5 دلیل محکمی که اشتهای شما را برای موفقیت کور میکند

از بین رفتن اشتیاق در موفقیت به همراه 5 دلیل محکم آن

کجای زندگی گیر کردید؟ اشتیاق زیادی برای پیمودن مسیر موفقیت تان ندارید؟ انگیزه ای برای ایجاد عادات خوب در خودتان نمیبینید؟ همه چیز روزمره و یکنواخت شده؟…

شاید یک چیزی این بلا را سرتان آورده !
یک چیزی که خیلی دور نیست و در درون خودتان باید دنبال آن بگردید… چیزی که خیلی به شما نزدیک است. دلایلی که از وجود خود شما و نه از دنیای خارج نشات میگیرند.

کرختی و بی تفاوتی، حالت مناسبی برای یک زندگی مرفه و شاد نیستند. شما هرچقدر بی تفاوت باشید به همان اندازه از موفقیت و بدست آورن خواسته هایتان دور خواهید شد؛ چون دلیلی نمیبینید صبح زودتر از خواب بیدار شوید و کار کنید، ورزش کنید، به افراد مهم معاشرت کنید، کتاب بخوانید و …

دلایلی که جلوی شما را گرفته اند تا موفق نشوید، در این مقاله است.
ما میخواهیم به شما چیزی را نشان دهیم که در درون شماست اما به آن توجه نکردید و همین بی توجهی باعث شده (و خواهد شد) سال ها بی انگیزه به زندگی و پیشرفت کردن، فقط وقت هدر دهید.

اگر اشتهای شما برای موفقیت کور شده… به خاطر این 5 دلیل درونی است :

 

  1. شما تمام تقصیرها را به گردن دیگران می اندازید

    در زندگی هرکسی، دوره ای وجود دارد که همه چیز به هم میریزد، دوستان و اطرافیان روگردان میشوند و هیچ چیزی برای حساب باز کردن بر روی آن وجود ندارد…

همه مان چنین زمانی را در زندگی تجربه کرده ایم؛ در چنین شرایطی، دو انتخاب پیش روی ماست : یک) مسئولیت زندگی ما را بدست بگیریم  دو) دیگران را مسئول اوضاع و شرایط بد زندگی مان بدانیم

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمال دارد اکثر اوقات گزینه دوم را انتخاب کرده باشید.
اگر درس نخواندید، تقصیر پدر و مادرتان بوده، اگر دوستان خوبی ندارید، تقصیر محله تان است، اگر نمیتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، تقصیر آن دوست تان است که در گذشته به شما خیانت کرده، اگر امروز شاد نیستید، تقصیر همسایه تان است که ماشین اش را جلوی درب پارکینگ تان پارک کرده بود و …

هرچند در بعضی موارد ممکن است واقعا اوضاع و شرایطی که برای شما پیش می آید تقصیر یک نفر دیگر باشد اما مطمئن باشید واکنش شما نسبت به آن مورد نیز بر شرایط شما بی تاثیر نیست.
پیشنهاد میکنیم در این زمینه و حل مشکلات زندگی تان این نوشته را حتما بخوانید.

 

آرنولد شوارتزنگر 3
ارنولد شوارتزنگر

 

  1. شما تمام تقصیرها را به گردن خودتان می اندازید

    شاید هم بعضی اواقت از آن طرف بوم سقوط میکنید…

در چنین شرایطی، هرچیزی و هراتفاق بدی را به خودتان نسبت میدهید و مسئول تمام پیش آمدها را خودتان میدانید حتی اگر به زندگی شما ربطی نداشته باشد ! اگر دوست تان به سینما نرفته و ناراحت است چون شما کار داشتید و نمیتوانستید با او بروید، خودتان را مسئول ناراحتی دوست تان میدانید !

درحالی که اصلا منطقی نیست برای ناراحتی یک نفر دیگر، ما نیز ناراحت باشیم.
این یک عادت قدیمی و اشتباه (مخصوصا در بین ما ایرانی ها) است که برای همدلی با دیگران خودمان را هم ناراحت میکنیم. این اشتباه است.

شما زندگی خودتان را دارید و مسئول زندگی خودتان است. البته برای زندگی دیگران هم احترام قائلید و هرکمکی از دست تان بربیاید انجام میدهید اما اولویت اول زندگی خودتان است.
خودتان را دوست داشته باشید، به خودتان احترام بگذارید. با خودتان مثل یک دوست صمیمی رفتار کنید…

 

  1. همیشه به دنبال کسب اجازه هستید – از بین رفتن اشتیاق در موفقیت

    هیچکس به شما اجازه نمیدهد رویایی که میخواهید را بدست آورید؟ هیچکس نمیتواند ذهن تان را بخواند و بداند چه میخواهید و قبل از درخواست تان به شما بدهد؟ خب، اشکالی ندارد… چون اصلا لازم ندارید کسی چیزی به شما بدهد !

شما میتوانید خودتان بروید بیرون و بدستش بیاورید.
اگر بخواهید منتظر بهترین و هموارترین فرصت برای شروع باشید، هیچوقت شروع نخواهید کرد.
قبلا در این مقاله راجع به اینکه چرا بعضی قوانین را باید بشکنید، صحبت کردیم؛ اگر نخواندید حتما باید بخوانید.

 

جوزف مایکل

 

  1. به دیگران اجازه دخالت در تصمیم گیری هایتان میدهید

    اگر بخواهیم روراست باشیم، همه افرادی که میخواهند از مسیری که عموم مردم میروند جدا شوند و مسیر خودشان را بروند ناخودآگاه با یک سری ممانعت ها، اصطحکاک ومخالفت ها برخورد میکنند.

مثلا اگر شما در خانواده ای بزرگ شده باشید که اکثرا دکتر هستند و شما بخواهید به دنبال هنر و احساس و شعر و نقاشی بروید، به احتمال ۹۹٪ با این تصمیم شما مخالفت خواهد شد.

چرا؟ چون شما یک مسیر کاملا متفاوت از چیزی که تا به حال تصور کرده اند را به آنها نشان میدهید.
شاید هیچکس در خانواده شما درک درستی از یک زندگی هنری نداشته باشد، بنابراین با شما مخالفت میکنند… حتی اگر موافقت کنند از اعماق وجودشان موافق نیستند.

چون این منطقه امن شان است اما مسیری که شما پیشنهاد میکنید برایشان ناآشناست.
بنابراین اگر بخواهید به دیگران اجازه بدهید که در زندگی تان دخالت کنند و افسار تصمیم گیری را به دست آنها بدهید، مطمئن باشید هیچوقت چیزی را که میخواهید در زندگی بدست نخواهید آورد.

پس قبول کنید که این شما هستید که باید برای خودتان و سرنوشت تان تصمیم بگیرید.

 

  1. در بدست آوردن مهم ترین چیزها، تسلیم میشوید- از بین رفتن اشتیاق در موفقیت

    شما و فقط خودتان هستید که میدانید در زندگی میخواهید به کجا بروید…

هیچکس دیگر نمیداند و هرچقدر هم توضیح بدهید به اندازه شما مسیر و مقصد شما همانقدر که برای شما جذاب و دلرباست برای دیگران نخواهد بود.

بنابراین بدانید که مسئول چشم انداز و اهداف تان هستید… چون هیچکس بهتر از شما لیاقت داشتنش را ندارد و اگر شما همچین لیاقتی را دارید پس نباید آنرا به امان خدا رها کنید و تلاش برای بدست آوردنِ آنرا به بعد موکول کنید.

مهم نیست دیگران چه خواهند گفت، چه کار خواهند کرد و با شما همراهی خواهند کرد یا نه !
این شما هستید مهم اید و اهداف شما هستند که برای شما باید مهم باشند؛ اگر به اندازه کافی رویای شما شیرین و جذاب باشد، شما حاضر خواهید بود برای بدست آوردنش از خواب تان بزنید، از تفریح و بازی بزنید… فقط اگر جذاب و برای شما ارزشمند باشد.

دنیا به تعداد بیشتری از افرادی که تسلیم نمی شوند نیاز دارد
آیا شما یکی از آنها خواهید بود؟

از بین رفتن اشتیاق در موفقیت = تسلیم شدن در برابر خواسته ها

 

 

در همین زمینه(از بین رفتن اشتیاق در موفقیت)، حتما مقاله هدف نهایی زندگی تان را با پرسیدن این 10 سوال پیدا کنید را بخوانید.

1 نظر جالب
  1. کاربر سوخت جت madi می‌گوید

    AWLIIIIIII BOOD…TNX

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**