شما میتوانید فرد موفقی باشید اگر فقط این 6 نکته را رعایت کنید

زمانی که شما برای رسیدن به موفقیت تلاش میکنید، نوشته‌ها و راهکارهای مختلف را بررسی می‌کنید در سخرانی ها شرکت میکنید، نسبت به شنیدن نکات مهم برای موفقیت معتاد خواهید شد؛ بنابراین مدام به دنبال راهکارهای جدیدتری برای موفقیت در کسب و کار خود هستید.

در دنیای موفقیت و انگیزه‌دهی امروزی که شاهدش هستیم، کمبود مشاوران متخصص، برای بیان نکات مهم در کسب و کار و موفقیت میتواند دلیل اصلی برای عدم موفقیت محسوب شود. در کنار یادگیری نکات مهم برای موفقیت باید یادبگیرید که چگونه این صحبتها را به فرصت تبدیل کنید.

در این مقاله میخواهید با به کار بردن کلمات ساده به شما بگوییم که چرا شما میتوانید فرد موفقی باشید؟

نکته اول
صحبت دلیل انجام کار نیست

شاید شنیدن روش های موفقیت و صحبتهای انگیزشی برای شما جالب و هیجان انگیز باشد تا جایی که با شنیدن آنها حس خوبی پیدا کنید و خود را فردی موفق به شمار آورید با این وجود توجه داشته باشید، یادگیری مهارت های مختلف و شنیدن سخنان و راهکارهای مناسب برای موفقیت هرگز به منزله موفقیت نخواهد بود.

تا زمانی که شما دست به عمل نزنید و کار را شروع نکنید.


نکته دوم
موفقیت برای هر فردی متفاوت است

موفقیت شخصی است و برای هر فردی به گونه ای تعریف میشود، کسی که فقیر است به دست آوردن غذا و تامین زندگی افراد خانواده ای خود را موفقیت میداند، این فرد موفقیت را در پرداخت به موقع صورتحسابها میداند. اگر شما در اینترنت جستجو کنید متوجه میشود که هر فردی موفقیت را برای خود به گونه ای تعریف میکند.

بنابراین شما ابتدا موفقیت را برای خود تعریف کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آنچه که در ذهن دارید برسید، حتی اگر کسی آن را موفقیت به شمار نیاورد.


نکته سوم
توجه به ذهنیت

امروزه اکثر افراد با مشکلات سلامت روانی مرتبط با اضطراب و افسردگی رو به رو هستند، وجود استرس های دائمی میتواند بهروری در کار را کاهش دهد همچنین مانع از شادی درونی شما شود، بنابراین اندیشه های استرس زا را در خود کنار بگذارید، در لحظه زندگی کنید تا استرس شما کاهش یابد و با ذهنی آرامتر زندگی را پی ببرید.

[bs-quote quote=”من باور دارم هر کاری ممکن است اگر شما ذهنیت درستش را داشته باشید و در کنار آن با شوق و اشتیاق فراوان تا پایان ادامه دهید” style=”default” align=”center” author_name=”راجر کلمنز” author_job=”ورزشکار بنام بیس‌بال آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/07/راجر-کلمنز.jpg”][/bs-quote]

نکته چهارم
تلاش برای کمال، مخرب است

در حالی که تلاش برای رسیدن به موفقیت میتواند نیکو و پسندیده باشد تلاش برای رسیدن به کمال همه جانبه میتواند مخرب و منجر به فساد شود.

توجه داشته باشید که رسیدن به کمال همه جانبه در زندگی غیر ممکن است، این موضوع با تلاش برای رسیدن به اهدافتان برای جلوگیری از تحقیر شدن کاملا متمایز است، در تلاش برای رسیدن به اهدافتان به مرور زمان توانایی های شما بهبود خواهد یافت و شخصیتی آرام‌تر پیدا میکنید، اما برای رسیدن به کمال همه جانبه گاهی به انحراف کشیده خواهید شد.

[bs-quote quote=”کمال چیزی نیست که قابل دست‌یابی باشد اما اگر به دنبال برتری هستی باید دنبالش کنی.” style=”default” align=”center” author_name=”ونیس لمباردی” author_job=”ستاره سابق فوتبال، مربی ملی و نویسنده آمریکایی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/07/ونیس-لمباردی-1.jpeg”][/bs-quote]

اگر در زمینه کمالگرایی به دنبال راه‌کار هستید، توصیه میکنم دو مقاله زیر را بخوانید :

  1. بزرگترین دشمن درونی تان که باید شکست اش دهید
  2. بمب ساعتی که موفقیت شما را منفجر خواهد کرد ! (اما شما خبر ندارید…)

نکته پنجم
تغییر ارزشها در طول زمان

چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید ارزشهای شما در طول زمان تغییر خواهد کرد…
این تغییرات با وارد شدن در هر مرحله از زندگی تغییر خواهد کرد، مثلا در ابتدای ازدواج طرز تفکر شما با زمانی که بچه دار میشود کاملا متفاوت است.

همچنین رفتار شما در دوران 30 سالگی و زمان بازنشستگی کاملا متفاوت است.

بنابراین تلاش کنید آدم انعطاف پذیری باشید و حتما این مقاله را هم بخوانید.


نکته ششم
به خود به عنوان نیروی محرکه اصلی نگاه کنید

حفظ انگیزه برای رسیدن به هدف باید به شکل مداوم باشد، بسیاری از افراد مدام در حال تلاش برای موفقیت هستند اما کلید اصلی آن را ندارند، یادگیری راهکارهای مناسب برای رسیدن به هدف؛ تلاش و به روز رسانی کردن خود، کسب تخصص های لازم همه از راهکارهای مهم برای رسیدن به موفقیت هستند که تمام این عوامل به خود شما بستگی دارد.

بنابراین برای رسیدن موفقیت خود را پرورش دهید و تنها به خودتان اتکا کنید.

[bs-quote quote=”مردم همیشه از این شکایت دارند که اثر انگیزه برای آنها پایدار نیست، خب انگیزه داشتن هم مثل حمام کردن است. به همین دلیل است که هر روز دوش می‌گیریم.” style=”default” align=”center” author_name=”زیگ زیگلار” author_job=”نویسنده و سخنران بنام آمریکایی در حوزه فروش و موفقیت شخصی” author_avatar=”https://sookhtejet.com/wp-content/uploads/2018/07/زیگ-زیگلار.jpg”][/bs-quote]

در همین زمینه مقاله‌های زیر را هم حتما بخوانید:

7 نفر دیدگاه شان را با ما در میان گذاشتید، نفر بعدی شما هستید :
  1. کاربر سوخت جت تی می‌گوید

    درود و عرض ادب..
    در باب مطالعه و گوش دادن به مطالب حوزه موفقیت و انگیزشی .‌بنده در قالب پیشنهاد عرض کنم که اگر به صورت تفکیک شده و با ذکر مثال زنده و تجربه شده مدل ایرانی ارایه شوند، تاثیر گذاری و درک مطالب و مفاهیم توسط دنبال کنندگان مقالات،مطلوبتر و کارآمدتر خواهد بود.‌
    از اینکه برای ارتقا و رشد مردم ایران زمین تلاش میکنید سپاسگزارم‌‌.

  2. کاربر سوخت جت دي می‌گوید

    با سلام و مقاله موجز ولي خوبي بود. مخصوصاً قسمت تغيير ارزشها.
    نسبت به اين مفهوم نمره خوبي در باور و اعتقاد به آن نمي گيريم.

  3. کاربر سوخت جت ان می‌گوید

    واقعا مقاله های خیلی اثر گذاریرو در سایت قرار میدین . ممنون

  4. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    در نگاه اول شاید این 6 نکته خیلی ساده یاد ولی پایبند بودن و عملی کردن اونها خیلی ساخته و قطعا شدنیه

  5. کاربر سوخت جت ده می‌گوید

    شاید مهم ترین نکته ی این مقاله تغییر ارزش ها باشند که در گذشته مدت بیشتری طول میکشیدن و امروزه خیلی سریع تر در حال تغییر هستند
    ممنون بابت این مطلب خوب

  6. کاربر سوخت جت egan می‌گوید

    مقالات وب سایت تون واقعا عالی هستند من مدت هاست دارم وب سایت شما رو میخونم و هر روز بیشتر علاقه مند میشم به کیفیت مقاله هاتون

  7. کاربر سوخت جت نی می‌گوید

    هر شش نکته ی این مقاله عاااالی بود

نظرتان را ارسال کنید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید...

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**