع کند. حسین فسنقری به خوبی نیاز مشتری خود را پیدا کرد : ساعات خوش.
مشتری او که صاحب عروسی است خود مشتریانی دارد که مهمانان عروسی هستند، صاحب عروسی میخواهد مهمانان او شاد باشند پس حسین فسنقری به خوبی این کار را انجام میدهد. او مشتری اش را فوق العاده شاد میکند، خوش حال میکند، می خنداند. او میداند کسانی که به عروسی آمده اند دوست دارند اوقات شادی داشته باشند، بخندد، شاد باشند و شادی کنند او میداند در عروسی کسی آنچنان فرق بین نوازنده حرفه ای و آماتور را نمیداند اما مردم در عروسی کسی را میخواهند که فقط بتواند نیاز شاد بودنشان را در آن لحظه فراهم کند.

2. فروشنده حرفه ای از خود یک برند شخصی درست میکند (Personal Branding) :
یک فروشنده ماهر کسی نیست که هر کالایی را بتواند به هرکسی بفروشد. بلکه کسی است که میتواند یک کالا را و کالا های دیگر را چند بار به مشتری بفروشد و این کار فقط با گذاشتن یک تصویر از یک شخص صادق و دوست در ذهن مشتری میتواند انجام دهد. حسین فسنقری به خوبی این کار را انجام میدهد. او در حین نواختن ارگ با نهایت انرژی و شور و شوق مینوازد ,می رقصد و مهمانان را صادقانه میخنداند.

.3 فروشنده حرفه ای مهارت های فروش, مذاکره و بازاریابی می آموزد :
یک فروشنده ماهر مهارت های فروش را بخوبی فرا میگیرد و با دست پر پیش مشتری میرود. مهارت های مورد نیاز یک فروشنده ,فروش, مذاکره, بازاریابی و … است. حسین فسنقری نیز ازین گزینه استفاده کرده و با مهارت های نواختن ارگ, خوانندگی, رقص مشتری خود را راضی نگه میدارد و خود را یک پکیج کامل نشان میدهد و با این کار یک مزیت رقابتی در بین او و خوانندگان عروسی دیگر ایجاد کرده

 

اما سوال اینجاست, در بین این همه خواننده عروسی و به قول معرفو “مجلس گرم کن” چرا نام حسین فسنقری چنین بر سر زبان ها افتاد؟
جواب این سوال را به راحتی میتوان با مقوله مزیت رقابتی در عرصه پر رقابت جواب داد. حسین فسنقری فرق دارد و متفاوت است. او فقط یک نوازنده ارگ و خواننده نیست او یک پکیج کامل و شاد است که در مراسم با تمام وجود میخواند مینوازد میرقصد و حضار را میخنداند, چنین شخصی تا به امروز نبوده پس یک فضای خالی در بازار رقابتی را به تنهایی پر کرد. او اگر کاری را میکرد که خوانندگان قبلی انجام میداند در بهترین حالت یک خواننده “خوب” عروسی و مجالس بود اما با ایجاد یک مزیت رقابتی خود را ازین تعیین سطح کنار کشید و برای خود یک سبک جدید بنا کرد.

آقای حسین فسنقری این اواخر توسط فیلم هایی که از ایشون در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر شده مطرح شده و در بین طرفداران او دو جبهه مختلف مشاهده میشود. یک عده از طرفداران او را فقط به عنوان یک کمدین و لوده میبینند و عده ای دیگر او را یک فرد خونگرم و صادق که میخواهد مردم را شاد کند میبینند. اما نکته ای که اینجا قابل ذکر است این است که شغل ایشون هنرمندی است و هنر ایشون شاد کردن مردم؛ برای مثال چارلی چاپلین در فیلم های کمدی اش نقش احمق ترین آدم ها را بازی میکرد اما همه میدانستند و به آن سطح از شعور رسیده بودند که اینها نقش هستند و نه خود واقعی چارلی چاپلین.

پیشنهاد میشود مطالب زیرا حتما بخوانید :

 

4 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت rian می‌گوید

    مدت یکسال که خواننده ی پر و پا قرص شما هستم و هدف از نوشتن این کامنت قصد تخریب کار زیبای شما در راه اندازی این وب سایت نیست و وفقط هدفم اینه که نظرم رو بگم شاید کمک کننده باشه برای بهتر شدن کیفیت سایت. راستش این مقاله جالب نبود. یه جورایی خیلی چیپ و بهتر بود تحت عنوان مقابله رایگان در سایت منتشر بشه.
    با تشکر

  2. کاربر سوخت جت yan7 می‌گوید

    هرکسی تو شغل خودش میتونه چیزهایی رو بفروشه که ممکنه کالا نباشه. مثلا میتونه احساس شادی یا غم بفروشه که این فروش خدمات حساب میشه.

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**