5 طرزفکر صحیح که باید در شرایط بحرانی داشته باشید

هرآنچه را که بتوانید تجسم کنید، آنرا بدست خواهید آورد…
از زبان بزرگان خرد، دانشمندان، متصوفیان و رهبران دینی ذهن و طرزفکر افراد جایگاه ویژه ای در تعیین سرنوشت و موفقیت او دارد. مهم نیست فقیر هستید یا ثروتمند، جوان هستید یا پیر، شاد هستید یا ناراحت، طرزفکر صحیح داشته باشید به همه چیز خواهید رسید.

طرزفکر صحیح داشتن، مستلزم داشتن افکار و باورهای صحیح میباشد.
ما در این مقاله نمیخواهیم روانشناسی یونگ یا اگو و سوپر اگو-های فروید را برای شما شرح دهیم ! آنچه که قرار است بخوانید فقط 5 طرزفکر ساده، صحیح و کاربردی است که برای موفقیت لازم دارید.

شما با داشتن این 5 طرزفکر میتوانید به تمام خواسته هایتان برسید.
شاید با اراده ترین، مثبت ترین و خوش بین ترین فرد در جمع باشید، اما تا زمانی که طرزفکر موفقیت آمیزی نداشته باشید، در هیچ کاری موفق نخواهید شد.

این 5 طرزفکر برای موفقیت هرکسی الزامی میباشند :
آنچه که به عنوان طرزفکر از آن یاد میکنیم در این مقاله، تنها جملات هستند. بله، جملات تاثیر عمیقی بر شما دارند. شاید فکر کنید که مسخره است و قدرت زیادی برای تحول زندگی تان ندارند؛
ما از شما میخواهیم فقط به مدت 21 روز این جملات را تکرار و تکرار کنید تا معجزات را به چشم ببینید. اگر در مورد تلقین و اثر جملات بیشتر میخواهید بدانید، پیشنهاد میکنیم مقاله «قدرت باونکردنی تلقین» را بخوانید.

 

اریک توماس
اریک توماس

 

طرزفکر شماره یک | مهم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد، من موفق میشوم
چندبار تا به حال در زندگی با بحران روبرو شدید؟ در هوای بارانی لاستیک ماشین تان پنچر شده و شما هیچ لاستیک زاپاسی نداشتید؟ تمام پول خود را به دوست تان دادید و خبری از دوست تان نیست؟ برای یکی از اعضای خانواده تان اتفاقی افتاده و شما در یک جلسه فوق العاده مهم کاری هستید…

بحران ها در زندگی افراد موفق، به وفور وجود دارند.

میگویند که اصلا خداوند سخت ترین امتحان هایش را برای بهترین بندگانش قرار میدهد (اینجا را بخوانید) پس اگر با بحران زیادی روبرو شدید و از پس آنها برآمدید، شما این طرزفکر شماره یک را دارید، بروید سراغ طرزفکر شماره دو.

اما، اما و اما اگر با بحران های زندگی شما سخت داغون شدید. زندگی تان از هم پاشیده شده؛ خیلی آسیب روحی شدیدی دیدید و احساس کردید دنیا به پایان رسیده… خب رفیق از الان دیگه اوضاع فرق میکنه !

شما کافیست در طول هر بحران، فقط این جمله را بر زبان بیاورید.
فقط خودتان را ببینید که اوضاع را کنترل کردید و شرایط را با موفقیت پشت سر گذاشتید. اصلا مهم نیست بدانید چطور اینکار را خواهید کرد یا نه، فقط آنرا تصور و تکرار کنید. کاری که افراد موفق انجام میدهند.

 

 

طرزفکر شماره دو | من یک قدم نزدیک تر هستم
هدفی برای خودتان مشخص کردید که به آن برسید اما در میان راه شکست میخورید…

اگر کارآفرین هستید، این موقعیت را زیاد تجربه کردید اما چه جملاتی در این شرایط به خودتان میگویید؟ ‘من یک شکست خورده هستم’ یا ‘مهم نیست، به هر حال یک قدم به هدف نزدیک تر شدم’

جمله شماره یک، به شما ناخودآگاه میگوید شما هیچ کاری نکردید و فقط وقت تان را تلف کردید. اما اگر جمله شماره دو را استفاده کنید ناخودآگاه به خودتان تلقین کردید که دنیا به آخر نرسیده و شکست شما شما را نه تنها به عقب هل نداده، بلکه یک قدم شما را جلوتر برده !

این جمله، باعث شد ادیسون لامپ را اختراع کند وقتی گفت «من 10000 بار شکست نخوردم، من فقط 10000 راهی که منتهی به اختراع لامپ نمیشوند را کشف کردم»

 

 

 

طرزفکر شماره سه | کاری که مهم است را انجام بده
اکثر اوقات ما انسان ها عادت داریم خودمان را با سوالات فلسفی و روانشناس گونه (!) در هزارتوی افکار غرق کنیم تا کاری که باید انجام شود را انجام ندهیم.

اگر قرار است از شغل کارمندی مان استعفا بدهیم تا وارد دنیای کارآفرینی شویم، ممکن است وقت زیادی را صرف جواب دادن به سوالاتی مثل «چرا اصلا باید این کار رو بکنم؟» «اگر موفق نشدم چی؟» «بقیه راجع به من چی فکر میکنن؟» «اصلا به چه میرسم؟» «ارزشش رو داره؟» و …

درحالی که میدونیم راه اصلی، راه کارآفرینی است و اگر میخواهیم موفقیت های بزرگی بدست آوریم باید به سمت کارآفرینی برویم اما… با طرح سوالات پیچیده زمان را تلف میکنیم.

اگر شما هم در چنین شرایطی گرفتار شدید، دست از طرح سوالات فلسفی بردارید و فقط به خودتان بگویید «کاری که مهم است رو انجام میدم» و آنرا انجام دهید. دیگر فکر نکنید… اصلا !

 

 

طرزفکر شماره چهار | کی اهمیت میده؟
یکی از مهم ترین طرزفکرهایی که به شدت لازم دارید تا در خودتان ایجاد کنید… قانونی وجود دارد که میگوید «در ۲۰ سالگی فکر میکنیم مردم راجع به ما چی فکر میکنند، در ۴۰ سالگی تصمیم میگیریم به فکر مردم اهمیت ندهیم و در ۸۰ سالگی می فهمیم اصلا مردم راجع به ما فکر نمیکنند»

به قول دیل کارنگی «اگر شما بدانید مردم برای یک سردرد معمولی شان اهمیت بیشتری میدهند تا ورشکستگی شما در زندگی، آنوقت اهمیت کمتری به نظر مردم میدهید.»

کمتر به فکر مردم فکر کنید.
بیشتر به فکر خودتان باشید، چی دوست دارید؟ چه دوست ندارید؟ چه چیزی برای شما ارزشمند است؟ آنها را دنبال کنید.

 

فرانک زاپا
فرانک زاپا

 

طرزفکر شماره پنج | رویای واضح داشته باشید
وقتی بچه بودید آرزو داشتید بزرگ شدید چه کاره شوید؟ خیلی از ما دوست داشتیم پلیس شویم، فضانورد شویم، دکتر یا مهندس شویم یا … اما چه اتفاقی افتاد؟

اکثرمان یا کارمند شدیم و یا مشغول کاری به ظاهر «عاقلانه»-تر شدیم !
درحالی که رویایی که داشتیم و داریم را هر روز در وجود خودمان دفن میکنیم چون به نظر با دنیای واقعی جور نیستند و فقط یک رویای بچه گانه هستند.

رویایی شما با رویایی افراد موفق و ثروتمند دنیا هیچ فرقی نمیکند.
تمام رویاها ابتدا به ظاهر بچه گانه هستند، تا اینکه شفاف تر میشوند، واضح تر میشوند و تبدیل به طرح و نقشه ای عملی میشوند تا بتوان به آن دست یافت.

اگر رویایی دارید، آنرا شفاف تر کنید؛ وضوح آنرا ملموس تر کنید تا بتوانید با دنیای واقعی آنرا مطابقت بدهید. در این صورت میتوانید رویایتان را زندگی کنید.

این 5 طرزفکری که خواندید، شاید تغییر زیادی در سرنوشت شما که آنها را جزئی از زندگی تان قرار دادید و آنهایی که از آنها خبر ندارند بوجود بیاورید.

 

در همین زمینه، مطالب زیر را بخوانید :

3 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت shad می‌گوید

    سلام

    همه چیزتون خوبه و دارید به عالی نردیک و نزدیکتر میشید.
    اما بهش نخواهید رسید تا زمانیکه یه همکار و ویرایشگر خوب مثل آقای پیروز پوردلشاد داشته باشید.
    من این متن رو به قصد لذت بردن و یادگیری و عمل به آموخته هام میخونم ولی یه جایی، غلط املایی یا عدم ترکیب درست محتوا، تمرکزم رو بهم میریزه و اون لذته میپره.
    شاید فقط من اینجوری هستم

    1. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

      از حسن توجه شما سپاسگزاریم آقای پوردلشاد 🙂

  2. کاربر سوخت جت omme می‌گوید

    اصلا ویدیو هاتون انگیزشی نیست . خیلی افتضاح شده قسمت کلیپ های انگیزشی یه فکری کنید

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**